تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820606458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد جديد ايران براي تضمين صدور گاز از مسير پاكستان به هند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيشنهاد جديد ايران براي تضمين صدور گاز از مسير پاكستان به هند
منابع پاكستاني خبر مي دهند كه ايران پيشنهاد جديدي را براي اضافه شدن به توافق گازي هند- پاكستان- هند ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه ديلي تايمز چاپ پاكستان، بر اساس اين پيشنهاد ايران به پاكستان گفته است در صورتي كه گاز صادراتي به هند كه از خاك پاكستان عبور مي كند، دچار اختلال شده و قطع شود به همان ميزان ايران هم ارائه گاز به اسلام آباد را كاهش خواهد داد.

اين روزنامه به نقل از يك منبع رسمي در اسلام آباد مي نويسد: ايران اين پيشنهاد جديد را به كميته فرعي پروژه هاي واردات گاز پاكستان ارائه داده است.

ايران در اين پيشنهاد قيد كرده در صورتي كه جريان گاز به هند، بطور عمدي از سوي پاكستان قطع شود ايران نيز اين حق را خواهد داشت تا به همان مقدار گاز ارسالي به پاكستان را كاهش دهد.

به گزارش مهر، طرح ابتدايي اين پروژه كه از 4 الي 7 ميليارد دلار تخمين زده شده است به سال 1979 باز مي گردد اما شروع جدي تر بحث صادرات گاز ايران به هند در اوايل دهه 90 ميلادي آغاز شد كه با كشف ذخاير عظيم گاز طبيعي پارس جنوبي در سال 1988 تلاش هاي ايران نيز براي افزايش صادرات گاز به صورت LNG يا انتقال گاز از طريق احداث خطوط لوله به اقصي نقاط جهان تشديد گرديد.

اين خط لوله با طول 2700 كيلومتر در عمق 1تا 5/1متري زير سطح زمين كه مي تواند روزانه بيش از يك صد ميليون متر مكعب گاز را از ايران به اين دو كشور منتقل نمايد و بنادر عسلويه ايران در خليج فارس، گوادرو كراچي در جنوب شرقي و جنوب مركزي پاكستان را به هم متصل كرده و با امتداد مستقيم به يكي از نقاط مرزي هند خواهد رسيد. مدت پيشنهادي براي امضاي قرار داد اين پروژه 25 سال است كه تا پنج سال ديگر نيز قابل تمديد است .
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن