تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - انتقاد تلويحي پي‌لن از مك‌كين


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - انتقاد تلويحي پي‌لن از مك‌كين
جهان - انتقاد تلويحي پي‌لن از مك‌كين

اميرحسين تيموري:با ورود به ماه آخر رقابت‌هاي انتخاباتي در ايالات متحده، خبرهاي رسيده از اردوگاه جمهوريخواهان هر روز ناخوشايندتر مي‌شود. در حالي كه طي هفته اخير بحران مالي عميق آمريكا به مثابه موهبتي باعث پيشي گرفتن اوباما در اكثر نظرسنجي‌ها از كانديداي جمهوريخواهان شده و حتي كانديداي دموكرات‌ها در ايالت‌هاي محل نزاعي چون پنسيلوانيا، فلوريدا، اوهايو، نيوهمپشاير، ويرجينيا و ميسوري كه سرنوشت رقابت چهار نوامبر را مشخص خواهد كرد نيز از مك‌كين پيش افتاده است سارا پي‌لن معاون مك‌كين روز جمعه از تصميم كانديداي جمهوريخواهان براي انصراف از رقابت در ايالت ميشيگان انتقاد كرد. به گزارش آسوشيتدپرس، معاون 44 ساله مك‌كين يك روز پس از مناظره با جوزف بايدن معاون اوباما در دانشگاه واشنگتن ايالت ميسوري در گفت‌وگو با شبكه خبري راستگراي فاكس‌نيوز مدعي شد كه جمعه صبح و از طريق روزنامه‌ها از تصميم مك‌كين براي خروج از رقابت در ايالت ميشيگان كه 17 راي الكترال دارد خبردار شده است. فرماندار ايالت آلاسكا اين تسليم سناتور مك كين را نااميدكننده خواند. معاون مك‌كين كه در تنها مناظره خود با رقيب دموكراتش انتظارات را تا حدودي برآورده كرد اما نتوانست از پس بايدن كهنه‌كار برآيد، در مصاحبه با فاكس‌نيوز ضمن حمله به اوباما نظرات او را درخصوص عراق و افغانستان ناپخته خواند و او را فاقد صلاحيت براي پست فرماندهي كل قواي آمريكا خواند.

پسر بايدن رهسپار عراق شد
سناتور جوزف بايدن رئيس كميته روابط خارجي مجلس سناي آمريكا و معاون باراك اوباما تنها يك‌روز پس از مناظره با معاون مك‌كين كه بنابر اكثر نظرسنجي‌ها توانست نفر برتر اين مناظره لقب بگيرد، پسر 39ساله خود را براي انجام خدمت سربازي در قالب يك واحد گارد ملي رهسپار عراق كرد. به گزارش سي‌ان‌ان بايدن 65 ساله پس از مناظره پنج‌شنبه‌شب بلافاصله از شهر سنت‌لوئيس ايالت ميسوري رهسپار شهر محل سكونتش در ايالت دلوار يعني شهر دوور شد تا در مراسم بدرقه فرزندش شركت كند. بايدن در اين مراسم گفت: «من پيش‌تر بارها به عنوان يك سناتور دلاوير به اين شهر آمده‌ام اما امروز به اينجا آمده‌ام تا به عنوان يك پدر پسرم را عازم عراق كنم.».
كانديداها و تصويب لايحه 700 ميليارد دلاري بوش
سرانجام پس از روزها كشمكش و چالش، مجلس نمايندگان آمريكا لايحه نجات مالي 700 ميليارددلاري بوش براي كمك به موسسات مالي ورشكسته در شرف بحران خيابان وال‌استريت را تصويب كرد تا پس از تصويب اين لايحه در مجلس سنا، روز چهارشنبه اين لايحه به كاخ سفيد فرستاده شود تا بوش نيز با امضاي آن، اين لايحه را به قانون تبديل كند. به گزارش آسوشيتدپرس پس از اينكه مجلس نمايندگان روز دوشنبه با 226 راي مخالف در برابر 205 راي موافق اين لايحه را رد كرد سرانجام روز جمعه اين لايحه با 263 راي مثبت در برابر 171 راي منفي به تصويب رسيد. رئيس‌جمهور آمريكا پس از تصويب اين لايحه در كنگره گفت: «ما براي جلوگيري از بدل شدن بحران وال‌استريت به يك بحران ملي شجاعانه عمل كرديم اما اقتصادمان همچنان با چالش‌هاي جدي مواجه است.» لازم به ذكر است كه برخي از جمهوريخواهان مجلس نمايندگان به خاطر آنچه مداخله دولتي و نيز افزايش فشار مالياتي بر آمريكايي‌ها خوانده‌اند با لايحه بوش كه بزرگ‌ترين مداخله دولتي در اقتصاد بازار آزاد اين كشور از زمان ركود بزرگ سال‌هاي 1932-1929 لقب گرفته است به مخالفت برخواستند اما در روز جمعه برخي از آنها مخالفت خود را تعديل و زمينه تصويب لايحه را فراهم كردند. از سويي در حالي كه كانديداها بيشتر وقت خود را اين روزها صرف تبليغات اقتصادي كرده‌اند پس از تصويب اين لايحه اعلام كردند كه اين تازه آغاز راه است. به گزارش سي‌ان‌ان، اوباما كه در ايالت پنسيلوانيا به سر مي‌برد در بيانيه‌اي گفت: «آمريكا با يكي از بزرگ‌ترين بحران‌هاي مالي‌اش مواجه است و تصويب قانون نجات ملي يك اقدام لازم براي ممانعت از بروز يك فاجعه اقتصادي بود.» اوباما هچنين با اشاره به از بين رفتن 159 هزار فرصت شغلي در ماه سپتامبر كه بزرگ‌ترين نرخ در پنج سال اخير است سياست‌هاي جمهوريخواهان را باعث اين روند خواند. سناتور مك‌كين نيز در اين خصوص گفت: «من به نمايندگان مجلس نمايندگان پيشنهاد كردم كه براي تصويب اين لايحه متحد شوند و از اينكه براي بازگشت به واشنگتن و تشويق قانونگذاران به تصويب اين لايحه رقابت انتخاباتي را به حالت تعليق درآوردم، خوشحالم.»
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن