تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820700121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران با چهار نامزد در دومين جايزه آسيا- پاسيفيك


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران با چهار نامزد در دومين جايزه آسيا- پاسيفيك
سرمايه : سينماي ايران كه با چهار فيلم در دومين دوره از جايزه فيلم آسيا- پاسيفيك شركت كرده است، در رشته هاي بهترين مستند، بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد نامزد دريافت جايزه از دومين دوره جوايز اسكرين آسيا- پاسيفيك شد.

به گزارش اسكرين ديلي هيات داوران جوايز اسكرين آسيا- پاسيفيك از ميان 180 فيلم از 43 كشور منطقه آسيا و اقيانوسيه 33 فيلم از 17 كشور را در 9 رشته مختلف نامزد دريافت جايزه كرد كه ايران دو نامزد در رشته بهترين بازيگر و در رشته هاي بهترين فيلمنامه و مستند هر كدام يك نماينده دارد.
«تينار» به تهيه كنندگي مهدي منيري براي دريافت جايزه بهترين مستند بلند دومين دوره جوايز اسكرين آسيا- پاسيفيك چهار رقيب از لبنان، قطر، كره جنوبي، اندونزي و نيوزيلند دارد و بهنام بهزادي با فيلمنامه «تنها دو بار زندگي مي كنيم» بايد براي دريافت جايزه با نمايندگان رژيم صهيونيستي، ژاپن، تركيه و كره جنوبي رقابت كند.
اما سينماي ايران در بخش بهترين بازيگر مرد دو نماينده دارد كه رضا ناجي براي «آواز گنجشك ها» و عليرضا آقاخاني براي «تنها دو بار زندگي مي كنيم» نامزد اين بخش شده اند. ديگر نامزدهاي جايزه بهترين بازيگر كيم يون سوك از كره جنوبي، سايمن يام از هنگ كنگ و راجات كاپور از هند هستند. ناجي براي بازي در اين نقش توانست جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد را از جشنواره برلين دريافت كند. اين فيلم به نمايندگي از سينماي ايران به بخش بهترين فيلم غير انگليسي زبان هشتاد و يكمين دوره جوايز اسكار معرفي شده است.
جوايز سينمايي اسكرين آسيا- پاسيفيك را دولت كوئينزلند استراليا با حمايت سي ان ان اينترنشنال، يونسكو و فدراسيون بين المللي اتحاديه تهيه كنندگان فيلم (فياپف) به برترين هاي سينماي آسيا- پاسيفيك اعطا مي كند و بروس برسفورد فيلمساز استراليايي رئيس هيات داوران دومين دوره آن است. فياپف و يونسكو هم به صورت جداگانه به برگزيدگان خود جايزه مي دهند.
هدف از اهداي جوايز اسكرين آسيا- پاسيفيك تقدير از تنوع فرهنگي و شيوه هاي مختلف فيلمسازي است و بين فيلم هاي نامزدشده سبك ها و مضامين متفاوت به چشم مي خورد. منطقه آسيا- پاسيفيك 71 كشور را تحت پوشش دارد و به گفته سازمان دهندگان جوايز اسكرين، حدود نيمي از فيلم هاي دنيا در اين منطقه توليد مي شود.
دومين دوره جوايز اسكرين آسيا- پاسيفيك روز 11 نوامبر (سه شنبه 21 آبان ماه) اهدا مي شود و برگزيدگان در رشته هاي بهترين فيلم بلند سينمايي، بهترين فيلم انيميشن، بهترين فيلم مستند، بهترين فيلم كودك، دستاورد كارگرداني، بهترين فيلمنامه، دستاورد فيلمبرداري، بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگر مرد جايزه مي گيرند.
سال گذشته نيز سينماي ايران با شركت فيلم هاي اتوبوس شب، خون بازي و آن سه نيز توانست جايزه ويژه هيات داوران و جايزه بهترين كارگرداني را به خود اختصاص دهد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن