تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش استوديو 125 راه‌اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش استوديو 125 راه‌اندازي شد
استوديوي 125 شب گذشته همزمان با برگزاري مراسم ويژه روز آتش نشان با حضور شهردار تهران افتتاح شد. دكتر محمد باقر قاليباف در نخستين برنامه تلويزيوني استوديو 125‌، ضمن تقدير و تشكر از‌سازمان‌هاي آتش نشاني و صدا و سيما براي تاسيس اين استوديو‌، گفت: اميدواريم استوديو 125 تلاش كند تا علاوه بر اطلاع رساني مناسبي كه انجام مي‌دهد‌، نقش آموزشي‌، همگاني و پيشگيري خود را ايفا كند.
وي با تاكيد بر نقش مهم ايمني در جامعه‌، گفت: ايمني از موضوعات مهمي‌است كه درست در كنار امنيت قرار مي‌گيرد.
قاليباف‌، افزود: اميدواريم با توجه به فعاليت اين استوديو و نقش آموزشي و همگاني كه دارد در سال آينده شاهد كاهش آمار حوادث باشيم و زنگ 125 كمتر به صدا در آيد.
شهردار تهران در ادامه‌، گفت: ما در‌سازمان آتش نشاني در كنار اينكه تاكيد بر جوان گرايي نيروها‌، آموزش و انضباط مناسب‌، آمادگي جسماني مناسب‌، تجهيزات خوب و گسترش ايستگاه‌ها داريم تلاش مي‌كنيم تا بتوانيم در حوزه پيشگيري و آموزش‌، ايمني را مخصوصا در ساخت و‌ساز‌ها فراهم كنيم.
به گفته قاليباف‌، كاري كه در دو سال گذشته در حوزه آتش‌نشاني انجام شده و تجهيزاتي كه مهيا شده را تاريخ در مجموعه شهر تهران سراغ ندارد.
وي افزود: البته نمي‌گويم تجهيزات ما امروز به اندازه كشور‌هاي پيشرفته است‌، ولي نسبت به گذشته گام‌هاي جدي و اساسي برداشته‌ايم.وي سپس از تجهيز‌سازمان آتش نشاني به يگان هوايي در آينده نزديك خبر داد و گفت: پس از 2 سال انجام كار كارشناسي‌، در تصميمي ‌كه چند روز پيش گرفته شد‌سازمان آتش نشاني در آينده نه چندان دور مجهز به يگان هوايي مي‌شود و شاهد پيوستن بهترين بالگردها به ‌سازمان خواهيم بود.
شهردار تهران در حاشيه افتتاح استوديو 125 در جمع خبرنگاران هم با اشاره به اينكه بحث ايمني به اندازه امنيت براي زندگي انسان‌ها مخصوصا در كلان شهر تهران بسيار مهم و حياتي است‌، گفت: وقتي حادثه‌اي رخ مي‌دهد اگر بلافاصله كار كارشناسي و تحليلي انجام شود و جنبه آموزشي و پيشگيري آن به مردم منتقل شود بسيار مفيد و موثر خواهد بود و در كاهش حوادث تاثير خواهد داشت.
وي افزود: با توجه به گسترش شهر و خانه‌ها‌، بدون شك استوديو 125 مي‌تواند تا سال آينده در كاهش آمارهاي حوادث نقش مهمي ‌ايفا كند.
قاليباف در خصوص تجهيزات و امكانات‌سازمان آتش نشاني گفت: با توجه به ترافيك شهر تهران ممكن است زمان حضور آتش‌نشانان به نقاط آسيب پذير شهر افزايش يابد كه در اين راستا با سيستم جي‌آي‌اس اين را به حداقل مي‌رسانيم.
وي ادامه داد: لازمه اين موضوع ايجاد ايستگاه‌هاي جديد است كه تاكنون 11 ايستگاه جديد اضافه كرده‌ايم و 22 ايستگاه هم در دست ساخت داريم كه تا پايان سال جاري و ابتداي سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسند.به گفته قاليباف توجه به تجهيزات مناسب از جمله خودرو‌ها هم اساس كار قرار گرفته است به طوري كه اخيرا خريد‌هاي خوبي از قبيل نردبان بلند براي ساختمان‌هاي بلند داشته ايم كه ظرف 40 روز آينده در مراسمي‌ آنها را وارد ناوگان‌سازمان مي‌كنيم.وي در ادامه‌ گفت: در بخش نيروي انساني هم جذب نيرو داشته‌ايم و نيروهاي تحصيل‌كرده و داراي آمادگي جسماني مناسب را جذب‌سازمان كرده‌ايم. در مجموع وضعيت آتش نشاني شهر تهران‌، اين روزها روزهاي خوب خود را سپري مي‌كند.
شهردار تهران همچنين در مراسم ويژه‌اي كه به مناسبت روز 7 مهر روز آتش‌نشان در محل‌سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران برگزار شده بود‌، در جمع تعداد كثيري از آتش‌نشانان و خانواده‌هاي آنان ضمن تبريك روز آتش‌نشان و گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: تنها‌سازماني كه من به آن كاملا احساس نزديكي مي‌كنم ‌سازمان آتش نشاني است، زيرا آتش‌نشانان از جان خود براي ديگران مايه مي‌گذارند.
وي افزود: از جمله مواردي كه مديريت‌ سازمان آتش نشاني به آن توجه دارد مي‌توان به نظم و انضباط‌، آموزش و توجه به آمادگي جسماني‌، استفاده از تجربيات دنيا در اين عرصه و تكميل تجهيزات مدرن و روز دنيا اشاره كرد.
قاليباف خاطرنشان كرد: تاكيد بر موضوعات نظم و انضباط و آموزش براي خدمت‌رساني لازم است، ولي كافي نيست. براي خدمت احساس دروني كاركنان لازم است‌، و باور كنند كه ‌سازمان در خدمت آنها است تا احساس كنند خودشان بايد در خدمت مردم باشند.
شهردار تهران در ادامه خطاب به آتش‌نشانان گفت: هرگز در زمينه حل مشكلات معيشتي و نيازهاي مادي و معنوي شما غافل نيستم و اگر شبانه روزي بر من بگذرد و اين دغدغه را نداشته باشم، فرداي قيامت مي‌توانيد از من نگذريد، زيرا شما هستيد كه مردانه در صحنه كار‌، خدمت و تلاش ايستاده‌ايد و اگر من قول و وعده‌اي هم مي‌دهم، به همت والاي شما است. شايان ذكر است در پايان اين مراسم شهردار تهران از آتش‌نشانان و نجاتگران شجاع‌سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران قدرداني كرد و به آنان مدال آتش‌نشان و نجاتگر شجاع اعطا كرد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن