تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله جنتي: ايجاد بحران اقتصادي، سياست دشمنان براي مقابله با ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله جنتي: ايجاد بحران اقتصادي، سياست دشمنان براي مقابله با ايران است
سياسي. نماز جمعه. جنتي
آيت الله احمدي جنتي امام جمعه موقت تهران، بحران‌سازي و بويژه در حوزه اقتصاد را سياست دشمنان براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت:
بايد با هوشياري مقامات و توده مردم، با اين بحران‌سازي ها مقابله كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، آيين پرشكوه نمازجمعه اين هفته تهران در دانشگاه تهران در نخستين جمعه پس از ماه مبارك رمضان به امامت آيت الله احمد جنتي اقامه شد.

خطيب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز، به برگزاري باشكوه نماز عيد فطر و بيانات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز عيد فطر اشاره كرد و گفت:
آنچه اكنون امت اسلام و امت امام راحل (ره) را تهديد مي‌كند و حربه دشمنان است، اختلاف بين شيعه و سني، سني با سني يا شيعه با شيعه است.

جنتي با بيان اين كه اين مساله عمدتا در ايران و عراق و سپس در ديگر كشورهاي اسلامي از سوي دشمنان پيگيري مي‌شود، اظهار داشت: بايد مراقب بود كه به دام دشمنان نيافتاد.

خطيب جمعه تهران، تخريب مقامات را ديگر سياست دشمنان براي مقابله مردم ايران برشمرد و گفت: آنها مي‌خواهند كساني را كه پشتوانه مردم و معتمد آنها هستند و مردم به اطمينان آنان در صحنه حضور مي‌يابند، تخريب كنند.

امام جمعه موقت تهران به اظهارات شيمون پرز مبني بر اين كه بايد اقتصاد ايران را هدف قرار داد، اشاره كرد و گفت: اين سياست جهاني عليه ايران است.

آيت الله جنتي يادآور شد يك سفير پليدي كه اكنون در ايران هم زندگي مي كند، چندي پيش به انگليس و آمريكا سفري داشت، پس از بازگشت به ايران در جلسه‌اي خصوصي اعلام كرده كه بايد بوسيله بحران و بخصوص بحران اقتصادي مقاصد خود را به پيش ببريم.

خطيب جمعه تهران تصريح كرد مقابله با اين بحران‌سازي ها، هوشياري مقامات و مسئولان و نيز توده مردم را نياز داد.

جنتي تاكيد كرد بايد كساني كه نقشي در مهار تورم و حل مشكلات اقتصادي دارند، هر كاري كه در توان دارند، به كار گيرند. اين كار، واجب و لازم است.

وي افزود: مي‌توان ستادي از صاحب نظران مختلف تشكيل داد كه درباره تورم و مشكلات اقتصادي بحث و تبادل نظر كنند. گرچه عده‌اي اكنون كارهايي در اين زمينه در دست اقدام دارند. اما اگر اين كارها گسترده تر باشد و از همه افكار استفاده شود، موفق تر خواهد بود.

خطيب نماز جمعه تهران ايجاد بحران اقتصادي را يكي از اهداف دشمنان برشمرد و گفت: بايد مسئولان، مردم، رسانه‌ها و فرهنگ سازان بايد حواسشان جمع باشد.

** از آشفتگي اقتصاد آمريكا خوشحاليم
خطيب نماز جمعه تهران به وضعيت كنوني اقتصاد آمريكا اشاره كرد و گفت:
ما از اين كه اقتصاد آمريكا دچار آشفتگي شده، خوشحاليم. آنها دارند به نتايج اعمال بد خود مي‌رسند و خداوند آنها را گوشمالي مي‌دهد و آنها به پريشاني افتاده‌اند كه اين آشفتگي از آمريكا به اروپا سرايت كرده است.

جنتي افزود: اين مايه خوشحالي ماست. هر چه آنها ناراحت تر شوند، ما خوشحال تر هستيم. همانطور كه ما هر چه ناراحت تر باشيم، آنها خوشحال تر مي شوند.

** آمريكايي‌ها منتظر سيلي محكمي از ناحيه اسلام باشند
جنتي، به حضور آمريكا در افغانستان و نيز مرزهاي پاكستان اشاره كرد و گفت: نمي‌توان اين مساله را ناديده گرفت. آنها به زور تجاوز مي‌كنند و همه مرزها را زير پا مي‌گذارند و به هيچ چيز هم پايبند نيستند و هر جا بخواهند حمله مي‌كنند و هر كس را كه بخواهند مي‌كشند و همه جا را مال خود مي‌دانند.

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد آمريكايي‌ها بايد منتظر باشند كه سيلي محكمي از ناحيه اسلام و مسلمين و انقلاب اسلامي به صورتشان خواهد خورد.

** رييس جمهوري در سازمان ملل از موضع اقتدار سخنراني كرد
امام جمعه موقت تهران به سفر رييس جمهوري به نيويورك و سخنراني وي در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كرد و گفت: سخنان رييس جمهوري جاي تقدير دارد.

جنتي تاكيد كرد اين كه كسي شجاعانه از موضع عزت و اقتدار حرف‌هاي جمهوري اسلامي و انقلاب را در سازمان ملل بزند و از خداوند نام ببرد و قرآن بخواند و چيزهايي بگويد كه كسي جرات نمي‌كند آن را اظهار كند، جاي تقدير دارد.

خطيب جمعه تهران اظهار داشت: حمايت از مظلوم، به محاكمه كشيدن آمريكا به خاطر ظلم‌هايي كه مرتكب مي‌شود، بيان موضع روشن ايران درباره اسرائيل، مسايل ارزشمندي است كه مناسب است اين موضع را در همه جا حفظ كنند.

جنتي تاكيد كرد سفراي ايران بايد اين موضع را در همه جا حفظ كنند و از خود ضعف نشان ندهند.

خطيب جمعه تهران خطاب به سفراي جمهوري اسلامي ايران گفت: شما نماينده ايران و امام و رهبري هستيد. پس شجاعانه حرف خود را بزنيد و شجاعانه با مردم مواجه شويد و حقايق را بگوييد.

** روز قدس نشان‌دهنده نفوذ جهاني انقلاب اسلامي است
دبير شوراي نگهبان با تشكر از حضور مردم در مراسم روز جهاني قدس، اظهار داشت: گزارش‌ها حاكي از آن بود كه مراسم امسال بسيار بهتر از سال هاي گذشته بود.

جنتي، ابتكار امام خميني(ره) در خصوص نامگذاري روز جهاني قدس را اقدامي خاص حضرت امام دانست و گفت: اين اقدام بركات زيادي داشته و امروز محوري است كه مسلمانان را دور هم جمع مي‌كند.

جنتي، موضوع قدس را مساله‌اي جهاني و در راستاي مبارزه با ظلم و حمايت از مظلوم برشمرد و گفت: اين مساله اكنون گسترش يافته و گزارش ها نشان مي‌دهد كه روز جهاني قدس در كشورهايي كه منعي براي برگزاري آن وجود ندارد، با استقبال مردم رو به رو شده است كه اين امر نشان‌دهنده نفوذ جهاني انقلاب اسلامي است.

خطيب جمعه تهران همچنين از پيام اسماعيل هنيه نخست وزير مردمي فلسطين به مناسب روز قدس به ملت ايران تشكر كرد و گفت: هنيه روز قدس را روز قدس ، روز عظمت و سرفرازي دانسته كه امام بزرگوار اين روز را پايه‌گذاري كرده است.

** نيروي انتظامي در حال تجديد حيات است
دبير شوراي نگهبان به هفته نيروي انتظامي اشاره كرد و ضمن تقدير و تشكر از اقدامات اين نهاد، تاكيد كرد: نيروي انتظامي در حال زنده و فعال شدن و تجديد حيات است.

وي افزود: نيروي انتظامي اقدامات بسيار خوبي كرده و در مساله امنيت اجتماعي گام‌هاي خوبي برداشته است. اما بايد اين مسير را هم به صورت عمقي و هم سطحي گسترش دهند تا با فساد برخورد شود.

جنتي تاكيد كرد فساد مانند آتش است و در يك نقطه متوقف نمي‌شود و همه جا را مي‌سوزاند و آنقدر پيش مي‌رود كه همه چيز را تبديل به خاكستر كند؟ لذا بايد مهار شود.

خطيب جمعه تهران از نيروي انتظامي خواست كه با مردم برخوردهاي مهربانانه داشته باشد.

وي از مردم، مسئولان و نيز رسانه‌ها خواست تا با نيروي انتظامي همكاري كنند تا آنها بدانند كه از پشتوانه مردمي برخوردار هستند.

جنتي به اقدامات نيروي انتظامي در مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: مواد مخدر، مساله‌اي براندازانه است و جوانان را نابود مي‌كند. لذا برخوردهاي بيشتري بايد با اين مساله صورت گيرد.

خطيب نماز جمعه تهران يادآور شد كه از زمان اشغال افغانستان به دست آمريكايي ها، توليد مواد مخدر چند برابر شده است و زير لواي آمريكايي ها، مواد مخدر توليد و توزيع مي‌شود.

دبير شوراي نگهبان به آغاز سال جديد تحصيلي مدارس و دانشگاهها اشاره كرد و گفت: بايد سعي كرد تا پاكي نسل پاك و پاكدل را حفظ كنيم و نگذاريم كه آلوده شوند و بايد به افزايش تزكيه و تقواي آنان كمك كرد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران برنامه‌هاي صدا و سيما براي ماه مبارك رمضان را مورد تقدير قرار داد و گفت: صدا و سيما امسال فعال تر شده بود و از مراجع بزرگ تقليد براي ارشاد مردم استقاده كرد.

جنتي همچنين ابتكار رسانه ملي در خصوص تهيه مستند دفاع مقدس را مور تقدير قرار داد.

وي همچنين با اشاره به پايان يافتن ماه مبارك رمضان، گفت: مواظب باشيد كه آنچه در اين ماه به دست آورده ايد، از دست ندهيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله جنتي در خطبه اول آيين پرشكوه نمازجمعه اين هفته تهران در دانشگاه تهران به تشريح مقدمات هجرت پيامبر اعظم (ص ) از مكه به مدينه پرداخت و گفت: هجرت پيامبر اكرم (ص) از مكه به مدينه سرنوشت تاريخ را عوض كرد، درعين اين كه اين، حركتي ساده بود، اما با عظمت و شكوه صورت گرفت.

وي افزود: رسول خدا (ص) پس از آن كه دعوتش در مكه از اشراف قريش، بت پرستان، رباخواران و ... با عدم موفقيت همراه بود، از سوي مدينه در رحمت به سوي ايشان گشوده شد.

خطيب جمعه تهران اضافه كرد: فرستادگان پيغمبر (ص) به مدينه اعلام كردند در اين شهر از قرآن، دعوت به توحيد و اسلام حسن استقبال شده و زمينه آماده است.

وي گفت: پيامبر (ص) خطاب به مردم مدينه شرايط بيعت را بدينگونه برشمرد : شرك به خدا نياوريد و خداي يگانه را بپرستيد، دزدي نكنيد، زنا نكنيد، اولاد خود را نكشيد، تهمت و افترا نزنيد، فرزندان نامشروع خود را به ديگران منتسب نكنيد، از دستورات الهي نافرماني نكنيد.

آيت الله جنتي اضافه كرد: رسول خدا (ص) خطاب به مردم مدينه اعلام كرد:
هر كس شرايط مذكور را براي بيعت بپذيرد جايگاهش در بهشت است و چنانچه آن را نپذيرد، سرنوشت او با خداست و چندان توضيحي در اين ارتباط ارايه نكردند.

وي خاطرنشان ساخت پيام حضرت محمد (ص) خطاب به مردم مدينه به گونه اي شد كه به عنوان مساله روز در خانه‌هاي مردم مطرح و موضوع اسلام و پيامبر اكرم (ص) مورد بحث بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: شرايط روز در مكه به صورتي بود كه در آن دوران منافع مادي اشراف قريش چشم و گوش آنها را بسته بود. در حالي كه در مدينه عموما مردماني فقير زندگي مي‌كردند و شرايط مكه امكان مقابله با اسلام را داشت، در حالي كه مدينه چنين وضعيتي نداشت.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن