تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819684763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران خودرو ورشکست نميشود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: روغني :
ايران خودرو ورشکست نميشود
جام جم آنلاين: معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن از موافقت دولت و رئيس جمهوري با استمهال يکساله بدهي 4280 واحد توليدي خبر داد و گفت: بايد به کساني که بحث ورشکستگي ايران خودرو را مطرح مي کنند، جايزه نوبل اعطا کرد.



به گزارش مهر، افشين روغني امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست امروز کارگروه حمايت از توليد، گفت: تاکنون طي سه جلسه آئين نامه اجرايي قانون حمايت از مصرف کنندگان خودرو در کارگروه تخصصي حمايت از توليد بررسي شده است که اميدواريم در جلسه آتي کارگروه اصلي تصويب شود.
وي همچنين با اعلام تدابير دولت براي حمايت از توليد کشور، گفت: دولت در مرحله اول با هماهنگي سيستم بانکي کشور با استمهال يک ساله بدهي و جرايم ديرکرد 2280 واحد توليدي در سراسر کشور که زير 2 ميليارد تومان بدهي به سيستم بانکي دارند، موافقت کرده که اين مصوبه در تاريخ 30 خردادماه سالجاري ابلاغ شده است.
از 2280 واحد توليدي که ديون آنها به سيستم بانکي کشور به مدت يک سال استمهال شده، 45واحد در استان ايلام، 72واحد در قم، 48واحد در لرستان، 32واحد در تهران، 17واحد در کهکيلويه، 17واحد در کرمانشاه، 49واحد در فارس، 177واحد در خراسان رضوي، 40واحد در خراسان شمالي، 30واحد در خراسان جنوبي و 123واحد در استان مرکزي واقع هستند.
همچنين 70واحد توليدي در استان اصفهان، 144واحد در کرمان، 112واحد در کردستان، 519واحد در يزد، 125واحد در همدان، 12واحد در آذربايجان غربي، 87واحد در آذربايجان شرقي، 45واحد در اردبيل، 8واحد در هرمزگان، 115واحد در سيستان، 56واحد در مازندران، 68واحد در بوشهر، 12واحد در گلستان، 80واحد در چهارمحال، 58واحد در زنجان، 16واحد در قزوين، 35واحد در گيلان، 55واحد در سمنان و 13واحد توليدي در استان خوزستان نيز مشمول اين مصوبه شدهاند.
وي با اشاره به اينکه در پيشنهاد ديگري خواستار استمهال يک ساله بدهي و جرايم ديرکرد 4000 واحد توليدي ديگر در سراسر کشور شده ايم، افزود: رئيس جمهوري با استمهال يک ساله بدهي و جرايم ديرکرد 2000 واحد توليدي ديگر نيز موافقت کرده است.
روغني تصريح کرد: اين مصوبه نيز در آينده اي نزديک ابلاغ خواهد شد.
معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن معتقد است بحران اقتصادي غرب، سه قفله شدن منابع بانکها، تحريم، افزايش قيمت نفت و سقوط يکباره آن بر روي واحدهاي توليدي تاثير گذشته است.
اختصاص تسهيلات جديد به توليد وي همچنين از برنامه اختصاص 3 ميليارد دلار از منابع ذخيره بانک مرکزي براي رفع مشکل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي براساس قانون بودجه 88 کل کشور خبر داد و گفت: رئيس جمهوري نيز موافقت کرده است دو ميليارد دلار ديگر از محل حساب ذخيره ارزي براي اين منظور اختصاص يابد.
روغني واحدهاي توليدي مشکل دار را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: واحدهاي توليدي مشکل دار از 10 سال قبل تاکنون ساليانه 150 تا 200 واحد بوده است.
وي با تاکيد بر اينکه براي هر واحد توليدي داراي مشکل بايد نسخه جداگانه اي درنظرگرفت، اعلام کرد با تدابير وزارت صنايع و معادن و همکاري ساير دستگاههاي ذيربط، تعداد اين واحدها به شدت در حال کاهش است.
معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن در عين حال گفت: در کارگروه حمايت از توليد کشور موانع پيشرفت کار واحدها بررسي و براي رفع آن تصميم گيري مي شود.
ايران خودرو ورشکست نمي شود وي با تاکيد بر اينکه "ايران خودرو ورشکست نمي شود"، عنوان کرد: بايد به کساني که بحث ورشکستگي ايران خودرو را مطرح مي کنند، جايزه نوبل اعطا کرد.
روغني مشکل ايران خودرو را همچون بقيه واحدهاي توليدي عنوان کرد و اظهارداشت: نمي پذيرم که ايران خودرو با مشکلات عديده اي مواجه است.
سهامداران ايران خودرو نگران نباشند معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن تصريح کرد: اگر سئوال است چرا ايران خودرو سود نداده است براي اينکه سرمايه گذاري بزرگي انجام داده است، ضمن اينکه اگر اين شرکت اعلام سود نکرده دلايل خاص بنگاهي خود را دارد.
وي با بيان اينکه "سهامداران نگران وضعيت ايران خودرو نباشند"، خاطرنشان کرد: برهمين اساس، ايران خودرو داراي شرايط خاص و ويژه نيست.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن