تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819629570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه رئيس جديد فارك براي حملات بيشتر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برنامه رئيس جديد فارك براي حملات بيشتر
آمريكاي‌لاتين- همشهري آنلاين:
رئيس جديد شورشيان فارك در كلمبيا قصد دارد حملات بيشتري را تدارك ببيند.

خبرگزاري آلمان از بوگوتا گزارش داد، روزنامه اسپانيايي «ال اسپكتادور» به نقل از ايميلي كه گوئلرمو لئون سائنز وارگاس، مشهور به آلفونزو كانو به افرادش ارسال كرده است، نوشت از طريق اين اقدامات است كه اين سازمان چريكي دوباره توجه بيشتري را به خود جلب مي‌كند.

به گفته وي، اين حملات مي‌تواند شامل خريد راكت‌هايي براي حمله راهبردي به ارتش كلمبيا و دولت اين كشور باشد. علاوه بر اين مين‌هاي زميني بيشتري كار گذاشته خواهد شد.

كانو در همين حال پيشنهاد داد كه حزبي سياسي تاسيس شود كه تحت كنترل چپگرايان فارك (نيروهاي مسلح انقلابي كلمبيا) قرار گيرد. اين گروه همچنين قصد دارد به تقويت هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا بپردازد.

معماي روند آينده

مدت‌هاست از زماني كه مانوئل مارولاندا، بنيانگذار فارك و رييس سابق آن در ماه مارس جان باخت، روندي كه شورشيان در آينده پيگيري خواهند كرد به معما تبديل شده بود . كانو 59 ساله از آن زمان رييس ايدئولوگ فارك بوده است و ناظران گمان مي‌كنند وي به ترسيم خط مشي سياسي حزب هم خواهد پرداخت.

فردي پاديلا دو لئون، رييس ستاد مشترك كلمبيا صحت ايميلي را كه گزارش آن منتشر شده، تاييد كرده است. وي در راديو اعلام كرد عوامل اطلاعاتي اين ايميل را رهگيري كرده‌اند.

فارك قديمي‌ترين گروه چريكي آمريكاي لاتين است و بخش‌هايي از جنگل‌هاي كلمبيا را تحت كنترل خود دارد. اين گروه در كلمبيا بيش از 700 گروگان دارد. يكي از مشهورترين زندانيان اين گروه، اينگريد بتانكور، سياستمدار فرانسوي كلمبيايي بود كه نامزد سابق رياست جمهوري در اين كشور شده بود. او ابتداي ماه ژوئيه در عملياتي اطلاعاتي پس از شش سال اسارت آزاد شد.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن