تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرگزاري فرانسه// پيامد سردي روابط روسيه و آمريكا بر راهبرد بين المللي درباره موضوع هسته اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خبرگزاري فرانسه// پيامد سردي روابط روسيه و آمريكا بر راهبرد بين المللي درباره موضوع هسته اي ايران
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 87/07/04
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از نيويورك به قلم سيلوي لانتوم نوشت...
سردي روابط مسكو و واشنگتن ناشي از دخالت نظامي روسيه درگرجستان در اوايل ماه اوت، همكاري بين المللي درباره پرونده هاي وسيع تر نظير برنامه هسته اي ايران را با چالش مواجه كرده است.
دانيل فرايد معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور اروپايي چهارشنبه اعلام كرد كندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا و سرگئي لاوروف همتاي روسي وي در نخستين ديدارشان پس از مناقشه گرجستان؛ توافق كردند كه به جهان اعلام كنند روند گفتگوهاي پنج بعلاوه يك درباره برنامه هسته اي ايران "سالم و دست نخورده" است.
فرايد گفتگو ميان اين دو نفر را مؤدبانه و حرفه اي توصيف كرد و اطمينان داد نشست وزيران امور خارجه پنج بعلاوه يك، روزي برگزار خواهد شد اما به زمان اين نشست اشاره نكرد.
به نظر مي رسد وي قصد دارد با اعلام اين خبر به متحدان واشنگتن درباره تشكيل نشست اطمينان دهد. گفتني است نشست وزيران خارجه پنج بعلاوه يك كه قرار بود پنجشنبه در نيويورك برگزار شود به درخواست مسكو، لغو شد.
وزيران خارجه پنج بعلاوه يك قرار بود مجازات هاي احتمالي جديد بر ضد ايران را كه از به تعليق در آوردن برنامه هسته اي خود داري مي كند بررسي كنند اما مسكو از شركت در اين نشست خود داري كرد و گفت ضرورتي در برگزاري اين نشست نمي بيند.
اين مسئله ديپلمات هاي اروپايي را نگران كرد مبادا خطر به بن بست رسيدن مذاكرات پنج بعلاوه يك درباره برنامه هسته اي ايران تا پايان دوره رياست جمهوري جرج بوش،‌ اسراييل را به مداخله نظامي در ايران سوق دهد.
وزير امور خارجه روسيه در نشستي با حضور كارشناسان اعلام كرد خودداري وي از شركت در نشست پنج بعلاوه يك درباره ايران با لغو نشست وزيران امور خارجه گروه هشت به درخواست واشنگتن، مرتبط بوده است. نشست وزيران امور خارجه گروه هشت نيز قرار بود اين هفته در نيويورك انجام شود.
لاوروف گفت نمي دانم چرا نشست گروه هشت به تعويق افتاد و از واكنش هاي بسيار احساسي غرب و به ويژه آمريكا در برخورد با مداخله روسيه در گرجستان ابراز تاسف كرد.
وي تاكيد كرد برگزاري اين نشست ها مهم بود؛ نشست وزيران كشاورزي گروه هشت نيز قرباني آن شد.
معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور اروپايي اذعان كرد واشنگتن از شركت در نشست گروه هشت به علت اوضاع گرجستان خودداري كرد. آمريكا روسيه را به بي اعتنايي به توافق آتش بس با گرجستان متهم كرده است. در اين توافق نامه عقب نشيني نيروهاي روسي از اوستياي جنوبي و آبخازي و بازگشت آنها به مواضع پيش از مناقشه پيش بيني شده است.
فرايد افزود فكر مي كرديم برگزاري نشست وزيران امور خارجه جي هشت در اين شرايط ضرروت ندارد. وي از اعلام اينكه نشست بعدي گروه هشت متشكل از هشت كشور صنعتي جهان (آلمان، كانادا، آمريكاف فرانسه، انگليس، ايتاليا، ژاپن و روسيه) چه موقع برگزار خواهد شد خودداري كرد.
وي تاكيد كرد منتظريم تا روسيه مفاد آتش بس را به اجرا در بياورد. وي افزود خواهيم ديد چگونه روسيه به تعهدات خود عمل مي كند.
مسئولان آمريكايي به تازگي بارها تهديد كردند روسيه را از گروه هشت اخراج مي كنند اما هيچ تصميم رسمي در اين مورد تاكنون گرفته نشده است.
اين در حالي است كه لاوروف در ديدار با رايس يك قدم از موضع روسيه در مورد گرجستان كوتاه نيامد.
وي با اشاره به كشورهاي استقلال يافته اتحاد جماهير شوروي سابق گفت همكاري ميان آمريكا و روسيه اساسي است اما مسكو برخي مناطق گرجستان را در درجه اول اهميت قرار مي دهد.
كد/122/138/
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن