تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819756784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باراك : تهديدات حزب الله جدي شده است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: باراك : تهديدات حزب الله جدي شده است‌
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: براثر انفجار يك خودرو بمب‌گذاري شده در نزديكي سفارت آمريكا در صنعا 16 تن كشته و تعدادي زخمي شدند كه چهار تن از كشته‌شدگان از عاملان اين انفجارها و 6 تن نيز از سربازان يمني هستند.‌به گفته يك مقام امنيتي دولت يمن، صداي شليك آتش سنگين و چندين انفجار شنيده شد.

اين انفجارها همچنين خسارت‌هايي را به ساختمان‌هاي اطراف وارد كرده است.

همچنين پس از انفجار نخست نيز چند انفجار ديگر صورت گرفت كه دليل آن هنوز مشخص نيست.

اما به گزارش شبكه‌هاي تلويزيوني، يك ماشين بمب‌گذاري شده در بيرون از ساختمان سفارت منفجر شد و بين نيروهاي محافظ اين ساختمان و مهاجمان ناشناس آتش سنگيني مبادله شد.

در ماه مارس (فروردين) نيز سه گلوله خمپاره با هدف سفارت آمريكا به يك دبيرستان دخترانه كنار سفارت شليك شد كه در آن يك گارد امنيتي يمني كشته و چندين دختر نيز زخمي شدند.

انتقال مجروحان‌

خبرگزاري آلمان در خبري با اشاره به انفجار خودرو بمبگذاري شده مقابل سفارت آمريكا در يمن، گزارش داد، آمبولانس‌هاي متعدد مجروحان را به بيمارستان منتقل كردند.

شاهدان اعلام كردند، پليس يمن تمامي راه‌هاي منتهي به محله كه ساختمان سفارت آمريكا در آنجا قرار دارد، بسته است و به دليل كمربند امنيتي شديد كه صدها متر در اطراف اين سفارت ايجاد كرده، خبرنگاران قادر به حضور در محل حادثه نيستند.

خبرنگار العربيه نيز گزارش داد كه شعله هاي آتش و دود از ساختمان سفارت آمريكا در يمن زبانه كشيده است.

برخي شاهدان نيز از وقوع هفت تا 12 انفجار به دنبال انفجار خودرو بمبگذاري شده خبر داده‌اند.‌

به گفته يك شاهد ديگر، حمله به سفارتخانه آمريكا، يورش دوگانه بود. بدين ترتيب كه ابتدا در يك حمله انتحاري يك دستگاه خودرو بمبگذاري شده در نزديكي سفارتخانه منفجر شد و سپس عده‌اي با سلاح آر.پي.جي ساختمان سفارتخانه را هدف قرار دادند.

تاييد سفارت آمريكا

سخنگوي سفارت آمريكا در يمن روز گذشته تاييد كرد كه سفارت آمريكا هدف انفجار خودرو بمبگذاري شده قرار گرفته است.

به گزارش آسوشيتدپرس از صنعا، سخنگوي سفارت آمريكا در يمن، در گفتگوي تلفني با اين خبرگزاري اعلام كرد، دومين انفجار نيز در پي نخستين انفجار به وقوع پيوسته است.

قبول مسئوليت‌

به گزارش خبرگزاري رويترز، گروه جهاد اسلامي يمن ديروز مسئوليت حمله به سفارت آمريكا در صنعا را به عهده گرفت.

واكنش آمريكا

آمريكا ضمن محكوم كردن حمله مرگبار به سفارت اين كشور در يمن، گروه تروريستي را به دست داشتن در اين حادثه متهم كرد.‌

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، گفت: اين حمله نشانه‌هاي يك حمله گروه القاعده را دارد.

وي افزود: اين حملات توسط چند خودرو و نيروهاي پياده صورت گرفت كه قصد ورود به سفارت را داشتند، اگر شما به مختصات حادثه نگاه كنيد متوجه مي‌شويد كه ما قبلاً حملات مشابه به اين را از سوي القاعده ديده‌ايم.

جورج بوش، رئيس جمهوري آمريكا نيز طي واكنشي به حمله مرگبار به سفارت كشورش در ، پايتخت يمن گفت، اين حمله به ما يادآوري مي‌كند كه ما در جنگ با افراطيوني هستيم كه براي رسيدن به اهداف ايدئولوژيك خود انسان‌هاي بيگناه را خواهند كشت. اين در حالي است كه سي.ان.ان اعلام كرد كه در پي حملات مرگبار روز گذشته به سفارت آمريكا در صنعا، اين سفارتخانه تعطيل شده است.

محكوميت انفجار

بان كي مون، دبير كل سازمان ملل، بمبگذاري در نزديكي سفارت آمريكا در يمن را به شدت محكوم كرد.

وي با انتشار بيانيه‌اي گفت، از كشته شدن 16 نفر شامل نيروهاي پليس يمن و مردم غيرنظامي و زخمي شدن شماري ديگر غمگين شده و مراتب تسليت خود را به خانواده‌هاي قربانيان اعلام مي‌كنم و خواستار بهبودي كامل زخمي‌شدگان هستم.

دبيركل ادامه داد كه حمله به سازمان‌هاي ديپلماتيك‌ كاملاً غيرقابل قبول است و از مقامات يمني خواست تا حداكثر تلاش خود را براي محاكمه عاملين اين حمله بكار گيرند.‌




 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن