تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820595338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين شگفتي ليگ قهرمانان يك ايتاليايي رم را به آتش كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اولين شگفتي ليگ قهرمانان يك ايتاليايي رم را به آتش كشيد
شيوا آباء
«دو بر يك»، اين نتيجه يي بود كه سه شنبه شب روي اسكوربورد ورزشگاه المپيكو در شهر رم با چيزي نزديك به 25 هزار تماشاچي درج شد؛ نتيجه يي كه بدبين ترين هواداران و منتقدان اروپايي هم براي بازي ميان رم و تيم گمنام سي اف آر كلوژ روماني پيش بيني نمي كردند.

شكست گلادياتورهاي رم و شاگردان اسپالتي در اين مسابقه به ذهن هيچ كس خطور نمي كرد اما پيروزي دو بر يك كلوژ نشان داد كه اگرچه اين تيم هيچ پيشينه درخشان و قابل اعتنايي در ميان تيم هاي اين فصل ليگ قهرمانان ندارد اما تاكتيك هاي سرمربي ايتاليايي اين تيم در خانه حريف آنقدر خوب جواب داده كه اسپالتي ناچار دست هايش را به نشانه تسليم بالا برد.

بزرگ ترين شوك شب اول شروع ليگ قهرمانان شكست ناباورانه رمي ها بود؛ شكست مقابل تيمي كه هيچ كس انتظاري از آن نداشته، اما نگاهي اجمالي به عملكرد كلوژ در ليگ روماني در فصل پيش نشان مي دهد آنها با يك امتياز بالاتر از «استوا» اولين تيمي هستند كه بعد از 17 سال از شهري به غير از بخارست قهرمان ليگ روماني مي شوند. صعود آنها به ليگ قهرمانان اروپا فصل مهمي از تاريخ فوتبال شان را رقم زد و پيش بيني ها قبل از آغاز مسابقات بر اين بود كه تيم هايي مانند كلوژ بيشتر براي كسب تجربه به ليگ نگاه مي كنند ولي پيروزي برابر رم بخش زيادي از اين معادلات را به هم ريخت.

گلادياتورهاي رم فصل جديد فوتبال را چه در سري A و چه حالا در اروپا به شكل ضعيفي شروع كردند. در بازي سه شنبه شب هم غيبت فيليپ كلسس، خوان و سيمونه پروتا در كنار مصدومان ديگر به ضعف تيم اسپالتي دامن زد.

در جريان مسابقه گل دقيقه 17 كريستين پانوچي كفه ترازو را به سمت رمي ها سنگين كرد و به نظر مي رسيد همه چيز مطابق منطق از پيش تعيين شده پيش مي رود اما فقط 10 دقيقه پس از اينكه پانوچي دروازه كلوژ را باز كرد، كوليو با توپي كه از كنترل «دوني» خارج بود، ورزشگاه المپيكو را در سكوت فرو برد تا هواداران رم به نتيجه يك - يك در شهر خود خيره بمانند. كلوژ استحقاق بيشتر از اينها را داشت. در شبي كه به ادعاي همه كساني كه مسابقه را تماشا كرده اند با بيشترين انگيزه مقابل حريف صاحب نام ايتاليايي خود به ميدان رفتند، حفظ همين تساوي هم كار بسيار بزرگي برايشان بود، اما ماجرا به همين جا ختم نشد تا در دقايق ابتدايي نيمه دوم «امانوئل كوليو» باز هم براي تيمش گل بزند و ستاره مسابقه لقب بگيرد. خط دفاعي رم در اين مسابقه به شكل محسوسي ضعيف و دور از انتظار ظاهر شد تا كلوژي ها از هر دو فرصت به دست آمده در محوطه هجده قدم بهترين استفاده را ببرند و به گل دست پيدا كنند.

شايد تنها اتفاق خوشايندي كه سه شنبه شب در اين مسابقه خانگي براي رمي ها رخ داد، بازگشت فرانچسكو توتي و تعويض او با جان آره ريسه در دقيقه 52 بازي بود. توتي كاپيتان گلادياتورها پس از خداحافظي از فوتبال ملي تمام تمركزش را روي بازي هاي باشگاهي اش در رم گذاشته بود اما مصدوميت هاي نابهنگام او در آستانه رقابت هاي يورو 2008 باعث شده از ماه آوريل روي نيمكت بنشيند. تنها حضور كوتاهش در مسابقات اين فصل هم به بازي سوپرجام ايتاليا مقابل اينتر برمي گردد كه تنها سايه يي از فرانچسكوي هميشگي بود. اما به ميدان آمدن سرباز كهنه كار رم هم نتوانست حداقل امتياز را براي هواداران به ارمغان بياورد و كلوژ با شايستگي و لياقت هر سه امتياز مسابقه را از آن خود كرد تا شگفتي ساز هفته اول مسابقات اين فصل ليگ قهرمانان اروپا شود.

پس از مسابقه لوچانو اسپالتي سرمربي رم كه حالا تحت فشار انتقادات زياد رسانه هاي ايتاليايي است و تيمش از مجموع دو مسابقه در سري A نيز فقط يك امتياز در كارنامه اش ثبت كرده، به خبرنگاران گفت؛ «من قصد ندارم رم را ترك كنم. تلاش مان را بيشتر خواهيم كرد. به اندازه كافي زمان در اختيار داريم. بازيكنان آنقدر خوب و باتجربه هستند كه بتوانند اين اشتباهات را جبران كنند. وقتي شما نتوانيد در يك مسابقه همه چيز را روي تعادل جلو ببريد و شرايط را كنترل كنيد، همه چيز سخت مي شود و فرقي ندارد كه حريف تان چه تيمي است، چقدر قدرت دارد و آيا اصلاً خوب بازي مي كند يا نه.»

او درباره نتيجه يي كه تيمش مقابل كلوژ به دست آورد، اظهار تاسف كرد و گفت؛ «نتيجه وحشتناكي است. اين مسابقه براي ما از نظر امتياز اهميت زيادي داشت. در نيمه اول ما خوب بازي كرديم، اما پس از اينكه گل دوم را خورديم همه چيز به هم ريخت و نتوانستيم روحيه مان را حفظ كنيم. رم مي تواند از اين شرايط خارج شود. فقط بازيكنان بايد احساس مسووليت بيشتري داشته باشند. تلاش و تمرين بيشتر و بالا بردن انگيزه ها اولين كاري است كه همگي بايد انجام دهيم و تسليم نشويم.»

شايد يكي از دلايل برتري سي اف آر كلوژ را بتوان زيركي و تيزهوشي ترومبتا سرمربي ايتاليايي تبارش دانست.او كه فوتبال ايتاليا را خوب مي شناسد، از تاكتيك هاي مناسبي مقابل مردان هموطنش استفاده كرد تا در نتيجه همه چيز به سود تيمش خاتمه يابد؛ «اين مسابقه باورنكردني بود، پيش از بازي هيچ كس فكر نمي كرد چنين اتفاقي بيفتد، اما قاطعانه مي گويم ما شايسته پيروزي و كسب اين نتيجه بوديم و فكر مي كنم همه چيز به همان شكلي پيش رفت كه استحقاقش را داشتيم. اين نتيجه مقابل تيم بزرگ و صاحب نامي مانند رم به بازيكنان، اعتماد به نفس زيادي داد، حالا ما در گروه مان تيم دوم هستيم، اما حفظ كردن اين جايگاه واقعاً دشوار است. ما مسابقات سخت ديگري را نيز در راه داريم كه بايد سخت تر تلاش كنيم.»

كلوژ به رغم پيروزي شوكه كننده يي كه در خانه رم داشت راه دشواري در پيش دارد؛ راهي كه مي تواند هم شگفتي ساز باشد و هم نااميدكننده. اما هرچه باشد تجربه دلچسبي براي تيمي است كه براي نخستين بار طعم حضور در يكي از معتبرترين تورنمنت هاي اروپا را مي چشد.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن