تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حبس ابد و 45 سال زندان، مجازات قاچاقچيان آفريقايي در تهران‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حبس ابد و 45 سال زندان، مجازات قاچاقچيان آفريقايي در تهران‌
جام جم آنلاين: يك قاچاقچي ايراني كه با همدستي 6 مرد و زن آفريقايي اقدام به ترانزيت مواد مخدر مي‌كرد ، در دادگاه انقلاب همراه همدستانش محاكمه شد و اعضاي اين باند به 45 سال حبس و حبس ابد محكوم شدند.


قاضي تيموري، سرپرست اجراي دادسراي عمومي و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران با اشاره به حبس‌هاي طولاني‌مدت براي اعضاي اين باند روز گذشته به خبرنگار جام‌جم گفت: ساعت 18 چهاردهم آبان سال 85 ، 3 مسافر زن آفريقايي براي پرواز به مقصد پكن به پايانه پروازهاي خارجي فرودگاه مهرآباد تهران مراجعه كردند ، چند ساعت به پرواز آنها مانده بود كه حال يكي از مسافران زن بد شد و 2 نفر ديگر با داد و فرياد از مسئولان پرواز خواستند او را براي درمان به بيمارستان انتقال دهند.

به اين ترتيب، ماموران حفاظت سپاه مستقر در فرودگاه مهرآباد تهران، زن بيمار را به بيمارستان لقمان انتقال دادند ماموران در بررسي بدني از اين 3 زن مسافر، يك كيلو و 100 گرم هروئين را كه به طرز ماهرانه‌اي جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند و با بازداشت آنها، متهمان را به مركز پليس انتقال دادند.

3 زن آفريقايي در بازجويي‌هاي پليسي عنوان كردند كه به طور قانوني و براي تجارت به ايران آمده‌اند. در ادامه بازجويي‌هاي پليسي، حال هر 3 زن بد شد و آنها به بيمارستان انتقال يافتند.

بررسي پزشكي از اين زنان، نشان مي‌‌داد در معده 2 نفر از آنها مواد مخدر بسته‌بندي شده وجود دارد و مبتلا به بيماري ايدز هستند.

همكاري 2 قاچاقچي حرفه‌اي با زنان آفريقايي براي ترانزيت مواد مخدر

قاضي تيموري ادامه داد: با تشكيل پرونده در شعبه دوم دادياري دادسراي عمومي و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، تحقيقات براي دستگيري همدستان فراري آنها ادامه يافت تا اين كه معلوم شد زنان قاچاقچي از سوي 2 قاچاقچي آفريقايي و ايراني به بهانه كارهاي تجاري فريب خورده‌اند و با دريافت 3000 دلار از قاچاقچيان با گذرنامه 6 ماهه به ايران سفر كرده‌اند.

به دنبال اظهارات متهمان، پاتوق‌هاي احتمالي همدستان آنها مورد بررسي قرار گرفت و سرانجام يك قاچاقچي ايراني به نام جهانگير همراه 3 مرد آفريقايي و 5 مرد ايراني ديگر در محله‌هاي تهران شناسايي و دستگير شدند. متهمان در بازجويي‌هاي پليسي راز جرايم خود را فاش كردند.

اعتراف به ترانزيت مواد مخدر و هروئين‌

جهانگير، يكي از قاچاقچيان در اظهاراتش به پليس گفت: به اتهام قتل يك مرد عرب در زندان به سر مي‌بردم و پس از محاكمه، به 15 سال حبس محكوم شدم، هنگامي كه در زندان بودم، با يك قاچاقچي مواد مخدر به نام استوان كه تبعه آفريقا بود، آشنا شدم و تصميم گرفتيم با فريب زنان آفريقايي به ترانزيت مواد مخدر از ايران به دبي و كشورهاي ديگر اقدام كنيم كه در آخرين مرحله دستگير شديم.

اعضاي اين باند پس از اعتراف به جرايم خود، روانه زندان شدند تا اين كه پرونده اتهامي آنها با صدور كيفرخواست به شعبه 23 دادگاه انقلاب تهران ارسال شد و متهمان محاكمه شدند و قاضي دادگاه ، متهمان به نام‌هاي زيتون ، جوزف ، جيمز ، مري ، جهانگير ، فوكازي و دوناقوس را به اتهام حمل و نگهداري بيش از 2 كيلوگرم مواد مخدر (هروئين)‌ به اشد مجازات مرگ و مصادره اموال محكوم كرد و متهمان هشتم تا دوازدهم را به خاطر نبود ادله كافي در جرم تبرئه كرد كه با اعتراض متهمان به حكم صادره، پرونده آنها به شعبه هم عرض ارسال شد و قاضي دادگاه پس از محاكمه مجدد ، 4 نفر از متهمان آفريقايي را به حبس ابد و جهانگير قاچاقچي ايراني و 2 نفر ديگر از قاچاقچيان آفريقايي را هر يك به 15 سال حبس محكوم كرد.

پرونده آنها روز گذشته براي اجرا به اجراي احكام دادسراي عمومي و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران ارسال شد.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن