تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820284282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درمان‌های طبیعی بیماری‌های پوستی / ماسك سس مایونز و توت فرنگی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: درمان بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی امروزه یكی از بزرگ‌ترین دغدغه خانم‌ها و آقایانی است كه در شهرهای بزرگ و پر از آلودگی زندگی می‌كنند. آلودگی‌های موجود در شهر‌ها كه عمده آن‌ها ناشی از دود اتومبیل‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی است تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت پوست ساكنان شهرها دارد. علاوه بر این استرس‌ها و خستگی ناشی از كار روزانه نیز از دیگر عواملی است كه موجب بروز برخی از بیماری‌ها و عوارض پوستی در مردان و زنان جوان می‌شود. اگرچه هر یك از این بیماری‌ها و عوارض، درمانی مخصوص به‌خود دارد اما با رعایت نكات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسك‌های طبیعی به راحتی می‌توان از شر این عوارض راحت شد یا آن‌ها را كنترل كرد.





پاكسازی پوست با عسل و توت فرنگی


اگر در گروه افرادی قرار می‌گیرید كه هر روز از منزل خارج می‌شوید و مجبورید مسافت طولانی را در سطح شهر طی كرده و از میان دود انواع و اقسام اتومبیل‌ها و خودروها به محل كار خود برسید، بهتر است تا فرصت دارید از ماسك توت فرنگی كه یكی از مفیدترین میوه‌های تابستانی است، بهره ببرید. بسیاری از درمانگران استفاده از ماسك توت فرنگی تازه را راه حل مناسبی برای پاكسازی پوست و مبارزه با انواع آلودگی‌های محیطی كه به مرور موجب بروز بیماری‌ها و انواع جوش‌ها در پوست صورت می‌شود، می‌دانند. برای تهیه این ماسك كافی است 6 توت‌فرنگی له شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری خامه تركیب كنید و این تركیب را روی صورت خود به‌مدت 20 دقیقه بگذارید. استفاده از این ماسك به‌مدت یك هفته علاوه بر پاكسازی پوست و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوست موجب افزایش شادابی و نشاط پوست نیز می‌شود.





میخچه با سیر رفع می‌شود


میخچه پا یكی از عوارض پیاده‌روی زیاد و استفاده نكردن از كفش مناسب است كه در پای برخی از افراد دیده می‌شود. به‌طور كلی در طب سنتی و طب‌های مكمل در سراسر جهان برای درمان میخچه تدابیر مختلفی توصیه شده است اما یكی از كاربردی‌ترین شیوه‌های درمانی خانگی كه قابل استفاده برای همه مردم است، استفاده از سیر برای درمان میخچه است. برای این منظور كافی است یك عدد سیر تازه را له كرده و آن را روی میخچه به‌مدت نیم ساعت قرار دهید. تكرار این شیوه به‌مدت یك هفته به درمان میخچه و برطرف شدن آن كمك می‌كند. برخی از درمانگران طبیعی استفاده از كشمش را نیز در درمان میخچه موثر می‌دانند و معتقدند قرار دادن كشمش له شده روی میخچه و استمرار آن برای چند روز به درمان آن كمك می‌كند.





تسكین خارش پوست با آب كرفس


بسیاری از افراد قرمزی و خارش پوست را در فصل تابستان به‌دلیل گرمی هوا، شنیدن خبر هیجان‌انگیز یا خوردن برخی مواد آلرژی‌زا از قبیل شكلات، پنیر، گوجه فرنگی، قهوه، تخم‌مرغ یا بعضی از غذاهای دریایی تجربه می‌كنند. غالب این افراد سابقه بیماری آلرژی یا حساسیت خاصی در پرونده پزشكی‌شان ندارند اما به‌دلیل شرایط خاصی كه دارند ممكن است با خوردن یكی از غذاهای ذكر شده دچار قرمزی پوست و خارش شوند. برای از بین بردن این خارش و قرمزی بهتر است از آب كرفس استفاده كنند و موضع مورد نظر را با آن بشویند. درصورتی كه آب كرفس در دسترس نبود می‌توان از آب سیب طبیعی برای شست‌و شوی موضعی كه خارش دارد استفاده كرد. علاوه بر این توصیه شده با شروع خارش و قرمزی، فرد مبتلا نسبت به شرایط معمولی آب بیشتری بنوشد تا مواد محرك زودتر از بدنش خارج شوند.





با شیرعسل آكنه را از بین ببرید


یكی دیگر از مشكلات و اختلالات پوستی كه بیشتر در دوران نوجوانی و جوانی در افراد مشاهده می‌شود، آكنه است كه با وجود آلودگی‌ها، چربی‌ها و كثیفی‌های پوست این بیماری در پوست صورت شدت پیدا می‌كند. یكی از شیوه‌های درمانی طبیعی برای كنترل و بهبود آكنه صورت استفاده از مخلوط شیرعسل و استفاده روزانه آن است. برای تهیه این مخلوط به میزان مساوی شیر و عسل را تركیب كنید و به‌خوبی آن را هم بزنید. سپس آب یك تا 2 عدد لیموی ترش را نیز اضافه كرده و آن را دوباره هم بزنید. از این مخلوط برای شست و شوی پوست صورت‌تان استفاده كنید. می‌توانید این مخلوط را با كمك پنبه روی صورت بزنید و بعد از 51 دقیقه آن را بشویید. بهتر است از این محلول به‌مدت یك ماه دوبار در روز استفاده كنید.


آبرسانی به‌صورت با سس مایونز


گرمای هوا و تابش بیش‌ازحد آفتاب در فصل تابستان موجب كاهش آب بدن و از بین رفتن رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوست می‌شود. درمانگران درمان‌های طبیعی همواره در این فصل به بیماران خود توصیه می‌كنند تا علاوه‌بر نوشیدن آب بیشتر از انواع میوه‌ها و سالادهای سبزی‌ها برای دریافت آب بیشتر و آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی استفاده كنند. این گروه در كنار اصلاح تغذیه ،استفاده از ماسك‌های مرطوب‌كننده و آبرسان گیاهی و طبیعی را نیز برای بهبود خشكی صورت بسیار موثر می‌دانند. یكی از بهترین ماسك‌های طبیعی و آبرسان به سطح پوست ماسك مایونز است. برای تهیه این ماسك كافی است یك قاشق غذاخوری ماست و یك قاشق غذاخوری سس مایونز را با هم مخلوط كنید و سپس به آن یك زرده تخم‌مرغ و نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه كنید. مخلوط به‌دست آمده را به خوبی هم بزنید و در نهایت این ماسك را به‌مدت 02 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این ماسك به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در زرده تخم‌مرغ و مواد رطوبت‌رسانی كه در مایونز و عسل وجود دارد به آبرسانی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده صورت كمك می‌كند.


این ماسك را پیش از مهمانی بزنید


درصورتی كه وسط هفته به یك مهمانی دعوت شده‌اید و مجبورید پس از انجام كار روزانه یا برگشتن از سركار برای مهمانی آماده شوید، بهتر است از ماسك زرده تخم‌مرغ و عسل استفاده كنید. قراردادن این ماسك به‌مدت 04 دقیقه روی صورت به شما كمك می‌كند خستگی و تیرگی پوست‌تان كه ناشی از كار و فعالیت‌های روزانه است از بین برود. برای تهیه این ماسك یك عدد زرده تخم‌مرغ را با یك قاشق غذاخوری آردجو و04 دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.


برطرف كردن كك‌ومك با گوجه‌فرنگی


با آمدن فصل تابستان بسیاری از خانم‌ها و آقایان از افزایش كك‌ومك روی صورت و گردن خود شكایت دارند. این كك‌ها كه به دلیل بلند شدن روزها و افزایش مدت زمان تابش خورشید در تابستان بیشتر دیده می شود به‌راحتی با كمك درمان‌های خانگی قابل كنترل است. یكی از ساده‌ترین شیوه‌های برطرف شدن این لك‌ها از روی صورت و گردن استفاده از گوجه‌فرنگی له شده بر سطح پوست است. كافی است یك گوجه‌فرنگی له شده را روی پوست گردن و صورت خود بمالید و اجازه دهید به‌مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند. گوجه كمك می كند تا لك‌های قرمز رنگ كك‌ومك از صورت و گردن شما محو شود. بهتر است این شیوه را 3 بار در هفته در طول تابستان تكرار كنید.
منبع: کلوب






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 518]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن