تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819904311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط سردار باقرزاده؛برنامه هاي هفته دفاع مقدس اعلام شد / مباحث دفاع مقدس در دولت نهم غريب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: توسط سردار باقرزاده؛برنامه هاي هفته دفاع مقدس اعلام شد / مباحث دفاع مقدس در دولت نهم غريب نيست
تهران – حيات

در نشست خبري كه امروز(يكشنبه) در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس برگزار شد ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس در سراسر كشور اعلام شد.
به گزارش خبرنگار حيات، ميرفيصل باقرزاده، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در جمع خبرنگاران برنامه هاي هفته دفاع مقدس را اعلام كرد و گفت: بررسي هاي ما درمورد هفته دفاع مقدس نشان مي دهد كه نهادها، سازمان ها، تشكل ها و گروه هاي مردمي و رسانه ملي زودتر و سريعتر از ساير سازمان ها و نهادها به استقبال هفته دفاع مقدس رفته اند كه اين موضوع خود نشان دهنده يك اجماع عمومي نسبت به موضوعات اصيل و جذاب دفاع مقدس است.
وي افزود: خوشبختانه مباحث دفاع مقدس در دولت نهم ديگر مهجور و غريب نيست بلكه دولت نهم با حمايت از طرح هاي عميق در تلاش است عقب افتادگي هاي دولت هاي گذشته را جبران كند.
باقرزاده ادامه داد: طرح ساخت مراكز فرهنگي دفاع مقدس در استان ها در سبد پروژه هاي استاني قرار گرفته و دولت نهم با اختصاص زمين، امكانات و بودجه مناسب حركت مفيدي را شروع كرده است.
همچنين شوراي عالي انقلاب فرهنگي با پيشنهاد بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به منظور تدريس دو واحد درسي اختياري براي دانشجويان تمامي دانشگاه هاي كشور و حتي با ايجاد هشت كرسي دانشگاهي در مقطع كارشناسي ارشد نيز موافقت كرده است كه اينها نشانه هاي برجسته اي از توجه دولت به مباحث ارزشي دفاع مقدس است.
وي برنامه هاي هفته دفاع مقدس را بدين شرح اعلام كرد و افزود: برنامه هاي امسال با شعار دفاع مقدس ديروز و ايران سربلند امروز از روز يكشنبه 31 شهريور و با رژه نيروهاي مسلح در جوار حرم مطهر امام راحل در ساعت هشت صبح آغاز مي شود.
باقرزاده ب نام گذاري روزهاي هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: روز يكشنبه 31 شهريور روز رزمندگان، نوآوري و خودكفايي نام گذاري شده كه در كنار رژه نيروهاي مسلح در اين روز نوآوري ها و دستاوردهاي صنعت دفاعي كشور تبيين مي شود. روز دوشنبه اول مهرماه به عنوان روز سربازان و شهادت طلبي نام گذاري شده كه در اين روز از سربازان و ارزش هايي چون شهادت طلبي تجليل و قدرداني مي شود. روز سه شنبه دوم مهرماه روز دفاع مردمي، آمادگي و نفوذ ناپذيري نام گرفته كه در اين روز اهميت موضوع پدافند غيرعامل براي مردم بيان مي شود و مردم ما با اين ويژگي دفاعي كه يكي از راه هاي مهم دفاع از تاسيسات و نيروهاي انساني بدون استفاده از سلاح است آشنا مي شوند.
وي روز چهارشنبه سوم مهر را روز فرماندهان و ولايتمداري اعلام كرد و گفت: در اين روز با بيان نقش امام راحل در دفاع مقدس و عنصر ولايت پذيري مردم و رزمندگان و رابطه آنها با امام راحل بيان مي شود.
روز پنجشنبه چهارم مهر روز شهيدان، ايثارگران و عزت آفريني است كه در اين روز ويژه برنامه هايي چون غبارروبي از مزار پاك شهدا و تجليل از شهدا و ايثارگران دفاع مقدس را خواهيم داشت. روز جمعه پنجم مهر روز جهادگران، اتحاد اسلامي و بيان نقش دفاع مقدس در بيداري و اتحاد مسلمانان نگاهي به عمليات ثامن الائمه(ع) و شهادت جمعي از فرماندهان اين عمليات خواهيم داشت و روز شنبه ششم مهرماه روزخودسازي و استكبارستيزي است كه در اين روز عدم مشروعيت نظام بين المللي سلطه بيان مي شودو تاكيدي بر دفاع مقدس اين حماسه استكبارستيزي مي شود.
باقرزاده به برنامه هاي ديگر اشاره كرد و گفت: مجموعه برنامه هاي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در اين هفته (هفته دفاع مقدس) 77 برنامه است كه توسط 10 نهاد اصلي مرتبط با دفاع مقدس برگزار مي شود كه اين برنامه ها در چهار حوزه اصلي نظامي، فرهنگي تبليغي و رسانه اي، ادبي و پژوهشي است كه در حوزه فرهنگي تبليغي و رسانه اي مجهزشدن سايت ساجد به زبان عبري در كنار زبان هاي فارسي، عربي و انگليسي است كه اين موضوع با هدف پوشش دهي مخاطبان عبري زبان در سراسر دنيا است.
مجموعه دوم لايه هاي پنهان جنگ از برنامه ديگر اين حوزه است كه به صورت مجموعه كتاب چاپ در سطح كشور منتشر مي شود كه سري دوم لايه هاي پنهان جنگ به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي است.
توزيع لوح فشرده «اقليم مقاومت و پيروزي و ساير اقلام تبليغاتي» در سراسر كشور، برگزاري همايش تجليل از قاريان و حافظان رزمنده قرآن كريم با محوريت جانبازان قطع نخاعي و شيميايي، تهيه و توليد نماهنگ و تيزرهاي تلويزيوني و راديويي به مناسبت هفته دفاع مقدس، هماهنگي جهت پخش برنامه هاي مستند تلويزيوني با موضوع دفاع مقدس از صداوسيما، تشكيل ستاد بزرگداشت مراسم هفته دفاع مقدس در مراكز استان ها با مسووليت استاندار و دبير بنياد استان، برگزاري يادواره شهداي دفاع مقدس و مراسم شب شعر خاطره، آغاز به كار رسمي پايگاه اطلاع رساني «شهداي گمنام»، تشييع و تدفين پيكرهاي شهداي گمنام همزمان با سالروز شهادت اميرالمومنين(ع) در پنج نقطه كشور از ديگر برنامه هاي اين حوزه است.
وي درمورد برنامه هاي حوزه سوم (ادبي) گفت: انتشار 30 عنوان كتاب براي نخستين بار در كشور در شمارگان سه هزار جلد و در قالب هاي رمان، خاطره، شعر و مجموعه داستان و چاپ 10 سري از مجموعه كتاب هاي فاتحان خرمشهر، راه اندازي 30 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در 30 دانشگاه بزرگ كشور كه افتتاح نخستين كتابخانه تخصصي روز يكشنبه 6 مهرماه در دانشگاه تهران و با حضور وزير علوم و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و سپس در دانشگاه هايي از جمله فردوسي مشهد، تبريز، شهيد باهنر كرمان، شهيد چمران اهوازو ساير دانشگاه هاي بزرگ كشور است.
باقرزاده گفت: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با همكاري بسيج و دانشجويان كانون هاي دفاع مقدس را در 130 دانشگاه كشور راه اندازي مي كند كه اين كانون ها با نگاهي پژوهشي به دفاع مقدس فعاليت مي كنند.
پايان پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن