تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتشار «ابن سينا و تمثيل عرفاني» هانري كربن در حوزه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتشار «ابن سينا و تمثيل عرفاني» هانري كربن در حوزه هنري
خبرگزاري فارس: كتاب «ابن سينا و تمثيل عرفاني» نوشته هانري كربن با ترجمه انشاءالله رحمتي، توسط اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل و با همكاري انتشارات جامي منتشر شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از واحد خبر حوزه هنري، رحمتي، مترجم كتاب در پيش‌گفتار آورده است: هانري كربن در «ابن سينا و تمثيل عرفاني» سه هدف مشخص را در طول هم دنبال مي‌كند؛ اول آنكه بر آن است تا نشان دهد كه بر خلاف تصور رايج، ابن سينا يك فيلسوف مشائي نيست... درثاني بر آن است تا در اين تحقيق افق تازه‌اي براي پژوهش درباره ابن سينا نشان دهد؛ به عبارت روشن‌تر مي‌كوشد تا معلوم سازد كه فلسفه ابن سينا براي انسان معاصر(به خصوص غربيان)، فلسفه‌اي كارآمد، راه گشا و امروزين است.
رحمتي، مترجم كتاب «ابن سينا و تمثيل عرفاني» درباره سومين هدفي كه هانري كربن در نگارش اين اثر دنبال مي‌كند، مي‌نويسد: به اعتقاد صاحب اين قلم، نقشي است كه «حكمت شرقي» ابن سينا مي‌تواند در برنامه فكري و معنوي مخصوص خود وي ايفا كند.
هانري كربن اين تحقيق را در دو بخش: دوره «تمثيل‌هاي سينايي» و «تمثيل حي ابن يقظان» تهيه كرده است.بخش اول اين كتاب شامل پنج فصل است كه به ترتيب با عناوين: «جهان سينايي و تمثيل عرفاني»، «مكتب ابن سينا و فرشته مشائي»، «رساله حي ابن يقظان»، «رساله الطير»، «تمثيل سلامان و آبسال» آغاز مي‌شوند.
همچنين در فصول مختلف اين بخش «مكتب سينايي و موقعيت فلسفي»، «دخمه كيهاني: غريبه و هادي»، «تاويل به عنوان تاويل نفس»، «دور تمثيل‌ها يا سفر به شرق» و ... نيز به صورت مبسوط شرح داده شده است.
اين كتاب در شمارگان 2 هزار و 100 نسخه و 640 صفحه در كتاب فروشي‌ها عرضه شده است.
انتهاي پيام/ش
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن