تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820189389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال تغييرات در «بزنگاه»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: احتمال تغييرات در «بزنگاه»
شنيده مي شود فيلمنامه «بزنگاه» با بازنويسي هاي اساسي رو به رو شده تا در حد امكان با تغيير و تحولات ساختاري و محتوايي، از بار انتقادها بكاهند.

به گزارش رجانيوز به نقل از شبكه ايران، در حالي كه مجموعه‌هاي مناسبتي همه ساله بستري تأييدي را براي كارنامه سريال سازي رضاعطاران فراهم مي‌آورد امسال گويي داستان به گونه‌اي ديگر رقم خورده است و در روزهايي كه مجموعه «بزنگاه» به پايان يك‌سوم ابتدايي خود مي‌رسد انتقادات از آن نيز سير صعودي پيدا كرده است.

اين انتقادات كه در ابتدا صرفاً جنبه‌اي محدود داشت با انتشار نامه انتقادي رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما به سيد عزت الله ضرغامي مدير عامل سازمان صدا و سيما وارد فاز جديدي شد و تا جايي پيش رفت كه زمزمه اعمال تغييرات در متن اوله اين سريال به گوش مي‌رسد.

حسين مظفر در نامه خود خطاب به رئيس رسانه ملي مجموعه تلويزيوني «بزنگاه» را كه از شبكه سه پخش مي‌شود، داراي اشكال هاي اساسي دانست و اظهار اميدواري كرد برخي پيام هاي منفي در قسمت هاي بعدي آن اصلاح شود. وي تكرار الفاظ زشت و ناروا و نمايش تصويري پرخاشگر و غيراخلاقي از روابط افراد خانواده نسبت به يكديگر و نگاه سمپاتيك به معتاد و حساسيت زدايي و قبح شكني نسبت به مقوله اعتياد را از جمله اشكال هاي اساسي «بزنگاه» ساخته رضا عطاران برشمرد. مظفر از ضرغامي خواست نتيجه بررسي صدا و سيما هر چه سريعتر به شوراي نظارت منعكس شود.

دفاع مدير شبكه سه؛

اما اين نامه با واكنش علي اصغر پورمحمدي مدير شبكه سه سيما مواجه شد كه در گفت‌وگو با مهر ضمن دفاع از سريال «بزگاه» اعلام كرد: اعتياد تأثيرات منفي زيادي دارد و ما در «بزنگاه» سعي كرديم معضلات اعتياد را به تصوير بكشيم چرا كه وظيفه رسانه آگاهي دهي به مردم است. به هر حال فرد معتاد خصوصياتي داد كه بايد به گونه اي به آنها مي پرداختيم. از سوي ديگر بارها موضوع اعتياد در ميزگردها و بحث هاي كارشناسي مورد بررسي قرار گرفته، ولي زبان نمايش بيشتر بر مخاطبان تأثير مي گذارد، به همين دليل ما زبان طنز را براي اين موضوع انتخاب كرديم تا بهتر بتوانيم به اين آسيب اجتماعي بپردازيم.

دفاع پورمحمدي از سريال ماه رمضاني شبكه سه در حالي صورت گرفت كه پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان اعلام كرد: شنيده مي شود فيلمنامه «بزنگاه» با بازنويسي هاي اساسي رو به رو شده و گروه توليد، به شدت تحت فشار قرار گرفته اند تا در حد امكان با تغيير و تحولات ساختاري و محتوايي، از بار انتقادها بكاهند.

انتقاد از سريال بزنگاه در حالي صورت مي گيرد كه اعتياد به عنوان يكي از معضلات اساسي جامعه در دو سريال «مأمور بدرقه» شبكه پنج و «روز حسرت» شبكه يك نيز دستمايه قرار گرفته، اما بزنگاه به دليل تأثيرگذاري بيشتر و حجم مخاطب بيشتر با انتقادهاي بيشتري رو به رو شده است.

افزايش انتقادات؛

همچنين همزمان با انتشار اين اخبار رسمي و غيررسمي، خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران هم به منتقدان پيوست و در گزارشي شديد‌الحن با عنوان‌« بزنگاه تيشه‌اي بر سنت‌ها و روابط عرفي در جامعه» نوشت: پخش چند قسمت از اين سريال كافي بود كه داد از نهاد خيلي ها برآيد كه از جمله مي توان به شوراي نظارت بر صداو سيما و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد.

ايرنا در گزارش انتقادي خود مي‌نويسد: بزنگاه فارغ از مباحث يادشده، مقوله اعتياد را در قالب شخصيت «نادر» مطرح و قبح اين عمل و تبعات آن در جامعه را به دليل نوع اين شخصيت و كنش‌ها و واكنش‌هاي محيطي از بين برده و به نوعي خواسته يا ناخواسته آموزش در استفاده از مواد مخدر و در دسترس بودن آن براي كودكان را ترويج مي كند.

اين گزارش مي‌افزايد: اعتياد ، زياده خواهي و طمع ورزي به عنوان پديده هاي مذموم ، مي تواند خانواده را به عنوان ستون و اركان جامعه مورد تهديد جدي قرار دهد و شيرازه مناسبات فردي و اجتماعي را از هم بپاشد،‌ مجموعه بزنگاه تلاشي در اين جهت است كه شايد در بيان به دليل مشكلات يادشده دچار لكنت و در پاره اي گرفتار افراط شده است.

باوچود اين حواشي سريال «بزنگاه» كماكان يكي از پربيننده‌ترين سريالهاي ماه مبارك رمضان محسوب مي‌شود كه اگرچه قرار گرفتنش در اين جايگاه انتقادات بيشتري را متوجه‌اش كرده است، اما نبايد فراموش كرد كه به همان ميزان هم دقت در برطرف كردن انتقادات وارده اهميت دوچندان پيدا كرده است.

نظرات كاربران:
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن