تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليبراسيون : بازي بلاروس با روسيه و غرب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ليبراسيون : بازي بلاروس با روسيه و غرب
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/21
روزنامه ليبراسيون نوشت : مينسك قصد دارد بهاي حمايت خود را از سياستهاي مسكو افزايش دهد.
اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت افزود : الكساندر لوكاشنكو از هم اكنون قيمت مورد نظر خود را تعيين كرده است.رئيس جمهور بلاروس روز دوشنبه اظهار داشت امريكايي ها به تازگي مبلغ يك ميليارد دلار به متحد گرجستاني خود پرداخت كرده اند.لوكاشنكو تلويحا اظهار داشته اگر روسيه بخواهد مينسك از ماجراجويي هايش در منطقه قفقاز ، به رسميت شناختن ابخازيا و اوستاي جنوبي دفاع كند بنابراين بجا خواهد بود كه انها نيز بهاي مورد نظر را بپردازند.رئيس جمهور بلاروس تاكيد كرد : حتي پس از انكه ساكاشويلي چنين بلاي غيرقابل تصوري را بر سر امريكا ، خودش و جهان آورد ، امريكايي ها باز او را رها نكردند. اين نشان مي دهد چگونه بايد با متحدان رفتار كرد. ما كه نسبت به روسيه بي تفاوت نيستيم ، مي خواهيم به خوبي بدانيم كه روسيه چه مي خواهد.
لوكاشنكو كه همواره با روسيه در حال بازي است ، اين بار وارد بازي بي سابقه اي شده كه اروپاي غربي را درگير كرده است.تصميم بلاروس براي به رسميت شناختن يا نشناختن ابخازيا و اوستياي جنوبي تا ماه اكتبر پس از انتخاب رئيس پارلمان جديد كه براي بيست و هشتم سپتامبر پيش بيني شده بررسي نخواهد شد.تا ان زمان او قصد دارد پيشنهاد را ميان روسيه و غرب كه هر كدام در صدد متقاعد كردن يا بازداشتن او براي استقلال دو استان گرجي هستند بالاتر ببرد.
پيوتر مارتسف سردبير روزنامه اقتصادي بلاروسكاي دلووايا گفت : هدف اصلي براي رئيس جمهور ما اين است كه دو انتخابات اينده را دنبال كند.مسئله اصلي اين خواهد بود كه ايا غرب نتايج اين دو انتخابات را به رسميت مي شناسد يا نه. اگر غرب اين انتخابات را بپذيرد ، او رياست جمهوري بعدي را به رسميت خواهد شناخت و مي توانيم مذاكرات خود را با اتحاديه اروپا اغاز كنيم.هر چند كه بيم ان مي رود زمان براي رسيدن به توافقي راهبردي با اروپا كوتاه باشد.
با نزديك شدن به اين دو انتخابات ، مينسك "گشايش هايي" صورت داده است كه نمونه ان ازادي سه زنداني سياسي است.امريكا و اتحاديه اروپا پيش از اين از اين اقدامات قدرداني كرده و اظهار داشته اند مي توانند بزودي تحريم هاي اعمال شده عليه "اخرين ديكتاتور اروپا" را به نقل از واشنگتن لغو كنند.بدنبال انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار و شش ، اتحاديه اروپا از ورود چهل شخصيت بلاروس براي ورود به خاك خود جلوگيري و دارايي هاي انها را مصادره كرد.
الكساندر كلافسكوفسكي تحليلگر مسائل سياسي افزود : روسيه ، گلوي بلاروس را در دست گرفته و اين كشور را از لحاظ گاز و نفت و ساير كالاهايي كه در غرب نمي فروشد تامين كرده است. روسيه اماده گشودن كيف پول خود است.در حالي كه پيشنهادهاي غرب عيني نيست.
مسكو در صورتي كه متحد بلاروسي اش او را رها كند بسيار خشمگين خواهد شد و اين بدون شك بهاي سنگيني براي اين كشور خواهد داشت.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن