تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820606537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پناهي در گفتگو با مهر:ريسمان باز به قصه‌گويي بيش از حادثه‌پردازي اهميت مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پناهي در گفتگو با مهر:"ريسمان باز" به قصه‌گويي بيش از حادثه‌پردازي اهميت مي‌دهد
نويسنده فيلمنامه "ريسمان باز" پرهيز از حادثه‌پردازي و اهميت دادن به قصه‌گويي براي روشن شدن شخصيت قهرمانان داستان را از ويژگي‌هاي فيلم تازه مهرشاد كارخاني ذكر كرد.

وي درباره همكاري خود در نگارش فيلمنامه "ريسمان باز" به خبرنگار مهر گفت: حدود يكسال و نيم قبل كارخاني طرحي داشت درباره دو مرد كه در كشتارگاه كار مي‌كنند. من از طرح خوشم آمد و تازگي و خاص بودنش برايم جالب بود. كارخاني تصميم داشت فيلمي بر اساس آن بسازد و به دعوت او روي فيلمنامه كار كرديم.

پناهي با اشاره به امتيازهاي طرح كارخاني افزود: طرح كامل بود و ما در مرحله نوشتن نسخه نهايي فيلمنامه مشكلي نداشتيم. شخصيت‌ها و روند قصه مشخص بود و ما بايد قصه و شخصيت‌ها را پرداخت مي‌كرديم. بيشتر از يكماه روي فيلمنامه كار و در مراحل بعد شروع به بازنويسي و روتوش فيلمنامه كرديم.

نويسنده "ريسمان باز" درباره نوع روايت آن گفت: فيلم برشي از زندگي دو شخصيت است. ما گرچه در فيلمنامه قواعد كلاسيك قصه‌گويي را رعايت كرديم، اما مهم براي ما پرداخت درست و سينمايي موقعيتي بود كه دو مرد در آن گرفتار شده‌اند. در اين فيلم قصه پرتعليق و پرحادثه نداريم و در عين حال كه به قصه‌گويي اهميت مي‌داديم، از حادثه‌پردازي پرهيز كرديم.

پناهي درباره پايان‌بندي فيلم گفت: چند پايان براي فيلم در نظر داشتيم و حتي به پايان خوش هم فكر كرديم. اما به اين نتيجه رسيديم كه با توجه به روندي كه قصه طي كرده و با توجه به شخصيت‌ها بهتر است پايان باز براي فيلم داشته باشيم. در پايان فعلي بيننده درباره فرجام شخصيت‌ها به قطعيت نمي‌رسد و اين فيلم را جذابتر مي‌كند.

اين نويسنده درباره انتخاب كشتارگاه به عنوان لوكيشن فيلم گفت: من و كارخاني به دليل شغل پدرمان با اين محيط و شخصيت‌ها آشنا بوديم. از طرفي دنبال اين بوديم كه تصويري كه ارائه مي‌دهيم تاثيرگذار، سينمايي و جذاب باشد. به كشتارگاههاي زيادي سر زديم و محيطي را انتخاب كرديم كه هم سنتي باشد هم مدرن.

وي ادامه داد: در فيلمنامه محيط كشتارگاه خشن بود، اما زمان فيلمبرداري تصميم گرفتيم از خشونت فيلم كم كنيم. محيط اطراف كشتارگاه در فيلمنامه بيابان بود، اما موقع فيلمبرداري در مزارع اطراف تهران كار كرديم. اين تنوع فضا باعث شده فيلم كمي از خشونت كشتارگاه فاصله بگيرد.

پناهي با اشاره به سفر شخصيت‌هاي "ريسمان باز" از جنوب به شمال تهران گفت: سعي كرديم اين سفر طبيعي به نظر برسد. آنها مسير كشتارگاه تا شهرك غرب را طوري طي مي‌كنند كه در بافت قصه قابل قبول باشد. اين سفر تصويري از شهر تهران و آدم‌هايش ارائه مي‌دهد و از سوي ديگر در آن بخش‌هايي از شخصيت قهرمانان ماجرا روشن شده است.

وي درباره دليل حضور كوتاه شخصيت دختر در "ريسمان باز" گفت: من و كارخاني اين فيلمنامه را در فضايي همراه با گفتگو نوشتيم و درباره مسائلي كه با هم اختلاف نظر داشتيم صحبت و همديگر را متقاعد مي‌كرديم. من با ورود دختر به قصه موافق نبودم و فكر مي‌كردم قصه درباره ميكائيل و عسگر است و دختر نمي‌تواند جايي در قصه داشته باشد.

نويسنده "ريسمان باز" افزود: اما كارخاني دوست داشت اين شخصيت وارد قصه شود و بخش مربوط به او را هم خودش نوشت. زماني كه فيلم را روي پرده ديدم احساس كردم اين شخصيت با وجود حضور كوتاه در فيلم در جايي درست قرار گرفته است. او فضاي فيلم را تلطيف و يادآوري مي‌كند كه آدم‌هايي از جنس عسگر و ميكائيل هم مي‌توانند عاشق شوند.

پناهي در پايان درباره فعاليت‌هاي جديد خود در عرصه سينما گفت: در نمايش "كنگره شب آفتابي" به كارگرداني بهزاد بهزادپور به عنوان طراح صحنه و لباس فعاليت مي‌كنم. طراحي صحنه و لباس فيلم سينمايي "مسافر كربلا" به كارگرداني بيژن شكرريز را هم به تازگي به پايان برده‌ام.

فيلم سينمايي "ريسمان باز" داستان دو مرد است كه براي رساندن يك گاو به صاحبش از جنوب به شمال شهر تهران مي‌روند. پژمان بازغي و بابك حميديان نقش‌هاي اصلي اين فيلم را بازي مي‌كنند. كارخاني پيش از "ريسمان باز" فيلم سينمايي "گناه من" را ساخته كه هنوز اكران نشده است.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن