تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820653754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم گرمسار در مجلس: صدا و سيماي سمنان عملكرد دولت نهم را در استان براي مردم تبيين كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم گرمسار در مجلس: صدا و سيماي سمنان عملكرد دولت نهم را در استان براي مردم تبيين كند
خبرگزاري فارس: نماينده گرمسار در مجلس گفت: صدا و سيماي سمنان عملكرد دولت نهم را در استان براي مردم تبيين كند.
عبدالرضا ترابي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گرمسار با بيان اينكه اخبار شهرستان‌ها بايد بيش از وضع فعلي در رسانه استاني منعكس شود، گفت: اين اخبار علاوه بر اينكه بايد از لحاظ كمي افزايش يابد، بايد از نظر كيفيت نيز بهبود يابد و خبرنگاران صدا و سيما در انتشار خبر، زمان و صحت را لحاظ و گزارش‌ها را به به موقع منتشر كنند.
وي گفت: اخبار شهرستان‌ها چه كوتاه و چه بلند باشد بايد از صدا و سيما پخش شود و مسائلي كه وجود دارد به اطلاع مردم برسد.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: خبرنگاران صدا و سيما بايد بيش از اين به داخل شهرها و روستاهاي استان سمنان بروند و گزارش‌هاي مردمي تهيه و پخش كنند.
ترابي افزود: بايد از كمبودها، مسائل و مشكلات مردم شهرستان‌ها خبر و گزارش تهيه و طرح‌هاي عمراني در دست اجراي دولت براي مردم تشريح شود كه نيازمند برنامه‌ريزي بهتري توسط مديران صدا و سيماي سمنان است.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي درباره فعاليت‌هاي صدا و سيما براي معرفي استان سمنان به مردم ساير استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف اين استان نيز گفت: صدا و سيماي سمنان هنوز نتوانسته استان را معرفي و نظر مخاطبان خود را جلب كند.
وي تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم استان سمنان از نظر اطلاع‌رساني به جايگاه مطلوبي برسد بايد بيش از اينها كار كرد و با استان‌هاي ديگر نيز ارتباط داشت.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بايد از نظر مالي صدا و سيماي سمنان را بيشتر حمايت كرد و اعتبارات بهتري به آن اختصاص داد تا كاركنان آن نيز بتوانند برنامه‌هاي مرغوب‌تري توليد و پخش كنند.
ترابي با بيان اينكه ساخت برنامه‌هاي باكيفيت هزينه‌بر است و به اعتبارات بيشتري نياز دارد، گفت: رسانه ملي در استان‌ها همچون پايتخت درآمد آگهي ندارد و پولي كه براي پخش يك آگهي تبليغاتي از افراد دريافت مي‌كند با تهران قابل قياس نيست.
وي تاكيد كرد: برنامه‌هاي صدا و سيما هرچه قدر كه محتوايي‌تر و زمان پخش شبكه استاني بيشتر شود، درخواست‌ها نيز براي پخش آگهي افزايش مي‌يابد.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محتواي برنامه‌هاي صدا و سيماي سمنان گفت: كيفيت و محتواي اين برنامه‌ها چندان بالا و مطلوب نيست و بايد خيلي بيشتر روي آن كار كند.
ترابي افزود: اگر بگوييم كه از فعاليت‌هاي صدا و سيما قانع و راضي هستيم، اصلا اين طور نيست و اعتقاد داريم بايد بيشتر به جنبه‌هاي كيفي و اطلاع‌رساني در برنامه‌هايي كه توسط صدا و سيماي مركز سمنان پخش مي‌شود، پرداخته و ظرفيت‌هاي موجود به طور كامل پرشود.
وي با بيان اينكه در پخش فيلم‌ها، مجموعه‌هاي نمايشي، موسيقي و اخبار بايد در صدا و سيما تحولي اساسي صورت گيرد، اظهار داشت: پخش موسيقي‌هاي محلي از مناطق مختلف استان سمنان بايد افزايش يابد و به هنرمندان شهرستان‌ها توجه شود.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي گفت: هر خانواده‌اي ممكن است نوعي موسيقي را بپذيرد، اما نبايد گفته شود كه همه موسيقي‌هايي كه مردم مي‌خواهند منطبق با موازين اسلامي است پس آنها را در صدا و سيما پخش كنيم.
وي در ارتباط با پوشش برنامه‌هاي صدا و سيما در تمام نقاط استان سمنان نيز گفت: پوشش صدا و سيما در اين استان هنوز كامل نشده است.
ترابي با بيان اينكه استان سمنان تنها پنج شهرستان دارد و استان چندان غيرمتمركزي نيست، افزود: سمنان شايد از نظر وسعت، پنجمين استان بزرگ كشور باشد، اما فاصله بين شهرستان‌هاي آن بسيار كم و حدود 100 كيلومتر است و به همين خاطر خدمات‌رساني به مردم آن آسان‌تر از ساير نقاط كشور خواهد بود.
وي اظهار داشت: فاصله شهرهاي استان سمنان به هم نزديك و اين استان در كنار جاده تهران ـ مشهد قرار گرفته است و به همين خاطر توجه به پوشش صدا و سيما در آن بسيار ضروري است.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي پوشش راديوي استاني را مناسب خواند و گفت: راديوي مركز سمنان در بيشتر شهرستان‌ها دريافت مي‌شود، اما برنامه‌هاي آن 24 ساعته نيست و فقط حدود 12 ساعت پخش مي‌شود.
ترابي با بيان اينكه بايد براي تكميل پوشش سيما در استان سمنان بيشتر تلاش شود، ادامه داد: پوشش تلويزيوني در تمام شهرستان‌هاي اين استان كامل نيست و شماري از شبكه‌ها در برخي شهرستان‌ها دريافت نمي‌شود.
وي با بيان اينكه شبكه‌هاي خبر، قرآن و آموزش در بيشتر بخش‌ها و روستاهاي استان سمنان دريافت نمي‌شود، افزود: مدت‌هاست كه راه‌اندازي شبكه‌هاي قرآن و آموزش را در شهرستان گرمسار درخواست كرده‌ايم.
نماينده مردم گرمسار در مجلس اضافه كرد: سيماي مركز سمنان در طول شبانه‌روز مدت اندكي برنامه پخش مي‌كند و فكر مي‌كنم روي هم رفته زير 10 ساعت پخش دارد كه بايد تقويت شود.
ترابي با بيان اينكه اخبار استان سمنان تنها در سه نوبت در سيما منعكس مي‌شود و هنگام صبح و عصر كه مخاطبان بيشتر هستند خبري براي آنها منتشر نمي‌شود، گفت: اخبار در روزها پخش نمي‌شود و صدا و سيماي سمنان به همين خاطر بسياري از مخاطبان خود را از دست مي‌دهد.
وي ادامه داد: صدا و سيماي سمنان مي‌تواند فعال‌تر از اين باشد و برنامه‌هاي متنوعي براي مردم استان تهيه و پخش كند.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي گفت: قبلا هم بارها گفته‌ايم كه برنامه‌ها بايد در هر پنج شهرستان استان سمنان تهيه شود و صدا و سيماي سمنان فقط به مركز استان اكتفا نكند.
وي با انتقاد از نوع نامگذاري شبكه سمنان افزود: اين نام فقط منحصر به شهرستان سمنان مي‌شود و بايد براي آن نامي ديگر برگزيد.
ترابي با تاكيد بر اينكه نام يك شبكه استاني بايد تمام آن استان را دربرگيرد، افزود: نام قومس به عنوان يكي از تاريخي ترين نام‌هاي استاني در كشور مي‌تواند براي اين شبكه درنظر گرفته تا همه شهرستان‌هاي استان سمنان پوشش داده شود.
انتهاي پيام/ش
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن