تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820690298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرفروش‌ترين تلويزيون‌هاي LCD بازار ايران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پرفروش‌ترين تلويزيون‌هاي LCD بازار ايران
- يادش به‌خير....
تلويزيون مبله قديمي مادربزرگ به جانش بسته بود. صبح به صبح با دستمال مخصوص گردگيري تلويزيون بزرگ سياه و سفيد را كه در يك كمد چوبي براق محبوس بود، گردگيري مي‌كرد و مي‌نشست پاي آن! حالا هم كه سال‌ها است كه نسل تلويزيون‌هاي سياه و سفيد با آن كمدهاي بزرگ (تلويزيون‌هاي مبله) منقرض شده و تلويزيون‌هاي LCD قدم به بازار گذاشتند، تلويزيون مادربزرگ به رسم يادگاري كنج اتاقش خاك مي‌خورد.

LCDهاي پرزرق و برق
امروزه تلويزيون‌هاي LCD جزو پرطرفدارترين‌هاي بازار اين كالا هستند و با وجود عرضه مدل‌هاي متنوع و مختلف اين تلويزيون‌ها به بازار، كمتر كسي هواي خريدن يك تلويزيون پلاسما و.... به سرش مي‌زند؛ چرا كه تلويزيون‌هاي LCD علاوه‌بر اينكه از ظاهري زيبا و شكيل برخوردارند و حجم كمتري نيز نسبت به ساير مدل‌هاي تلويزيون دارند، داراي ويژگي‌ها و قابليت‌هايي هستند كه نظر خريداران را به خود جلب مي‌كند.

به گفته محمد يكتا، يك فروشنده لوازم صوتي و تصويري در خيابان جمهوري، تلويزيون‌هاي LCD كه امروزه پرطرفدارترين تلويزيون‌هاي بازار به شمار مي‌روند به شكل كاملا متفاوت نسبت به ديگر تلويزيون‌ها عمل مي‌كنند. به گفته وي، در اكثر تلويزيون‌هاي LCD يك ماده رساناي شفاف روي يك طرح شيشه‌اي قرار گرفته و يك لايه ديگر روي آن را مي‌پوشاند. بعد از اين لايه، دومين لايه رسانا روي لايه‌هاي ديگر قرار مي‌گيرد. با روشن شدن LCD يك ميدان الكتريكي بين دو لايه ايجاد شده، تصوير نوراني مي‌شود و درنهايت يك تصوير بسيار شفاف به وجود مي‌آيد. بدين ترتيب LCDها به منبع نور (لامپ تصوير) نياز نداشته و سرعت واكنش تصوير در آنها بسيار بالا است. به گفته اين فروشنده، تلويزيون‌هاي LCD داراي مزايايي هستند كه عدم انعكاس نورهاي مزاحم محيط، توان مصرفي كمتر، درجه تفكيك‌پذيري فوق‌العاده تصوير (Resolution)، وزن كمتر، عدم سوختن پيكسل‌ها، طول عمر بيشتر و عدم انتشار اشعه‌هاي مضر براي چشم انسان برخي از آنها هستند، اما مهمترين مشكل LCDها عمر كوتاه آنها است. چون تلويزيون‌هاي LCD به طور متوسط 16 هزار ساعت عمر مي‌كنند.
درحالي‌كه ميانگين عمر تلويزيون‌هاي ديگر به سي‌هزار ساعت هم مي‌رسد.

برند‌هاي پرفروش
LG، Sony، Sharp، JVCا، Panasonic و... جزو برند‌هاي پرفروش بازار هستند كه طبق اعلام فعالان بازار LCDهاي برند Sony جزو گران قيمت‌هاي بازار و تلويزيون‌هاي x.vision ماديران، LG و JVC به ترتيب جزو پرفروش‌ترين‌هاي بازار هستند.

محمد يكتا، فروشنده انواع تلويزيون در مورد قيمت بالاي تلويزيون‌هاي LCD برند Sony مي‌گويد: به طور كلي تلويزيون‌هاي LCD اين برند در سراسر جهان به عنوان نمونه‌هاي گران‌قيمت و باكيفيت اين كالا معرفي شده‌‌اند كه از تنوع بالايي نيز در زمينه‌هاي مدل، طرح و سايز برخوردارند.وي تلويزيون‌هاي سري w اين برند جزو جديدترين محصولات اين برند معرفي كرد كه در سايزهاي 32 تا 52 اينچ به بازار داخلي عرضه شده‌اند.

سليماني، مسوول فروش تلويزيون‌هاي LCD نمايندگي مركزي اين برند نيز مدل‌هاي KLV- 32 W 400، KLV-40 W 400 و KLV-46W400 و KLV-52W400 را از تلويزيون‌هاي LCD جديد Sony در بازار داخلي معرفي كرد كه طي يك ماه اخير ميهمان بازار داخلي شده‌اند و بسته به سايز و مدلي كه دارند با قيمتي حدود يك ميليون و 400 هزار تا 5 ميليون و 450هزار تومان به فروش مي‌رسند.

وي در مورد تكنولوژي LED كه در برخي تلويزيون‌هاي اين برند به كار برده شده است، نيز گفت: تكنولوژي‌هاي LED در تلويزيون‌هايي كه سايزي بالاتر از 70 اينچ دارند به كار برده مي‌شود كه باعث مي‌شود تصوير در تلويزيون‌هاي سايز بالا به سرعت بيشتري منتقل شود و به عبارتي تصوير جا نماند.

سليماني همچنين به افت 100 تا 200 هزار توماني قيمت تلويزيون‌هاي اين برند طي يك ماه اخير اشاره كرد و گفت: اين افت قيمت بيشتر در مورد تلويزيون‌هاي 32 اينچ اين برند مشهود است و علت اين امر نيز وجود بازار رقابتي است.

البته ورود مدل‌هاي جديد به بازار نيز تا حدود زيادي روي قيمت مدل‌هاي سابق تاثيرگذار بوده است. احمدي متصدي فروش شركت گلديران، نمايندگي رسمي فروش تلويزيون‌هاي LCD برند LG نيز مدل‌هاي 32، 37، 42 و 47 اينچ از سري اسكارلت را از تلويزيون‌هاي LCD تازه‌وارد LG در بازار داخلي معرفي كرد كه از هشتم خردادماه وارد بازار داخلي شده‌اند و به ترتيب با قيمت يك ميليون و 140هزار تومان، يك ميليون و 540هزار تومان، دو ميليون و 440هزار تومان و سه ميليون و 340هزار تومان به فروش مي‌رسند.وي نيز سايز 32 را جزو سايزهاي پرفروش اين برند معرفي كرد كه بسته به مدل و طرحي كه دارند از قيمتي حدود 745هزار تا يك ميليون و 140هزار تومان برخوردارند.وي همچنين سايز 42اينچ را از سايزهاي پرفروش بازار معرفي كرد و به مدل LB9 از تلويزيون‌هاي LG اشاره كرد كه پرفروش‌ترين تلويزيون 42اينچ LG است و با قيمت يك ميليون و 840هزار تومان به فروش مي‌رسد. احمدي نيز به افت قيمت برخي از LCDهاي اين برند طي ماه‌هاي گذشته اشاره كرد و علت اين امر را نيز مانند سوني ايجاد بازار رقابتي براي فروش اين كالا عنوان كرد.برخي از فروشندگان بازار همچنين از فروش بالاي تلويزيون‌هاي LCD برند JVC در بازار خبر دادند و مدل‌هاي 32Ex18 و 42Ex18 را به عنوان LCDهاي پرفروش JVC معرفي كردند. نادمي، مدير فروش شركت بانيان‌الكترونيك نيز در اين باره مي‌گويد: به طور كلي JVC سياست خود را امسال روي توليد و عرضه تلويزيون‌هاي Full HD تقويت كرده و قصد دارد با قدرت بيشتري وارد بازار رقابتي شود. تلويزيون‌هاي

Full HD داراي وضوح تصوير بسيار بالاي دو مگاپيكسل (1080×1920) هستند. وي مدل‌هاي LT-47GZ78ا، LT-42Ex18 و LT-32Ex18 را نيز از مدل‌هاي جديد LCDهاي JVC در بازار داخلي معرفي كرد.

وي همچنين به تغيير قيمت تلويزيون‌هاي اين برند طي هفته آينده اشاره كرد.عموئي، كارشناس فروش شركت بانيان الكترونيك نمايندگي فروش تلويزيون‌هاي Panasonic نيز مدل 37LX 75 را از تلويزيون‌هاي پرفروش 37 اينچ اين برند معرفي كرد كه با قيمت يك ميليون‌و‌460هزار تومان به‌فروش مي‌رسد.وي تلويزيون‌هاي 37 اينچ اين برند را جزو پرفروش‌ترين‌هاي بازار معرفي كرد. نبي‌لو يكي ديگر از كارشناسان فروش اين شركت نيز مدل‌هاي 32LX700ا، 32LX77، 32LX7 و 32LX75، را از LCDهاي پرفروش 32 اينچ اين برند معرفي كرد كه در اين بين مدل‌هاي 32LX75 و 32LX700 از فروش بيشتري برخوردارند و به ترتيب با قيمت 945هزار تومان و يك ميليون و 185هزار تومان به فروش مي‌رسند.مدل‌‌هاي 26LX70 و 26LX75 نيز به‌عنوان LCDهاي پرفروش 26 اينچ Panasonic معرفي شدند كه به ترتيب با قيمت 720هزار تومان و 710هزار تومان به فروش مي‌رسند.

اين نمايندگي نيز از كاهش نسبي قيمت تلويزيون‌‌هاي LCD اين برند طي دو ماه گذشته خبر داد.نبي‌لو همچنين از حضور يك تلويزيون LCD با سايز 32 اينچ طي روزهاي آينده خبر داد.32LX800 تلويزيون LCD است كه طرح كماني داشته و قاب آن نيز براق است.

برند ايراني تمام عيار
ماديران به‌عنوان يك توليدكننده بزرگ تلويزيون‌‌هاي LCD ايراني با برند X.vision در ايران شناخته مي‌شود كه مدل‌‌هاي متنوعي از اين كالاها را در سري‌هاي لوتوس و انيكس به بازار عرضه كرده است.اين تلويزيون‌ها كه اكثر مراحل توليد آن در داخل كشور انجام مي‌شود در سايزهاي 32، 40 و 46 اينچ در بازار موجودند كه LCDهاي 32 اينچ اين برند داراي پنج مدل متنوع در رنگ‌هاي سفيد، قرمز، آبي، مشكي و مشكي براق هستند.
ماديران، نمايندگي فروش تلويزيون‌‌هاي LCD برند x.vision ضمن معرفي LCDهاي سري لوتوس به‌عنوان پرفروش‌هاي بازار، زيبايي ظاهر اين تلويزيون‌ها را عامل فروش بالاي آنها اعلام كرد.اين نمايندگي مدل LC-32IMF7 از سري موتوس را كه در رنگ‌هاي مشكي مات، مشكي براق و نقره‌اي به بازار عرضه شده‌اند را از تلويزيون‌هاي تازه وارد اين برند در بازار داخلي معرفي كرد كه با قيمتي حدود 670هزار تا 690هزار تومان به فروش مي‌رسند.تجهيز به پانل LCD ساخت كره‌جنوبي با درجه كيفيت+A، تجهيز به موتور پردازش تصوير، وضوح تصوير بالا، زاويه ديد وسيع و ... برخي از ويژگي‌هاي تلويزيون‌هاي LCD اين برند است.

اين شارپ ژاپني پسند
Sharp نيز يكي از برندهاي پرفروش تلويزيون LCD در بازار داخلي است كه طبق اعلام ماديران، نمايندگي فروش محصولات اين برند يك محصول كاملا ژاپني است كه در سايزهاي 32، 37، 42، 46، 52 و 65 اينچ به بازار داخلي عرضه شده است.تلويزيون‌هاي اين برند كه سهم 48درصدي از بازار خريد و فروش ژاپن را به خود اختصاص داده‌اند به عنوان انتخاب اول ژاپني‌ها شناخته شده و معروف است.

طبق اعلام ماديران وجه تمايز LCDهاي Sharp با اكثر برندهاي موجود در بازار استفاده اين برند از پانل‌هاي درجه A در ساخت LCDهايش است.

اين نمايندگي ضمن معرفي مدل LC-52A83M به عنوان نازك‌ترين تلويزيون LCD جهان، قيمت آن را چهارميليون و 998هزار تومان اعلام كرد.اين تلويزيون Full HD وضوح تصويري معادل دومگاپيكسل داشته و كنتراست آن 10000 است.وي همچنين به تلويزيون 108 اينچ Sharp اشاره كرد و گفت: از آنجا كه اين تلويزيون موارد استفاده محدودي دارد، ماديران فعلا اين مدل را به صورت سفارشي وارد بازار مي‌كند.

برداشت آخر
هر روز خبرهاي جديدي از دنياي پرتنوع لوازم صوت و تصويري به گوش مي‌رسد. خبرهايي كه در ميان آنها مي‌توان نشانه‌هايي از ظهور جعبه‌هاي جادويي جديدتري به بازار يافت. تلاش براي توليد تلويزيون‌هاي بي‌سيم و ليزري نمونه‌هايي از اين اخبار هستند كه براساس آنها محققان در تلاشند با توليد اين تلويزيون‌ها رنگ‌ها و تصاوير را واقعي‌تر به نمايش درآورند و همچنين با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد باعث صرفه‌جويي در مصرف برق شوند.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 460]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن