تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819648683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميته ملي المپيك: طرح جامع ورزش مهمترين راهكارجلوگيري ازتكرار ناكامي ورزش است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس كميته ملي المپيك: طرح جامع ورزش مهمترين راهكارجلوگيري ازتكرار ناكامي ورزش است
تهران/ واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/06/10
رئيس كميته ملي المپيك گفت: طرح جامع ورزش مهمترين راهكار براي جلوگيري از تكرار ناكامي در ورزش است.
به گزارش خبرنگار ما، رضا قراخانلو امروز در نشستي خبري كه با حضور علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك و نصرالله سجادي سرپرست كاروان اعزامي به پكن در محل كميته ملي المپيك سخن مي گفت افزود: طرح جامع ورزش زواياي ورزش را پيش بيني كرده است.
وي گفت: در اين طرح مسئول ورزش قهرماني مشخص شده است و فدراسيون ها اختيار تام دارند و از موازي كاري بين مسئولان ورزش نيز كشور كاسته مي شود.
رئيس كميته ملي المپيك با انتقاد از برخي روساي فدراسيون ها افزود: تنها برخي از فدراسيون هاي كوچك از عملكرد كاروان ورزشي ايران انتقاد كردند كه آنها نيز قصد مطرح كردن خودشان را داشتند.
قراخانلو درباره كوچك شدن بدنه كميته ملي المپيك گفت: كميته ملي المپيك كشورانگلستان كه عنوان سوم المپيك پكن را بدست آورده است از 15 نفر تشكيل مي شود چرا كه اين كميته با مديريت نوين ورزش اداره مي شود.
وي افزود: در همه كشورها فدراسيون ها به صورت مستقل عمل مي كنند و كميته ملي المپيك در كنار آنها فعاليت مي كند و حجم كميته ملي المپيك اين كشورها نيز به اندازه كشور ما نيست.
علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك نيز دراين مراسم درپاسخ به سوالي درباره نحوه اعزام تيم تكواندو به بازي هاي المپيك گفت: براي انتخاب نفرات تيم ملي تكواندو، فدراسيون و كميته فني تكواندو تصميم گرفتند نادريان به جاي خداداد به پكن اعزام شود و ناظر ما نيز برتصميمات آنها صحه گذاشت كه در نهايت تصميم فدراسيون را پذيرفتيم تا تيم با تركيب ساعي ، نادريان و خوش جمال فكري به پكن اعزام شود.

رئيس كميته ملي المپيك گفت: من به عنوان رئيس كميته ملي المپيك بر اخلاص ،تلاش و از خودگذشتگي يزداني خرم براي آماده سازي تيم ملي كشتي شهادت مي دهم.
وي افزود: اينكه چرا كشتي نتيجه نگرفت دلايلش روشن است، كادر فني اين تيم نوسان زياد داشت ، كشتي گيران دير تر از موعد مقرر براي حضور در المپيك انتخاب شدند و متاسفانه خانواده كشتي اختلاف زيادي با هم دارند و افراد همديگررا دفع مي كنند. اميدوارم خانواده كشتي به اتحاد برسند تا ورزش اول كشورمان از شرايط فعلي نجات پيدا كند و ما پيشرفت كنيم.
نصرالله سجادي سرپرست كاروان اعزامي به پكن نيز در اين نشست درباره اعزام نشدن مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان به بازيهاي المپيك 2008 پكن گفت: مانند المپيك هاي گذشته تعداد نفرات اعزامي هر كشور به بازي هاي المپيك پكن بر اساس جدول مشخص شده بود در اين المپيك ما مي توانستيم يك كارت را براي دو نفر استفاده كنيم كه همين مسئله دست ما را براي انتخاب اعضاي كادر فني بازتر كرده بود. براي تيم ملي كشتي آزاد 4 مربي آي دي كارت مخصوص بازي هاي المپيك را داشتند كه اين تعداد بيشتر از المپيك آتن بود.
وي افزود: با توجه به كمبودهايي كه داشتيم آقاي يزداني خرم از محمد طلايي و كاكا حاجي مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان خواست تا بدون دريافت اي دي كارت تيم هايشان را همراهي كنند اما آنها به خواست خود از همراهي كاروان ورزشي كشورمان خودداري كردند.
قراخانلو درباره موضع كميته ملي المپيك بر انتصاب و انتخاب روساي فدراسيونهاي ورزشي گفت: بر اساس آنچه در اساسنامه آمده است كميته ملي المپيك هيچ مسئوليتي در اين زمينه ندارد اما سياست ما بر اين است كه از هر فردي كه به عنوان رئيس فدراسيون انتخاب مي شود دفاع و حمايت كنيم.
وي در پاسخ به سوالي درباه اينكه آيا قطب بندي و پرورش نخبه نمي‌توانست به كاروان ما در المپيك پكن كمك كند، گفت: خيلي خوب است كه قطب بندي كنيم. در اين باره نيز طرح مفصلي داريم و در يك تحقيق نظر خود را اعلام كرده‌ايم.
قراخانلو گفت: اينكه بخواهيم تك رشته‌اي در المپيك حضور پيدا كنيم، به نفع ما نيست. ايران بزرگ و با عظمت است و بايد به همهي رشته‌ها بپردازيم. هر رشته‌اي ممكن است در المپيك حذف شود و اين ريسك است كه فقط يكي، دو رشته داشته باشيم.
قراخانلو در پاسخ به اين سوال كه مجمع كميته‌ي ملي المپيك چه زماني برگزار مي‌شود، گفت: طبق قانون دو ماه بعد از المپيك بايد اين مجمع را برگزار كنيم. منتظر مي‌مانيم تا كاروان كشورمان از پارالمپيك برگردد.
قراخانلو در پاسخ به سوالي در رابطه با موفقيت علم محوري در ورزش و بليت تماشاگران در بازي‌هاي المپيك گفت: به عقيده من علم محوري موضوعي نيست كه شكست بخورداگر هر رشته‌اي نتيجه گرفت جز كار علمي نبود امكان ندارد كار علمي نتيجهي عكس بدهد.
وي افزود: ما كارهاي علمي زيادي در اين مدت كرده‌ايم و اعتقادم بر اين است كه بايد اين مسير را ادامه دهيم، ما در دوحه يك نتيجه‌ي استثنايي مثبت گرفتيم و در پكن يك نتيجه‌ي استثنايي منفي كه هيچ كدام از اينها به علم محوري ربطي ندارد.
او در ادامه با اشاره به موضوع روانشناسي در تيم‌هاي ورزشي گفت: ما پانزده سال است كه مي‌خواهيم موضوع روانشناسي را در تيم‌هاي ملي جا بيندازيم و افتخار مي‌كنم كه اين موضوع را در دوره خودمان انجام داديم.
وي درباره بليت بازي هاي المپيك گفت: كميته‌ي المپيك مسوول تهيه‌ي بليت براي تماشاگران نبودو از ماه‌ها پيش اعلام شده بود كه فروش بليت به صورت اينترنتي است و بايد تماشاچيان از اينترنت بليت خريداري كنند.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن