تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819697716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميكروب «وبا» در مهرماه فعال تر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ميكروب «وبا» در مهرماه فعال تر مي شود
سرمايه : ديروز «وبا» جان يك دختر 9 ساله افغاني در تهران را گرفت و دو تن از ساكنان كاشان و كرج را نيز مبتلا كرد. به اين ترتيب پنج كشته و 96 بيمار مبتلا به وبا نتيجه شيوع اين بيماري در كشور تاكنون بوده است. آماري كه به گفته كارشناسان تنها آمار ثبت شده در وزارت بهداشت است و تعداد واقعي مبتلايان به وبا بيش از اين آمار است. حسن امامي رضوي معاون سلامت وزارت بهداشت صبح ديروز در حاشيه مراسم روز بهورز اعلام كرد در دو روز گذشته مبتلايان به وبا از 94 نفر به 96 نفر افزايش پيدا كرده اند.

در همين زمان بود كه در بيمارستاني در جنوب غربي تهران يك دختر 9 ساله افغاني بر اثر ابتلا به وبا جان خود را از دست داد. ساعت چهار بامداد روز دوشنبه ماموران كلانتري يافت آباد از فوت مشكوك يك دختر 9 ساله در بيمارستاني در اين منطقه خبر دادند. علت مرگ اين دختر نامعلوم بود اما به گفته شاملو بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران مسوولان بيمارستان مدعي اند اين دختر بر اثر ابتلا به وبا فوت كرده است.
هرچند معاون سلامت وزارت بهداشت معتقد است از مرحله افزايش ناگهاني ابتلا به وبا گذشته ايم اما هشداري جديد مي دهد: «عامل بيماري وبا با خنك شدن هوا تا اواسط مهرماه فعال تر مي شود به همين دليل مردم بايد تا آن زمان با ما همكاري كنند.»
حسن امامي رضوي از مردم خواست شست وشوي دست هايشان بعد از دستشويي را فراموش نكنند و همچنين از مصرف آب هاي غيرمطمئن، سبزي خام بدون ضدعفوني كردن، خودداري كنند و در هيچ فصلي از سال مواد غذايي خود را از دست فروشان نخرند. معاون سلامت برنامه جديد وزارت بهداشت براي كنترل وبا در كشور را تمركز بيشتر بر فروشندگان موادغذايي عنوان مي كند: «آموزش
چهره به چهره با اصناف فروشندگان مواد غذايي نخستين مرحله اجراي طرح كنترل موارد پرخطر در مناطقي در شهر تهران است كه از شنبه هفته آينده آغاز مي شود و تا آخر شهريور ادامه دارد.» به گفته معاون سلامت فاز اول اين طرح آموزش هاي لازم به اغذيه فروشان مناطقي مانند دربند و دركه است و در مرحله بعد بازرسي و برخورد با متخلفان انجام مي شود.
او همچنين از تشديد بازرسي ها در ايام ماه رمضان خبر مي دهد و معتقد است اين نظارت و بازرسي ها زماني نتيجه مي دهد كه مردم همكاري كنند و رعايت نكات بهداشتي را فراموش نكنند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن