تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820701170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باوجود حضورنيروهاي آمريكائي وانگليسي ، توليد ترياك بازهم درافغانستان افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: باوجود حضورنيروهاي آمريكائي وانگليسي ، توليد ترياك بازهم درافغانستان افزايش يافت
تهران / واحد مركزي خبر / اجتماعي 1387/06/05
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: به رغم حضور آمريكا و انگليس در افغانستان و تبليغات گسترده آنان در امر مبارزه با مواد مخدر ، توليد ترياك امسال به بيش از ده هزار تن خواهد رسيد.
سرتيپ حميد رضا حسين آبادي امروز در سومين نشست كاري اجلاس نوماك در تهران افزود: ارزيابي ها نشان مي دهد در سال 2007 ، متأسفانه توليد ترياك در افغانستان با34 درصد افزايش ، به بيش از 8200 تن رسيده بود.
وي اظهار داشت : گسترش روز افزون مواد مخدر در دهه هاي اخير و پيامدهاي زيانبار آن بر ساختارهاي اقتصادي ، اجتماعي و سياسي جوامع بشري ، باعث بروز مشكلات عديده و نابساماني هاي عمده در سطح جهان شده است.
رئيس پليس مباره با مواد مخدر افزود: جمهوري اسلامي ايران پيشتاز مبارزه با مواد مخدر در عرصه جهاني است و بيشترين كشفيات صورت گرفته در جهان ، مربوط به جمهوري اسلامي ايران است.
سرتيپ حسين آبادي با بيان اينكه ايران در راه مبارزه با مواد مخدر، منابع مالي و نيروي انساني قابل توجهي را سرمايه گذاري كرده است گفت: تعهد ايران در مبارزه با توليد و قاچاق مواد مخدر ، بهاي سنگيني از جمله ، شهادت و مجروحيت بيش از 15 هزار نفر از نيروهاي پليس را در پي داشته است.
وي افزود: كل كشفيات جمهوري اسلامي ايران در سال 2006 بيش از 401974 كيلوگرم بود كه اين ميزان در سال 2007 با 38 درصد درصد افزايش به 555692 كيلوگرم رسيده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: حرفه اي تر و توانمند تر شدن نيروهاي پليس جمهوري اسلامي ايران ، استقرار افسران رابط مواد مخدر پليس در كشورهاي پاكستان، افغانستان، و تركيه و استفاده از اقدامات اطلاعاتي در انجام موفق عملياتها ، موجب شده است تا 78 درصد از كشفيات پليس در سال 2007 مبتني بر عمليات اطلاعاتي باشد.
وي درباره اقدامات كنترلي و حفاظت فيزيكي در مرزها گفت: تاكنون موفق به نصب 140 كيلومتر سيم خاردار ، حفر 600 كيلومتر كانال ، ايجاد 800 كيلومتر خاكريز و احداث 35 كيلومتر ديوار بتوني ، نصب رادارهاي رازيت ، استفاده از دوربين هاي ديد در شب ، بهره برداري از هواپيماهاي بدون سرنشين و سگهاي مواد ياب شده ايم تا از قاچاق مواد مخدر به داخل كشور جلوگيري شود.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: در اين اجلاس شايسته است تمامي جنبه هاي مشاركت ، همكاري هاي اطلاعاتي و عملياتي و اقدامات مشترك در مرزها ، مورد توجه قرار گيرد و براي تحقق اهداف مورد اشاره ، همكاري كشورها ، بررسي و يافتن مكانيسم هاي تبادل اطلاعات مورد تأكيد مي باشد.
در ادامه اين اجلاس گانتر سيبولد رئيس گروه مديريت فرعي مواد مخدر و سازمان جنايي دبير خانه كل اينترپل در سخناني با تشكر از مسئولان پليس جمهوري اسلامي ايران بخاطر برگزاري اين اجلاس افزود: با ايجاد همكاري ميان كشورهاي جهان مي توانيم گامهاي مثبتي را در زمينه مبارزه با مواد مخدر برداريم.
وي گفت: ما مشكل مواد مخدر را يك مشكل منطقه اي نمي دانيم و بايد تمامي كشورها وارد ميدان شوند و آماده ايم تا به صورت صادقانه تمامي اطلاعات خود را در اين زمينه ارائه كنيم تا به نتيجه خوبي دست پيدا كنيم.
گفتني است گانتر سيبولد در پايان سخنانش با تقديم هديه اي به سردارسرتيپ احمدي مقدم مراتب قدرداني پليس اينترپل را از فرمانده نيروي انتظامي ايران در مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد.
صدا و تصوير دارد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن