تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819762301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر ميرباقري:قرآن حرم اهل‌ بيت(ع) را به عنوان مساجد رسمي دنياي اسلام معرفي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دكتر ميرباقري:قرآن حرم اهل‌ بيت(ع) را به عنوان مساجد رسمي دنياي اسلام معرفي مي‌كند
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: دكتر ميرباقري استاد حوزه و دانشگاه و نويسنده كتاب‌هاي مذهبي گفت: در حال حاضر رسانه‌ها كارآمدترين ابزار در تبليغ و اشاعه دين و نشر اخلاق در جامعه و همچنين جذب جوانان به مساجد هستند.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از اداره‌كل روابط عمومي ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از همايش انديشه‌هاي آسماني، سيد «محسن ميرباقري» در جمع بانوان برگزيده كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور در مشهد با ذكر اين نكته كه از تأسيس نخستين مسجد در تاريخ حدود چهار هزار سال مي‌گذرد افزود: در عصر نبوي مسجد محل عبادت و ارتباط مسلمانان با هم بود و امور زندگي مسلمين در مسجد تعيين مي‌شد.

وي ادامه داد: در انديشه‌هاي آسماني كعبه، خانه بركت، نور، رحمت و هدايت معرفي شده و كعبه مايه بركت و هدايت براي مردم دنيا و مركزي براي آباداني و بركت است.

اين نويسنده مباحث قرآني با اشاره به قدمت و محوريت مسجدالحرام به‌عنوان خانه‌ خدا از مسجدالاقصي به عنوان دومين مسجد بنا شده در تاريخ نام برد و گفت: در متون تاريخي آمده كه مسجدالاقصي به‌دست حضرت‌سليمان نبي بنا شد كه قبل از كامل شدن آن سليمان از دنيا رفت.

وي با اشاره به اين كه قبل از ظهور اسلام به غير از مساجد ذكر شده، مسجد ديگري در دنيا وجود نداشت گفت: اولين مسجد تاريخ اسلام مسجدالنبي است كه بعد از استقرار پيامبر(ص) در مدينه ساخته شد.

ميرباقري با بيان اين مطلب كه قرآن حرم اهل‌بيت(ع) را به عنوان مساجد رسمي دنياي اسلام معرفي مي‌كند گفت: حرم ائمه در كربلا، نجف، سامرا و مشهد جزو مساجد رسمي دنياي اسلام محسوب مي‌شود كه مي‌تواند چون مسجدالنبي در عصر پيامبر كانون تصميم‌گيري مسائل جهان اسلام باشند.

نويسنده كتاب تفسير آيه ولايت تصريح كرد: در فرهنگ ديني مساجد به عنوان شعبه‌هايي از خانه خدا معرفي شده‌اند كه بايد پايگاه ديني همه امور مسلمين باشند.

وي با اشاره به نقش مساجد در انقلاب و دفاع مقدس گفت: مساجد در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس پايگاه مردمي انقلاب محسوب مي‌شدند كه شور انقلابي در مردم به وجود مي‌آوردند و نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اظهار تأسف از اينكه مساجد در حال حاضر از جايگاه اصلي خود فاصله گرفته‌اند اظهار تأسف كرد: در حال حاضر حضور مساجد گهگاه در حاشيه قرار گرفته و چندان نقش چنداني در زندگي فردي و اجتماعي مردم ايفا نمي‌كنند كه به نظر مي‌رسد امروز نيز باز بايد جايگاه آنان همانند دوران ابتداي انقلاب اسلامي احيا شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش از فعالان كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد خواست با برنامه‌ريزي هدفمند و هوشمندانه براي جوانان، جذابيت ايجاد كنند تا آنها به مساجد روي آورند.

وي تأكيد كرد: در دنياي امروز كه رسانه‌ها جهت دهنده افكار عمومي مردم هستند فعالان مسجدي بايد از اين ابزار در جهت اهداف خود بهره گيرند.

ميرباقري در پايان ابراز اميدوراي كرد؛ فعالان كانون‌هاي فرهنگي هنري، مساجد را كانون نشر معارف ديني و ترويج آموزه‌هاي قرآني قرار دهند.

وي با اشاره به جايگاه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در نشر و معارف الهي خطاب به فعالان كانون‌هاي مساجد گفت: خداوند بعضي نيكان را مأمور نشر معارف و ترويج ارزش‌هاي اسلامي مي‌نمايد، اين توفيق نصيب هر فردي نمي‌شود و اين مسؤليت را خداوند فقط به انسان‌هاي محسن و مؤمن عطا مي‌كند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار كرد: اعضاي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كه عمر و جواني خود را در اين پايگاه‌ها صرف مي‌كنند، بايد خداوند را شاكر باشند چرا كه قدم در راه انبياي الهي گذاشته‌اند.

وي با اشاره به اينكه در جامعه امروز ابزار شيطاني بسياري براي فريب جوانان وجود دارد، گفت: بايد با اهتمام و كوشش و با راهكارهاي جديد در مقابل اين ابزارها ايستاد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن