تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817891391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسل جديد معماري چند هسته‌اي‌


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: نسل جديد معماري چند هسته‌اي‌
دو‌ گام‌‌ ديگر‌ در‌ جهان‌‌ پردازنده‌ها
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/06/03/100947272848.jpg
شركت اينتل اعلام كرد كه پردازنده نهالم (Nehalem) را در اواخر سال جاري عرضه خواهد كرد. اين معماري قرار است به‌نوعي جايگزين ريزمعماري‌هاي به‌كار رفته در پردازنده‌هاي 2 Core اين شركت شود. اين ريزمعماري سال گذشته به‌صورت بسيار سطحي معرفي شد، اما به‌‌‌‌تازگي و در نمايشگاه كامپيوتكس(Computex) ، اينتل جزييات بيشتري از اين ريزمعماري را فاش كرد.

ريزمعماري نوين‌
شركت اينتل اعلام كرد كه پردازنده نهالم (Nehalem) را در اواخر سال جاري عرضه خواهد كرد. اين معماري قرار است به‌نوعي جايگزين ريزمعماري‌هاي به‌كار رفته در پردازنده‌هاي 2 Core اين شركت شود. اين ريزمعماري سال گذشته به‌صورت بسيار سطحي معرفي شد، اما به‌‌‌‌تازگي و در نمايشگاه كامپيوتكس(Computex) ، اينتل جزييات بيشتري از اين ريزمعماري را فاش كرد.

نتايج آزمايش‌هاي اوليه‌اي كه بر روي اين پردازنده صورت گرفته، نشان داده است كه اين ريزمعماري در كنار مزاياي زيادي كه دارد از اشكالاتي نيز رنج مي‌برد. پردازنده‌هاي ساخته شده با استفاده از اين ريزمعماري تا 10 درصد مصرف بيشتري نسبت به پردازنده‌هاي ديگر اين شركت دارند، اما در عوض 20 تا 50 درصد كارايي بهتري در فركانس‌هاي كاري مشابه دارند. اين امر بدان معنا است كه بهره‌وري كلي اين پردازنده‌ها نسبت به پردازنده‌هاي حال حاضر افزايش پيدا كرده است. در برخي از آزمايش‌ها فركانس اين پردازنده‌ها تا مرز 66/2 گيگاهرتز نيز افزايش پيدا كرده است. يكي از اشكالات اصلي در پردازنده‌هاي ساخته‌شده با استفاده از اين ريزمعماري پايين آمدن سرعت لحظه‌اي در هنگام كار روي درگاه‌‌هاي PCI Express است. اما به احتمال زياد، اينتل اين اشكال را تا زمان عرضه نهايي اين محصول برطرف خواهد كرد.

گفته مي‌شود كه شركت AMD نيز محصول جديدي را در دست ساخت دارد كه با نهالم رقابت خواهد كرد. بلافاصله پس از معرفي اين ريزمعماري بسياري از سازندگان مادربردها پشتيباني خود را از آن اعلام كردند. شركت گيگابايت به‌عنوان يكي از بزرگترين شركت‌هاي سازنده مادربرد، يكي از شركت‌هايي بود كه تصميم خود را براي پشتيباني كامل از ريزمعماري در مادربردهاي خود اعلام كرد.
نسل جديد معماري چند هسته‌اي‌
شركت اينتل همچنين اطلاعات اجمالي را راجع به معماري چندهسته‌اي جديد خود منتشر كرد. پس از شايعاتي كه پيرامون پلتفورم بعدي اينتل به‌گوش مي‌رسيد، خود اين شركت با انتشار جزيياتي بيشتر از اين معماري بر شايعات موجود مهر تاييد زد. اين معماري كه لارابي ( Larrabee ) نام دارد، از پردازش چندهسته‌اي براي افزايش سرعت محاسباتي نرم‌افزارهاي سه‌بعدي گرافيكي و برنامه‌هاي شبيه‌ساز علمي و مهندسي استفاده مي‌كند. به‌گفته اينتل تا زمان ارايه اين پردازنده در سال 2009 يا 2010 اولين مدل‌هاي مبتني بر اين تراشه پرقدرت با هدف تسخير بازار رايانه‌هاي شخصي مخصوص پردازش‌هاي گرافيكي معرفي خواهد شد.

اين شركت اعلام كرد كه در جريان كنفرانس گرافيك رايانه سيگ‌گراف(SIGGRAPH) درسال 2008، گزارش دقيق‌تري را در اين باره منتشر خواهد كرد. لارابي بر مبناي پردازنده‌هايي با معماري مشابه 86 x ساخته خواهد شد، اما مشخصه‌هايي از آن مانند پردازش برداري و سخت‌افزار اختصاصي براي عملياتي همچون پردازش بافت‌هاي گرافيكي ارتقا و بهبود خواهند يافت. طراحي اين پلتفورم با هدف انعطاف بيشتر و قابليت برنامه‌ريزي پيشرفته‌تر نسبت به تراشه‌هاي پردازش گرافيكي (GPU) صورت گرفته است.

به‌گفته اينتل تراشه‌هاي جديد نسبت به انواع تراشه‌هاي گرافيكي حال حاضر از فاكتور انتساب به معماري آشناي اينتل و در نتيجه برنامه‌ريزي آسان‌تر برخوردار هستند. با وجود اين كه گفته مي‌شود هسته لارابي بر مبناي فناوري پنتيوم است، اما ويژگي‌هايي مانند multithreading و گسترش‌هاي 64 بيتي موجب مي‌شوند تا كارايي آن نسبت به پنتيوم، افزايشي چشمگير از خود نشان بدهد.
سعيده ستوده نيا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن