تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820586675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: فقدان نظام مديريتي صحيح، مهم‌ترين چالش كشورهاي در حال توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار تهران: فقدان نظام مديريتي صحيح، مهم‌ترين چالش كشورهاي در حال توسعه است
خبرگزاري فارس: به اعتقاد شهردار تهران، نبود يك نظام مديريتي صحيح، مهم‌ترين چالش پيش روي كشورهاي در حال توسعه است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، محمد باقر قاليباف، عصر ديروز در چهاردهمين كنفرانس و جايزه بين المللي سازمان كيفيت آسيا و اقيانوسيه و نهمين كنفرانس بين المللي مديران كيفيت ، با تبريك هفته دولت به دولت مردان جمهوري اسلامي و كارمندان خدوم دولت و گراميداشت ياد شهيدان رجائي و باهنر ، گفت : مديريت براي همه كشورها و از جمله كشور ما از مهم ترين موضوعات است و فكر مي‌كنم در دنياي امروز قبل از اين كه موضوع تقابل و تعامل مطرح باشد ، بيش از هر زمان ديگري در همه عرصه هاي بين المللي ، اقتصادي و فرهنگي موضوع رقابت مطرح است.
وي با تاكيد بر اين كه در بحث رقابت مهم‌ترين مزيت نيروي انساني است ، افزود : امروز مهم‌ترين منبع قدرت فكر ، ايده و خلاقيت است كه مي‌تواند تاثير جدي در عرصه رقابت داشته باشد ، البته تفكرو خلاقيتي كه بر بستر زمان حركت كند.
قاليباف ، زمان را مهم ترين سرمايه هر جامعه و انسان دانست و خاطر نشان كرد : اگر زمان از دست برود به هيچ عنوان جبران نمي‌شود كه متاسفانه در جامعه ما نيز كمتر به آن توجه مي‌شود.
وي گفت : داشتن درك دقيق و عميق از تحولات جهاني، تعريف درست از تغييرات و پذيرفتن آنها و تدبير صحيح براي ورود به تغييرات جهاني كه ملزم به بومي سازي و درك درست است از اهميت بسيار بالايي برخوردار است ، البته در اين ميان مهم ترين چالش زمان است . چرا كه اگر افراد تغيير را نپذيرند يا با تاخير بپذيرند و تدبير براي تغيير با تاخير صورت گيرد باز هم موفق نبوده‌ايم.
وي با تاكيد بر اين كه مديران بايد در كنار آرمان گرا بودن ، واقع گرا نيز باشند ، گفت : اگر آرمان گرايي بدون واقع بيني و واقع بيني بدون آرمان گرايي وجود داشته باشد ، از مسير و اهداف نظام و كشور دور شده و نمي توان مصالح كشور را پيش برد.
قاليباف با بيان اين كه براي توسعه به برنامه ريزي درست و نظام كارآمد نياز داريم ، افزود : به نظر من براي داشتن يك نظام كارآمد بايد ميان ورودي هاي سيستم كه نيازهاي ما هستند و خروجي هاي سيستم كه سياست هاي ماست تعادل برقرار باشد و در غير اين صورت نظام كارآمدي در عرصه مديريتي نخواهيم داشت.
شهردار تهران گفت: باور دارم با شرايطي كه در كشور ما وجود دارد ، دولت بايد توسعه را مديريت كند البته با الزامات و بايد و نبايدهايي ، چرا كه بيشتر ظرفيت‌ها براي تحول جدي و رفتن به سوي توسعه ، مانند نيروي انساني و ساختار در دست دولت است و در اين ميان نقش محوري مديران بسيار كليدي و مهم است.
شهردار تهران با اشاره به اين كه امروز انسان مهمترين عنصر در همه عرصه هاست ، اظهار كرد : اگر در كشوري با وجود داشتن همه منابع لازم ، منابع انساني و در راس آن مديران آگاه و هوشمند كه درك عميق از شرايط دارند ، وجود نداشته باشد مجموعه به سمت سعادت و تامين درست نيازهاي مادي و معنوي نمي رود.
وي در ادامه خاطر نشان كرد : در گذشته اين گونه مطرح مي شد كه منابع اقتصادي مهمترين مشكل ماست ، اما شرايط به گونه اي تغيير يافت كه اگر درآمدها به هر دليلي بالا رفت ، چالش ها از بين نرفتند ، پس اين امر نشان مي دهد كه مديريت مهم ترين عنصر هر جامعه در همه عرصه هاي اجتماعي ، اقتصادي ، تجارت و سياسي است و ما بايد با توجه بيشتر به اين موضوع كليدي ، دين خود را نسبت به امام(ره) ، انقلاب و مردم ادا كنيم.
بر اساس اين گزارش چهاردهمين كنفرانس و جايزه بين المللي سازمان كيفيت آسيا و اقيانوسيه و نهمين كنفرانس بين‌المللي مديران كيفيت ، از دوم تا چهارم شهريور با حضور 57 سازمان از 26 كشور جهان در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.
شهردار تهران با بيان اين كه كشورهاي در حال توسعه با توجه به روند رو به رشد دنياي امروز به جاي توسعه ، عقب گرد داشته‌اند ، گفت : نبود يك نظام مديريتي صحيح كه بتواند جهت‌يابي لازم و استفاده بهينه از منابع كشور را انجام دهد مهم‌ترين چالش پيش روي كشورهاي در حال توسعه است.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن