تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به سينمايي‌هاي پايان هفته‌ي سيما آثاري براي سرگرم‌كردن مخاطب


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به سينمايي‌هاي پايان هفته‌ي سيما آثاري براي سرگرم‌كردن مخاطب
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

شبكه‌هاي تلويزيوني در هفته‌ي جاري يازده فيلم سينمايي را به روي آنتن مي‌فرستند كه از اين تعداد تنها فيلم

«هفت شمشيرزن»، توانسته است عنواني را در جشنواره‌هاي جهاني فيلم به خود اختصاص دهد. با اين حال از ميان يازده فيلم انتخابي سيما، برخي آثار نيز براي اكران در جشنواره‌هاي معتبري چون كن، ونيز و برلين انتخاب شده‌اند؛ اما هيچ كدام از آن‌ها به غير از نمايش در اين جشنواره‌ها، افتخار ديگري را نتوانسته‌اند كسب كنند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در هفته‌ي جاري تعداد فيلم‌هاي تلويزيوني سيما به كمترين مقدار خود، يعني عدد صفر رسيده است و دو فيلم ايراني پايان هفته تلويزيون نيز از ميان آثار سينمايي انتخاب شده‌اند.

روز‌هاي پنج‌شنبه و جمعه اين هفته هم‌چنين ژانر اكشن بازهم در صدر آثارسينمايي انتخابي سيما قرار مي‌گيرد و دركنار آن فيلم‌هايي در ژانر كمدي، ترسناك و غيره نيز پخش خواهد شد.

***

سينمايي «هفت شمشير‌زن» كه قابل توجه‌ترين فيلم اين هفته‌ي سيما محسوب مي‌شود، محصول سال 2005 سه‌كشور آسيايي است. اين فيلم كه درامي اكشن محسوب مي‌شود، دراختتاميه‌ي جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد و در عين حال نامزد هفت عنوان جايزه‌ از جشنواره‌ي اسب طلايي بود. ساخته تسويي هارك هم‌چنين نامزد دريافت يازده جايزه‌ از جشنواره‌ي فيلم هنگ‌كنگ بوده است. داستان اين فيلم تاريخي به دوراني بر مي‌گردد كه منچوري‌ها با اعلام خود مختاري از چين، سلسله كينگ را تاسيس كردند. سينمايي «هفت شمشيرزن» پنج‌شنبه ساعت 22 در قالب سينما يك به روي آنتن مي‌رود.

***

ديگر فيلم قابل توجه سيما،«اولژان» است كه جمعه در قالب سينما چهار به روي آنتن مي‌رود. اين فيلم كه در جشنواره‌اي جهاني نتوانسته جايزه‌اي را كسب كند، توسط شواوندروف، كارگردان مطرح آلماني در سال 2007 ساخته شده‌است. با اين حال «اولژان» در جشنواره‌هاي كن، مونيخ، تورنتو، كپنهاگ و برلين به نمايش درآمده است. فيلمنامه‌ي اولژان را ژان‌كلود كرير، فيلمنامه‌نويس سرشناس فرانسوي نوشته است و داستان فيلم درباره‌ي مردي است كه پس از دست‌دادن خانواده‌اش، در راه قزاقستان با دختري به نام اولژان برخورد مي‌كند.

***

فيلم ترسناك «آسانسور جهنمي» كه پنج‌شنبه از شبكه‌ي سه پخش مي‌شود، براي بينندگان فيلم‌هاي سينمايي سيما جذاب خواهد بود. اين فيلم كه با عناوين اصلي ديگري در سينماي جهان معرفي مي‌شود، براي نخستين‌بار در جشنواره‌ي كن به نمايش درآمد؛ با اين حال ساخته‌ ديك ماس در هيچ جشنواره‌اي عنوان قابل توجهي را به خود اختصاص نداده‌است. «آسانسور جهنمي» محصول سال 2001 آمريكا است و نشان مي‌دهد كه چگونه ايجاد اشكال در آسانسور‌هاي يك آسمان خراش باعث كشته و زخمي‌شدن تعداد زيادي از افراد مي‌شود. در سينمايي «آسانسور جهنمي» بازيگراني چون جيمز مارشال، نوامي واتس و اريك تال ايفاي نقش كرده‌اند.

***

شبكه‌ي دو سيما شامگاه پنج‌شنبه و جمعه به ترتيب فيلم‌هاي «سفر» و «رقباي شهر كوچك» را پخش مي‌كند؛ هر دو اين آثار اگرچه در جشنواره‌هاي جهاني عنوان قابل توجهي را به خود اختصاص نداده‌اند، اما از آنجا كه هردوفيلم از ميان آثار اخير سينماي جهان انتخاب و در سال 2007 ساخته شده‌اند، براي بينندگان تلويزيوني مي‌توانند جذاب باشند.

«سفر» محصول كشور نروژ و درامي اكشن است. اين فيلم درباره‌ي نوجواني است كه همراه مادرش در اسلو زندگي مي‌كند؛ او كه بسيار شيطان و پرانرژي است، مسوولان مدرسه را به ستوه آورده است. با اين حال مهارت وي در بازي با چوب اسكيت و هم‌چنين شگردهاي جالبي كه براي بر هم ريختن مدرسه به كار مي‌گيرد، او را محبوب روستاييان و همكلاسي‌هايش كرده است.

«رقباي شهر كوچك» كه اثري كمدي است درباره‌ي دو همكلاسي قديمي است كه در پايان دبيرستان از هم جدا مي‌شوند. اين دو پس از سال‌ها همديگر را مي‌بينند كه يكي كدخدا شده و ديگري نامزد انتخابات بخشداري است.

***

برنامه‌ي سينما گلخانه شبكه‌ي سه سيما نيز پنج‌شنبه اين هفته فيلم تكراري «تحت تعقيب» را به روي آنتن مي‌برد. اين فيلم آمريكايي از موضوعي سياسي و جنايي برخوردار است و در آن قتل همسر رييس‌جمهور كه با دستور خود او انجام شده به گردن يكي از سربازان مي‌افتد.

فيلم هندي «مانات» نيز جمعه اين هفته از شبكه‌ي تهران پخش مي‌شود. «مانات» محصول سال 2006 اين كشور است و داستاني تاريخي و درعين حال رومانتيك را روايت مي‌كند. داستان اين فيلم در دوراني سرشار از آشفتگي در ايالت پنجاب روي مي‌دهد و يك نظامي عاشق دختري‌شده و با او ازدواج مي‌كند.

***

در فيلم‌هاي ايراني سيما كه تعداد آنها به عدد دو مي‌رسد، پخش «كيسه برنج» محمدعلي طالبي براي دوستداران سينماي ايران جالب خواهد بود. اين فيلم كه از برنامه‌ي صد‌فيلم پخش مي‌شود، براساس داستاني از هوشنگ مرادي كرماني ساخته شده و درباره‌ي يك پيرزن و يك كودك پنج‌ساله است كه در جست‌وجوي خواسته‌ي خود با هم آشنا مي‌شوند.

شبكه‌ي اول هم عصر جمعه فيلم‌ سينمايي «ويرانگر» ساخته‌ي ابوالقاسم طالبي را به روي آنتن مي‌برد. اين فيلم محصول سال 1374 است و تلاش سازمان موساد براي ضربه‌زدن به جمهوري اسلامي ايران و درنهايت شكست اين تلاش را نشان مي‌دهد . جمشيد هاشم‌پور و حسن جوهرچي ازجمله بازيگران اين فيلم هستند.

***

براساس اين گزارش ايسنا، برنامه‌ي تماشاخانه شبكه‌ي تهران اين هفته دو فيلم انيميشن «شمشيراژدها» و «جيمي ثوترون» را براي كودكان و نوجوانان پخش مي‌كند.

«شمشير اژدها» كه چهارشنبه به روي آنتن مي‌رود، درباره‌ي پسربچه‌اي است كه به همراه خواهرش به يك شهر رويايي مي‌روند و در آنجا درختي را پيدا مي‌كنند كه هر ميوه‌اش توانايي خاصي به انسان مي‌دهد.

«جيمي ثوترون» هم كه پنج‌شنبه پخش مي‌شود، درباره‌ي پسر مخترعي است كه مي‌خواهد با فضايي‌ها ارتباط برقرار كند؛ او يك روز به آرزويش مي‌رسد اما متوجه مي‌شود كه زندگي بدون بزرگترها چندان هم جالب نيست.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن