تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب رسانه اي پرتاب موفقيت آميز نخستين موشك « ماهواره بر » ايران


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: بازتاب رسانه اي پرتاب موفقيت آميز نخستين موشك « ماهواره بر » ايران
پرتاب آزمايشي موفقيت آميز ماهواره بر ايراني «سفير اميد» با قابليت حمل ماهواره مخابراتي به فضا، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت.

پرتاب اين ماهواره بر، راه را براي قرار دادن ماهواره در مدار كره زمين از سوي ايران هموار ساخت.
به گزارش ايرنا ، راديو فرانسه در گزارشي به نقل از منابع ايراني اعلام كرد: ايران ماهواره بري را آزمايش كرده كه قابليت حمل ماهواره را دارد.
تلويزيون سراسري ژاپن (ان اچ كي) نيز روز دوشنبه اين رويداد را بازتاب داد.
اين رسانه ژاپني با اشاره به پخش صحنه هايي از پرتاب اين ماهواره بر در شب و از يك مركز فضايي در ايران، افزود: هر چند اعلام نشده كه اين ماهواره بر به چه ارتفاعي رسيده است، اما احمدي نژاد ،رئيس جمهوري ايران اعلام كرد كه ايرانيان توانسته اند به فناوري بزرگي دست يابند.
رسانه هاي انگليس نيز خبر پرتاب موفقيت آميز ماهواره بر «سفير اميد» از سوي ايران را بازتاب دادند.
«بي بي سي» با انتشار گزارشي در اين خصوص اعلام كرد: ايران سالهاست كه برنامه فضايي خود را آغاز كرده است.
شبكه تلويزيوني «اسكاي نيوز» نيز خبر پرتاب ماهواره بر «سفير اميد» را بازتاب داد.
روزنامه «ديلي تلگراف» نيز در پايگاه اينترنتي خود نوشت: آزمايش اين ماهواره بر با موفقيت انجام شده است.
«ديلي تلگراف» همچنين نوشت: ماهواره ساخت ايران قرار است در فاصله 650 كيلومتري زمين مستقر شده و در هر 24 ساعت، شش بار فضاي ايران را دنبال كند.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر، «سي ان ان» اعلام كرد: پرتاب ماهواره بر ايراني كه به گفته مسؤولان ايراني هدف آن، انجام تحقيقات علمي خواهد بود، با موفقيت انجام شده است.
«نيويورك تايمز» نيز با اشاره به تلاشهاي فراوان ايرانيان در اين زمينه در گذشته اعلام كرد: متخصصان معتقدند پرتاب موفقيت آميز ماهواره بر «سفير اميد»، نقطه عطفي براي ايران محسوب مي شود.
اين رسانه اعلام كرده است: ايران هدف خود را از پرتاب اين ماهواره بر، انجام تحقيقات علمي اعلام كرده است.

واكنش كاخ سفيد
كاخ سفيد پرتاب موشك آزمايشي حامل ماهواره از سوي ايران را دردسرساز خواند.
به گزارش آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «گوردون جاندورئه»، سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا در يك نشست مطبوعاتي و پس از آزمايش اين راكت گفت: پرتاب چنين موشك پيشرفته اي كه قادر به حمل ماهواره باشد، نگران كننده است و سؤالهاي ديگري را درباره اهداف بعدي ايران به وجود مي آورد.
وي ادامه داد: از چنين موشكي به راحتي به عنوان موشك بالستيك نيز استفاده مي شود.
سخنگوي كاخ سفيد افزود: اين پرتاب آزمايشي، برخلاف درخواست شوراي امنيت بوده است و بدون ترديد، در نشست بعدي آژانس بين المللي انرژي هسته اي مطرح مي شود.

مقامات صهيونيست از پرتاب «سفير اميد» ترسيده اند
يك روزنامه صهيونيستي از نگراني مقامات امنيتي اسرائيل از پرتاب موشك ماهواره بر ايران خبر داد.
به گزارش آريا، روزنامه صهيونيستي «جروز الم پست» در شماره روز دوشنبه خود به نقل از يك مسؤول امنيتي صهيونيست، پرتاب موشك فضايي ايران را نگران كننده دانست و نوشت،: ايران قادر است تواناييهاي خود را توسعه دهد و هر هدفي را حتي در هزاران كيلومتر فاصله از خاك ايران نشانه بگيرد.

اسرائيل در تيررس ايران است
رئيس آژانس فضايي رژيم صهيونيستي در واكنشي منفعلانه به آزمايش موفق ماهواره بر «سفير اميد» در ايران گفت: نگراني ما از بابت برنامه هسته اي ايران است و نه موشكها و ماهواره هاي ايراني!
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، «اسحاق بن اسرائيل» كه با راديو صهيونيستي گفتگو مي كرد، مدعي شد: ايران هنوز تا دست يافتن به دانش كامل ماهواره ها راه درازي را در پيش دارد و تلاش تهران در زمينه افزايش موفقيتهاي خود در علوم هوايي و زميني براي منصرف كردن آمريكا و اسرائيل از حمله به ايران است.
رئيس آژانس صهيونيستي افزود: اين نكته روشن است كه ايران به مدت چندين سال است موشك «شهاب 3» را در اختيار دارد و اين موشك، توانايي هدف قرار دادن اسرائيل را براي ايران فراهم مي كند، اما آنچه از سوي ايران، ما را تهديد مي كند، برنامه هسته اي اين كشور است و نه ماهواره و يا موشكهاي بالستيك آن!
جالب اين كه اقدام ايران در آزمايش ماهواره بر «سفير اميد» با واكنشهاي متناقض و متفاوتي روبرو شده است. در حالي كه سخنگوي كاخ سفيد آزمايش اين ماهواره بر را مشكل ساز مي خواند؛ مقامهاي رژيم صهيونيستي اين مسأله را موضوعي عادي قلمداد مي كنند.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن