تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820716175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل قطار شهري كرج اعلام كرد:قطارهوايي كرج درصورت تامين اعتبار،زودتر از سايرشهرها احداث مي‌رسد ارائه پيشنهاد احداث قطارشهري ويژه مسافران فرودگاه امام(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل قطار شهري كرج اعلام كرد:قطارهوايي كرج درصورت تامين اعتبار،زودتر از سايرشهرها احداث مي‌رسد ارائه پيشنهاد احداث قطارشهري ويژه مسافران فرودگاه امام(ره)
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

مدير عامل سازمان قطار شهري كرج گفت: در صورت تامين اعتبار كامل و به موقع، قطار هوايي كرج زودتر از ساير شهرها به نتيجه مي‌رسد.

نادررضا نوري در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» ايسنا، با تاكيد بر اين كه كليه خطوط قطار شهري كرج و حومه، به طول حدود يك‌صد كيلومتر، اسفند ماه 86 در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده است، گفت: خط يك مترو كرج به طور 17 كيلومتر در دست بهره‌برداري بوده و قطار سريع‌السير از گرمدره تا فاز پنجم مهرشهر فعال است، همچنين حفاري تونل خط دوم، به طول پنج كيلومتر انجام شده و قرارداد اين پروژه به شكل طرح و ساخت در حال اجراست.

وي فراهم نبودن امكان فاينانس خارجي براي اين پروژه‌ها را از جمله مشكلات قطار شهري كرج برشمرد و گفت: در صورت تامين اعتبارات ريالي، كليه عمليات سيويل و سازه را به شكل داخلي انجام خواهيم داد و حتي امكان تامين داخلي تجهيزات در صورت بروز مشكل در خريدهاي خارجي را هم خواهيم داشت.

وي خاطرنشان كرد كه ساير خطوط قطار شهري هم در مراحل نهايي انتخاب مدير طرح و مشاور هستند.

مطالعات نهايي قطار هوايي كرج را دانشگاه اميركبير انجام مي‌دهد

نوري از عقد قرارداد با دانشگاه اميركبير براي مطالعات نهايي قطار هوايي كرج خبر داد و گفت: خط هوايي كرج به طول حدود 15 كيلومتر در اولويت برنامه‌ها قرار داد و از ايستگاه مترو ميدان شهيد سلطاني كرج شروع و با عبور از بلوار شورا و عظيميه به باغستان كرج مي‌رسد.

وي ادامه داد: در صورت اختصاص بودجه مناسب، اين آمادگي را داريم كه همراه با مطالعات و طراحي طرح، قسمتي از عمليات اجرايي خط هوايي كرج را نيز انجام دهيم.

مدير عامل سازمان قطار شهري كرج در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا، به انجام مطالعات قطار شهري براي شهرهاي محمدشهر، مشكين دشت، صفا دشت، ماه دشت و اشتهارد توسط سازمان قطار شهري كرج اشاره كرد و گفت:‌ در خط سريع‌السير قطار شهري كرج، در حال انجام عمليات ساخت يك ايستگاه جديد هستيم كه كرج را با سه ايستگاه به شهرهاي فوق وصل مي‌كند.

وي تصريح كرد: اين ايستگاه در صورت تامين مالي لازم، در اوايل سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

نوري در مورد اختصاص بودجه قطار شهري كرج نيز تصريح كرد: از كل اعتبار 240 ميليارد توماني سال 87 قطار شهري كرج تاكنون، حدود 23 ميليارد تومان اعتبار دريافت كرده‌ايم، در حالي كه طبق برنامه‌ريزي بايد 80 ميليارد تومان اختصاص مي‌يافت.

وي يادآور شد كه براي اجرايي شدن قطار هوايي كرج، به جز اعتبار 240 ميليارد توماني قطار شهري كرج، درخواست بودجه اجرايي مازاد هم داشته‌ايم.

نوري همچنين از احتمال احداث ايستگاه مترو در ابتداي جاده محمد شهر به دليل شرايط ويژه منطقه آزاد اقتصادي پيام خبر داد و گفت: اين ايستگاه از باغستان كرج به گل شهر، مهرشهر، كيان مهر و فرودگاه مي‌رود.

وي همچنين از ارائه پيشنهاد احداث قطار شهري به شكل ويژه براي مسافران فرودگاه امام (ره)‌ به وزارت كشور خبر داد و گفت: بسياري از مسافران اين فرودگاه، از منطقه «وردآورد» و چند منطقه ديگر به سختي عبور مي‌كنند و به نظر مي‌رسد، خطي ويژه براي اين فرودگاه لازم باشد و اميدواريم وزارت كشور اين پيشنهاد را بررسي كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن