تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820534226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گل : براي حل مسئله هسته‌اي ايران از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گل : براي حل مسئله هسته‌اي ايران از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنيم
خبرگزاري فارس : رئيس‌جمهور تركيه در جريان نشست ديروز با رئيس‌جمهور كشورمان با تاكيد بر حل مسالمت‌آميز مسئله هسته‌اي تهران گفت : براي حل مسئله هسته‌اي ايران هركاري كه از دست‌مان برمي‌آيد انجام مي‌دهيم .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه ترك زبان "زمان" ، "عبدالله گل" و " محمود احمدي‌نژاد" بعد از مراسم استقبال رسمي در قصر "چراغان" استانبول ، مذاكرات رسمي را با همديگر آغاز كردند .
به نوشته روزنامه زمان ، موضوع اصلي مذاكرات روساي جمهور ايران و تركيه در قصر چراغان حول محور ‌برنامه هسته‌اي كشورمان بود.
اين روزنامه با اشاره به اينكه بعد از پايان مذاكرات بين هيات‌هاي ايراني و ترك روساي ايران و تركيه در نشست مطبوعاتي مشترك كردند.
بر اساس اين گزارش ، گل با بيان اينكه آغاز مذاكرات بين ايران و گروه 1+ 5 يك فرصت جديدي براي طرفين درباره برنامه هسته‌اي ايران ايجاد كرده گفت خطاب به غرب گفت كه در چارچوب معاهده "ام.پي.تي" حقوق مشروع ايران بايد حفظ شود .
گل از طرف‌هاي درگير مسئله‌ هسته‌اي ايران خواست كه مسئولانه و با حسن نيت حركت كنند .
رئيس‌جمهور تركيه با تاكيد بر اينكه تركيه طرفدار حل و فصل ديپلماتيك برنامه ‌هسته‌اي ايران است از آمادگي كشورش براي ميزباني مذاكرات طرفين در باره اين موضوع بعد از اين هم "با هدف تشويق به روند" خبر داد .
آنكارا از نقش خود در برنامه هسته‌اي ايران به عنوان " تسهيل‌كننده" ياد مي‌كند.
بر اساس گزارش زمان ، رئيس‌جمهور كشورمان هم درباره برنامه هسته‌اي تهران ضمن تشكر از حمايت‌هاي "گل" از حقوق ايران در اين باره خطاب به وي گفت : از تلاش‌هايش براي دستيابي به حل ديپلماتيك در يك محيط آرام و ساكت تشكر مي‌كنيم.
احمدي‌نژاد افزود : بنظر ما هم گفتگو بهترين راه است . پايبندي به قوانين و گفتگو براي عبور از مسئله بهترين راه است .
رئيس‌جمهور در ادامه با حمايت از روندي كه از "ژنو" آغاز شده و با اشاره به اينكه تهران آماده دريافت پيشنهادهاي دوستان است گفت : فعاليتهاي هسته‌اي ايران نه مشكل فني و نه مشكل حقوقي دارد . يك مسئله سياسي است . ايالات متحده آمريكا 30 سال است كه عليه حق ما اعمال تحريم مي‌كند . طرفين ديدند كه با گفتگو به نتيجه مي‌رسد . در ژنو مذاكرات خوبي انجام شد ، يك مسير درستي باز شد .
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه تداوم اين روند مثبت است گفت : ما به آنها بسته پيشنهادي ارائه كرديم آنها نيز به ما دادند . سازش بر روي دو بسته منطقي است . ما آماده دريافت هر نوع پيشنهادي كه به روند كمك مي‌كند هستيتم . تركيه هميشه يك نقش مثبت برعهده گرفت.
رئيس دولت افزود : كشورهاي كه بمب‌هاي هسته‌اي دارند بايد حق ديگر كشورها را در استفاده از اين انرژي تميز بشناسند .
"احمدي‌نژاد" همچنين تاكيد كرد كه توسعه روابط ايران و تركيه عليه هيچ كشوري نيست .
انتهاي پيام/.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن