تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820617405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل بازرسي وزارت كارساليانه نزديك به 12 هزار حادثه منجر به شكايت قضايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مديركل بازرسي وزارت كارساليانه نزديك به 12 هزار حادثه منجر به شكايت قضايي مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي مديركل بازرسي وزارت كار اعلام كرد:ساليانه نزديك به 12 هزار حادثه منجر به شكايت قضايي مي شود .
به گزارش خبرنگار موج،سلطاني نسب مدير كل بازرسي كار در برنامه سمينار تخصصي حوادث ناشي از كار از ديدگاه جناحي و پزشكي قانوني حوادث ناشي از كار را در سال گذشته 6- درصد اعلام كرد و گفت:در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار به موفقيت هاي قابل توجهي دست يافته ايم.
وي با بيان اين مطلب كه در سال گذشته 11 هزار و 780 پرونده حادثه مورد بررسي قرار گرفته است، اظهار داشت: به استناد ماده 96 قانون كار يكي از وظايف خطير بازرسان كار رسيدگي به حوادث ناشي از كار در كارگاه هاي مشمول اين قانون و نيز تجزيه و تحليل عمومي و آماري آنها به منظور پيشگيري از حوادث مشابه است.
وي گفت: اين امر نيازمند يافتن ريشه هاي وقوع حوادث به صورت بي طرفانه سهيم و سريع همه جانبه موضوع از ديدگاه هاي مختلف از جمله عدم رعايت اصول ايمني، هزينه خسارت وارده و پرداخت غرامت به آسيب ديدگان مي باشد.
وي افزود: در اين خصوص وظيفه بازرسان كار و كارشناسان بازرسي كننده حادثه ارائه نظريه كارشناسي در خصوص علت يا علل موثر بر بروز حوادث ناشي از كار مي باشد كه اين امر از پيچيدگي هاي بسياري برخوردار بوده و مبتني بر آراء و نظريات فني، كارشناسي ، حقوقي ، قضايي و جناحي مربوطه مي باشد.
وي امر بررسي حوادث ناشي از كار را يكي از تخصصي ترين و حساس ترين امور كارشناسي در مقوله بازرسي كار و كارشناسي قضايي ذكر كرد و گفت: اين مبحث از سويي با حقوق زيان ديدگان از حوادث ناشي از كار ارتباط دارد و از سوي ديگر با منافع كارفرمايان.
وي عنوان كرد:كارشناسي حادثه شمشيري دو دم است كه از هر طرف قابليت بريدن دارد و اين امر خطير به حكم قانون ذيل ماده 96 قانون كار به بازرسي كار سپرده شده كه در اين عرصه خدمات شايان و تجربيات گراني فراهم شده است.
وي افزود:كارشناسان حوادث دادگستري و قوه قضائيه نيز كه اغلب از همكاران بازرسي كار هستند يا با اين مجموعه تعامل مداوم دارند نيز در زمينه بررسي حوادث زحمات بسياري را متحمل شده اند اما آنچه كه ما را در برگزاري اين هم انديشي و گردهمايي مصر و پويا نمود مشاهده كاستي ها و فقدان منابع قابل اتكاي علمي و تحقيقي بود لذا بر آن شديم كه علاوه بر جمع آوري نظرات و ديدگاهها در امر بررسي حوادث ناشي از كار از تجربه هاي مشابه ديگر دوستان كارشناس بررسي صحنه جرم و نيز كارشناسان بررسي صحنه پزشكي قانوني استفاده كنيم.
وي گفت:بايد اعتراف كرد كه به رغم تجربه چند ده ساله بازرسي كار در بررسي صحنه حادثه متاسفانه اين تجربيات گرانبها از فرهنگ شفاهي فراتر نرفته و به صورت متون تحقيقي و علمي مكتوب در نيامده است.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن