تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هادي ساعي: تمركزم فقط به مسابقه است هنوز هم براي مدال آوري دير نشده است بگذارند ورزشكاران با آرامش بيشتري مسابقه دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هادي ساعي: تمركزم فقط به مسابقه است هنوز هم براي مدال آوري دير نشده است بگذارند ورزشكاران با آرامش بيشتري مسابقه دهند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: المپيك پكن

هادي ساعي پيش از اعزام به المپيك پكن گفت: المپيك ميدان بزرگي است و نفراتي كه شانس مدال آوري بيشتري دارند، نسبت به ساير ورزشكاران، فشار رواني بيشتري را به لحاظ انتظارات به دوش خود احساس مي‌كنند.

المپين ايران در وزن سوم تكواندو بازي‌هاي المپيك پكن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهاركرد: حساسيت مسابقات المپيك به نحوي است كه حتي يك ورزشكار حرفه‌اي نيز ممكن است در روز مسابقه نتواند توانمندي‌هاي خود را به نمايش بگذارد.

وي افزود: رسانه‌ها و مسئولان ورزش به دليل انتظار مدال آوري از ورزشكاران شاخص، ناخودآگاه فشار بالاي رواني را برخلاف ميل دروني خود به اين ورزشكاران وارد مي‌كنند در حالي كه بايد اجازه دهند تا ورزشكاران با آرامش بيشتر و خاطري آسوده‌تر مسابقات خود را برگزار كنند.

ساعي درباره‌ي حذف ورزشكاران شاخص ايران از جمله آرش ميراسماعيلي، مسعود حاجي آخوندزاده و حميد سوريان كه پيش از آغاز بازي‌هاي المپيك از شانس‌هاي كسب مدال محسوب مي‌شدند، گفت: نمي توان گفت اين ورزشكاران كم كاري كردند زيرا گاهي برعكس، از تمرين زياد نيز اين اتفاقات و كاهش قواي بدني رخ مي‌دهد. در المپيك نمي‌توان نتايج مسابقات را پيش‌بيني كرد و از آنجا كه ورزش ايران اساسا يك ورزش انفرادي است ممكن است آن‌روز، روز ورزشكار نبوده و نتيجه نگيرد.

دارنده‌ي بيش از ده مدال جهاني و جام جهاني تكواندو خاطر نشان كرد: مطمئنا اگر ورزشكاراني‌كه در روزهاي‌آغازين رقابت‌ها مسابقات خود را برگزار مي‌كنند به مدال دست يابند، بار مسئوليت سايرين سبك‌تر خواهد شد و در اين حال ساير ورزشكاران نيز تلاش بيشتري براي كسب مدال خواهند داشت. البته فكر مي‌كنم هنوز نيز براي كسب مدال كاروان ورزشي ايران در المپيك دير نشده است و ساير ورزشكاران باقي مانده مي‌توانند مدال كسب كنند.

وي با اشاره به "علي معلومات"، ملي پوش 73- كيلوگرم ‌جودو كه در يك قدمي كسب مدال المپيك قرار گرفت، يادآور شد: در مقايسه با ميراسماعيلي و حاجي آخوندزاده، فشار رواني به مراتب كمتري به روي معلومات بود و شاهد بوديم بسيار خوب و خونسرد كار خود را انجام داد.

ساعي در پاسخ به اين سوال ايسنا كه شرايط روحي و رواني خود وي به لحاظ انتظارات موجود براي مدال آوري چيست؟ گفت: المپيك پكن سومين ميدان المپيكي است كه در آن حضور خواهم يافت و اينكه همه به من مي‌گويند حتما بايد با مدال طلا بازگردي و روي اين مدال حساب باز كرده‌ايم از روي دوست داشتن است. اين انتظاري است كه خودمان به وجود آورده‌ايم و مردم و مسئولين بايد انتظارات خود را كنترل كنند تا فشارهاي رواني به ورزشكاران انتقال نيابد.

وي افزود: به دليل تجربه‌ي خود از حضوردردو دوره المپيك، تمام ذهن‌خود را متمركز به مسابقات كرده‌ام و اينكه به هدف اصلي دست يابم. مسائل جانبي از جمله انتظارات و فشارهاي رواني نيز در من تاثير ندارد. از ساير مسئولان و مربيان ورزشكاران المپيكي نيز مي‌خواهم تا بازيكنان خود را با آرامش به ميدان مسابقه بفرستند.

مسابقات تكواندوي المپيك پكن، چهارشنبه‌ي هفته‌ي آينده 30 مرداد با انجام رقابت‌هاي وزن اول آغاز خواهد شد. رضا نادريان و ساراخوش‌جمال فكري، نمايندگان تكواندو ايران در روز نخست پيكارهاي تكواندو المپيك هستند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن