تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819721557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادغام وزارت راه و مسکن کارشناسی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اکونیوز:عضو کمیسیون عمران با اظهار شگفتی از تصمیم دولت برای ادغام وزارتخانه‌های مسکن و راه و ترابری، این تصمیم را بی اساس و غیرکارشناسانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،" محمدتقی بختیاری" افزود: مجلس بر اساس قانون پنجم توسعه، دولت را مکلف کرده است تا تعداد وزارتخانه ها را به 17 وزارتخانه کاهش دهد.
وی ادامه داد: اجرایی کردن این قانون به مطالعه و بررسی دقیق سیاست ها و وظایف وزارتخانه ها نیاز دارد و به معنی یکی کردن و کاهش صرف کمیت وزارتخانه ها نیست.
بختیاری با بیان این که وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی، مشکلات زیرساختی و بنیادی بسیاری دارند، افزود: اگرچه هر دو وزارتخانه کارکرد و وظیفه عمرانی دارند، اما گستردگی و حجم بالای وظایف و وجود مشکلات گسترده، ادغام آنها را ناموجه می کند.
وی همچنین با توضیح این که اجرایی کردن سیاست ها و برنامه های وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی، به تخصص، بودجه و مطالعه دقیق پروژه های عمرانی ویژه خود نیاز دارد، افزود: ادغام این دو وزارتخانه، امکان عملیاتی کردن پروژه های بر زمین مانده آنها را از بین می برد.
نماینده مردم خمین، با یادآوری این که بسیاری از پروژه های وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری، همچون پروژه های مسکن مهر و استانداردسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به پایان نرسیده اند، تصریح کرد: مسکن و حمل و نقل عمومی، از اولویت های اساسی توسعه در کشور هستند و دستیابی به اهداف مقرر وزارتخانه های راه و مسکن در قانون برنامه پنجم توسعه، با ادغام آنها بعید به نظر می رسد.
رئیس جمهوری امروز در حکمی، علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی را با حفظ سمت به سرپرستی وزارت راه و ترابری منصوب کرده است.

بسیاری از صاحب نظران حوزه عمران، این انتصاب احمدی نژاد را زمینه سازی برای ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری خوانده اند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن