تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820569135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جگر میل دارید!!!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که معمولا جمعه ها با خانواده سری به دربند می زنند و با چند سیخ جگر حسابی صفا می کنند و گل میگند و گل می شنوند و از اینجور حرفها؟! خوبه! خیلی خوبه! چون هم جگر حسابی فایده داره و هم آب و هوایی عوض می کنید! حالا تصور کنید شما روزی خواستید به قطب سفر کنید. خوب؟ در حال دیدن مناظر قشنگ قطبی هستید و یک خرس قطبی هم می بینید. حالا یکهو به یاد روزهای خوش گذشته در تهران هوس جگر می کنید. بگذارید به شما بگم: اصلا فکر خوبی نیست که جگر خرس قطبی را امتحان کنید! ابدا!!! می خواهید بدانید چرا؟

بر حسب تجربه، جگر خرس قطبی (و البته اغلب حیوانات قطبی) ایجاد کننده نوعی بیماری در بدن می باشد که به آن hypervitaminosis A. یا ناراحتی شدید حاصل از ویتامین آ نام دارد که دلیل آن زیاد شدن ویتانمین آ در بدن در بازه ی زمانی کوتاه و ناگهانی است. ( به نوعی که در یک بازه زمانی بلند اتفاق می افتد یک Chronic به معنای مزمن اضافه می شود و البته به نوع خیلی شدید آن نیز پیشوند Acute اضافه می شود.)

همانطور که می دانید ما دو دسته ویتامین داریم: حل شونده در آب و حل شونده در چربی. ویتامین آ حل شونده در چربی است و بدان معناست که در صورت زیاد شدن آن در بدن مانند ویتامین های حل شونده در آب از طریق ادرار دفع نمی شود. پس کجا می رود؟! به اعضایی از بدن که حکم فیلتر را دارند مانند کبد. پس از ذخیره سازی در این ناحیه ایجاد یک ماده سمی می کنند و آن موقع است که این نوع ویتامین آن روی خود را نشان می دهد!

حال از خرس قطب بگیم! جگر این خرس سرشار از Retinol (شکلی از ویتامین آ که معمولا در بدن جانداران این ویتامین به همین شکل یافت می شود.) است و با خوردن آن .. حتما خودتون بهتر میدونین! علائم این بیماری خواب آلودگی و خستگی، سردرد شدید، استخوان درد، تاری دید و استفراغ است. والبته یک عارضه دیگر که خیلی خوشایند نیست: پوست اندازی که در درجات کم میتواند در سطح پوسته پوسته شدن دور لب باشد و در درحات بالای این بیماری حتی پوست کف پا که خیلی کلفت است به راحتی کنده شده و گوشت زیر آن معلوم میشود! در درجات خیلی پیشرفته این بیماری میتوان صدمات کبدی، خونریزی، کما و مرگ را نیز انتظار داشت. درجه این بیماری بسته به میزان خوردن جگر است.

--------------------------------------------------------------------------------





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن