تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820534195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شش شركت قابل واگذاري شناخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شش شركت قابل واگذاري شناخته شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه دولت 531 شركت به بورس براي بررسي و سپس واگذاري معرفي شد كه تاكنون از 188 شركت مورد بررسي تنها شش شركت قابل پذيرش و 162 شركت غير قابل پذيرش شناخته شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، علي" صالح آبادي " روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس بررسي هاي انجام شده 10 شركت نسل سومي هستند و ذيل شركت هاي مادر تخصصي قرار مي گيرند و دو شركت نيز موكول به بررسي بيشتر و مابقي نيز حاكميتي شناخته شدند .

**شركت فرا بورس (OTC)
وي در خصوص تاسيس شركت فرا بورس نيز گفت: از آنجايي كه مجمع اين شركت تشكيل و هيات مديره آن نيز انتخاب شده بزودي پس از انتخاب مديرعامل مراحل ثبت شركت انجام مي شود .
وي با بيان آنكه شركت فرا بورس، بورسي جديد و تمام مقررات در آن لحاظ مي شود، اظهار داشت: مراحل ثبت و عمليات اجرايي شركت فرا بورس (OTC) تا واسط شهريور ماه سال جاري به پايان مي رسد.
وي با اشاره به هماهنگي هاي انجام شده با سازمان خصوصي سازي گفت: بر اساس اين هماهنگي ها اين سازمان مزايده ها را در فرا بورس انجام خو اهد داد و شركت فرا بورس نيز تا -بلو جداگانه اي را براي آن ايجاد كرده است .
صالح آبادي گفت: با توجه به اينكه 20 درصد از سهام شركت فرا بورس متعلق به بورس است اين سازمان حمايت هاي لازم را براي راه اندازي اين شركت انجام مي دهد .

** پذيرش ذوب آهن اصفهان
سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از برگزاري جلسه پذيرش ذوب آهن اصفهان با سرمايه بيش از هزار ميليارد تومان در روز چهار شنبه هفته جاري ( فردا) خبر داد و گفت: در صورتي كه ورود اين شركت به بورس دراين جلسه تصويب شود ،مراحل و شرايط آماده سازي ورود آن به بورس فراهم مي شود.
** تفاهم نامه سازمان بورس با سازمان سرمايه گذاري خارجي و قرقيزستان
صالح آبادي تصريح كرد: بر اساس اين تفاهم نامه سازمان سرمايه گذاري خارجي براي اطمينان بيشتر شركت هاي خارجي كه خواستار سرمايه گذاري در بورس هستند، مجوز اوليه اي را صادر خواهد كرد .
وي ادامه داد: سازمان سرمايه گذاري خارجي در صورت برنده شدن شركت هاي خارجي ، مجوز نهايي را صادر خواهد كرد.
صالح آبادي در ادامه تاكيد كرد ، بر اساس تفاهم نامه ديگري نيز سازمان سرمايه گذاري ارايه مجوز براي سرمايه گذاري در سبد( سرمايه هاي اندك ) را تسهيل كرده است .
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به امضاي تفاهم نامه توسط اين سازمان با بورس قرقيزستان گفت: از آنجايي كه اين كشور عضو سازمان همكاري اقتصادي ( اكو) است ،بورس اوراق بهادار تصميم به امضاي تفاهم نامه با بورس اين كشور گرفت .
اين مقام مسوول تصريح كرد: بورس قرقيزستان بورسي كوچك است و بر اساس تفاهم نامه قرار است سازمان بورس و اوراق بهادار به گسترش فعاليت هاي آن كمك كند.

** تاسيس صندوق سرمايه گذاري
صالح آبادي در ادامه در خصوص تاسيس صندوق هاي سرمايه گذاري گفت: پنج مجوز صندوق سرمايه گذاري در يك ماه اخير صادر شده و در حال حاضر تعداد آنها به 15 صندوق رسيده است.
به گفته وي ، صندوق هاي سرمايه گذاري آگاه ، بانك سپه ، شاداب ،‌ كارگزاري بانك پاسارگاد و بانك تجارت صندوق هاي تازه تاسيس خواهند بود.
وي در ادامه تصريح كرد: همچنين پذيره نويسي شركت تامين سرمايه نوين در هفته دولت انجام مي شود.

** صندوق هاي زمين و ساختمان
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شوراي بورس مجوز اين صندوق ها را به عنوان نهاد مالي صادر و اين صندوق ها تحت عنوان موسسه هاي غير تجاري به ثبت خواهند رسيد و هدف انها نيز تجهير منابع براي ساخت و ساز است كه تاكنون نيز پنج در خواست در اين زمينه دريافت شده است .

** معاملات خارج از نوبت
اين مقام مسوول در ادامه گفت: سازمان تامين اجتماعي و صندوق هاي بازنشستگي تعدادي سهام بابت رد ديون دريافت كرده اند كه براي واگذاري به شركت هاي تابعه بايد سهام را در ساعات معاملات در بورس عرضه مي كردند كه اين امر مشكلاتي را براي آنها ايجاد كرده بود .
وي اظهارداشت: بر اساس مصوبه شوراي بورس سهامي كه بابت رد ديون ارايه مي شود در صورتي كه 95 درصد مالكيت به شركت هاي تابعه واگذار شود ،خارج از ساعات رسمي معاملات واگذار مي شود.

** پذيرش در بورس كالا
رييس سازمان بورس سپس از آعاز معاملات گوگرد به عنوان محصول جديد در بورس كالا خبر داد و گفت: معاملات آتي مس كاتد نيز در هيات پذيرش بورس كالا پذيرفته شده است.

** سيستم كدال
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا كنون 110 شركت از سيستم كدال بهره گيري مي كنند كه 30 شركت در يك ماهه اخير به اين مجموعه اضافه شده است .

** كارگزاري ها
وي سپس ارايه مجوزهاي مختلف و توسعه فعاليت هاي كارگزاري ها را از برنامه هاي بورس اعلام كرد و افزود: بر همين اساس 10 مجوز طراحي شده كه كارگزاري ها مي توانند بر اساس آن در حوزه هاي محتلف فعاليت كنند و همچنين دستور العمل بازار گرداني به شيوه جديد نيز تصويب شده كه به آنها ارايه خواهد شد و شركتهاي داراي بازار گرداني حجم مبنا نخواهند داشت .
صالح آبادي در ادامه از لغو مجوز دو كار گزاري خبر داد و گفت: مجوز كارگزاري هاي پيشگامان بازار نوين در سمنان و پيشتازان تمدن پارس در شيراز به دليل انجام ندادن تعهدات لغو شده است.

** مجامع شركت ها
وي در ادامه با بيان انكه عمده مجامع شركت هاي بورس در تير ماه هر سال برگزار مي شود ،‌گفت: 444 مجمع عادي و فوق العاده برگزار و هفت مجوز افزايش سرمايه به مبلغ 11 هزارو 198 ميليارد ريال صادر شد .

** مخابرات
وي در پايان عرضه سهام شركت مخابرات را از موفق ترين عرضه ها در بورس عنوان كرد و افزود: بورس توانست در زمان عرضه اوليه سهام اين شركت، 340 ميليارد تومان سهم را به فروش برساند.
اقتصام ** 9141** 1557
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن