تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819695189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جست‌و‌جوي نگره‌‌هاي ديني در سينماي جهان / 40مهدي اباسلط:فيلم‌هاي ديني خوب را مي‌توان در سينماي شرق آسيا و آمريكاي جنوبي يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جست‌و‌جوي نگره‌‌هاي ديني در سينماي جهان / 40مهدي اباسلط:فيلم‌هاي ديني خوب را مي‌توان در سينماي شرق آسيا و آمريكاي جنوبي يافت
گروه هنر: سينماي شرق آسيا و آمريكاي جنوبي به نحوي به مفاهيم ديني توجه مي‌كنند كه مي‌توان ادعا كرد چنين كشورهايي خالق آثار شاخص ديني هستند.
«مهدي اباسلط» كارگردان سينما به خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) گفت: سينماي هاليوود امروزه مخاطبانش محدود به يك كشور يا منطقه خاص نمي‌شود، بلكه كل دنيا بيننده توليدات آنها هستند به همين دليل هاليوود نيز معمولاً خالق آثاري ا‌ست كه مخاطب آن را طلب مي‌كند.

وي افزود: نكته حائز توجه اين است كه مخاطبان سينما امروزه به دليل خلا روحي كه كل جهان را در بر گرفته به دنبال دست‌آويزي هستند كه به واسطه آن از بسياري از مسائل آزاردهنده رها شوند به همين دليل بهترين ابزار را براي رهايي از چنين مسائلي، مفاهيم ديني يا ماورايي يافته‌اند.

اين سينماگر در تكميل توضيح فوق گفت: البته نمي‌توان گفت كه در ساخت چنين آثاري دين يا تفكري خاص مورد توجه قرار مي‌گيرد، زيرا به عقيده كساني كه تعيين‌كننده خط و مشي آثار هستند زرنگتر از آن هستند كه خود را به تفكر يا آييني خاص محدود كنند به همين دليل شاهديم كه حتي در سريال‌هاي تلويزيوني نيز از وجود قهرماناني سود مي‌برند كه از يك دين خاص نيستند. بهترين نمونه براي توضيح فوق سريال «گمشده‌ها» است.

اباسلط تصريح كرد: اين نكته را نبايد فراموش كرد كه سينما به ذات وسيله‌اي براي سرگرمي است، بدين معنا كه اين هنر صنعت نمي‌تواند به تنهايي مبلغ تفكر يا ديني خاص باشد.

وي نگاه هاليوود را در پرداختن به مسائل ديني متفاوت با ديگر كشورها دانست و تصريح كرد: اگر شما به عنوان يك مخاطب در جستجوي فيلم ديني خوب هستيد، مي‌توانيد اينگونه آثار را در كشورهاي شرق آسيا و يا آمريكاي جنوبي بيابيد، زيرا با وجود ضعف امكانات از لحاظ غناي مفهومي خوب هستند.

اين كارگردان، سينماي اروپا را در بحث پرداختن به آموزه‌هاي ديني اينچنين توصيف كرد: موج نو سينماي اروپا در بحث پرداختن به دين دو روش را در پيش گرفته بود، يا موافق بوده يا مخالف، اما در سال‌هاي اخير براي اينكه بتواند با سينماي هاليوود مقابله كند روي به مسائل خاص آورده است هرچند كه هر از گاهي در برخي توليدات از مفاهيم ديني نيز سود مي‌برد.

اين كارگردان در پاسخ به پرسش پاياني خبرنگار ايكنا مبني بر اينكه سينماي هاليوود در بهره‌گيري از آموزه‌هاي ديني تا چه حد با كليسا يا ديگر مراكز ديني همسو است، گفت: نظر شخصي من بر اين باور استوار است كه دين در هاليوود تابع مركز خاصي نيست، بلكه تفكري بر آثار حاكم است كه سعي دارد نگرشي خاص را در جهان حاكم كند.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن