تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820191141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در‌انتظار روشن شدن چراغ اول ورزش ايران‌ روزهاي حسرت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در‌انتظار روشن شدن چراغ اول ورزش ايران‌ روزهاي حسرت
جام جم آنلاين: روزهاي آغازين المپيك براي ورزش ايران، روزهاي چشم‌انتظاري و حسرت خوردن است. بر اين مبنا ديروز كه روز اول بازي‌ها بود ، توقع چنداني از نمايندگان ورزش كشورمان نداشتيم و برايمان حذف چند ورزشكار از جمله مسعود حاجي آخوندزاده در جودو چندان غيرمترقبه نبود!


بويژه آخوندزاده‌اي كه به واسطه وزن كم كردن غيرمتعارف، ديگر تواني براي مبارزه كردن برايش باقي نمانده بود تا با قبول دو شكست از صحنه بازي‌ها حذف شود. براي اين كه بيشتر در جريان كم و كيف نتايج ورزشكاران كشورمان قرار بگيريد، توجه شما را جلب مي‌كنيم به گزارش‌هاي ارسالي رضا پورعالي، خبرنگار اعزامي گروه ورزش جام جم به بيست و نهمين دوره بازي‌هاي المپيك 2008 پكن.

معضل كهنه‌اي به نام افت بدني‌

مسعود حاجي‌آخوندزاده، نماينده 60 كيلوگرم جودوي ايران در روز آغازين رقابت‌ها، با 2 پيروزي و 2 شكست از دور رقابت‌ها حذف شد: در حالي كه افت شديد بدني او كاملا نمايان بود. خود مسعود در اين باره گفت: حتي چشمانم در مسابقه چيزي را نمي‌ديد. اين افت به دليل فشار شديد ناشي از وزن كم كردن برايم پيش آمد. بسياري نگرانند مشكل مزمن افت بدني مثل سال‌هاي پيش، دوباره بلاي جان ملي‌پوشان جودو شود.

دلايل نتايج ضعيف قايقرانان‌

هما حسيني، پرچمدار قافله المپيك ايران در رشته قايقراني روئينگ يك نفره 2000 متر در گروه خود حائز رتبه چهارم شد و محسن شادي مدعي كسب مدال با ركوردي بسيار پايين‌تر از ركوردهاي اخيرش در كمال تعجب در گروه مقدماتي در رتبه پنجم ايستاد. علاوه بر شرايط آب و هوايي گرم و بسيار شرجي پكن كه موجب كاهش محسوس ركورد شادي شده بود، او با مصدوميت مختصري نيز روبه‌رو بود.

هما حسيني هم برخلاف ديگر ورزشكاران حاضر در مسابقه‌هاي روز نخست، از يك ساعت مانده به شروع مراسم افتتاحيه درگير اين مراسم شده بود و تا حدود ساعت 2 بامداد در آن شركت داشت تا با بدني كاملا خسته راهي مسابقه شود.

شاهكار تيراندازان

حجت‌الله واعظي و نجمه آبتين 2 تيرانداز رشته تير و كمان ايران در رقابت‌هاي تعيين سطح در رتبه‌هاي بسيار پاييني قرار گرفتند. آبتين بين 64 زن تيرانداز، شصتم شد تا حريف سيل آن‌كو از كره شمالي كه در رده پنجم قرار گرفت ، شود. حجت واعظي هم كه بين 64 نفر، شصت و دوم شد، در مرحله بعد با مانگال چامپا از هند كه سوم شد روبه‌رو مي‌شود.

محمد عليرضايي در بيمارستان

محمد عليرضايي به علت بيماري ناگهاني در رقابت‌هاي دور نخست شناي 100 متر قورباغه مردان در دسته خود شركت نكرد.

عصر ديروز و در حالي كه شناگراني از تركيه، اتريش، ايسلند، صربستان، چين، استوني و رژيم اشغالگر قدس حريفان عليرضايي در اين مرحله بودند، نام عليرضايي همراه ديگر شركت‌كنندگان خوانده شد و در حالي كه او خود را براي حضور آماده مي‌كرد يكباره دچار تهوع شد و با آمبولانس ستاد برگزاري مسابقه‌ها از سالن شنا به بيمارستان انتقال يافت. گويا نگراني مسئولان درماني مسابقه‌ها از عود آپانديسيت شناگر ايراني بوده است.

2 ايراني از خط پايان عبور كردند

حسين عسگري و قادر ميزباني براي اولين بار در تاريخ دوچرخه‌سواري ايران از خط پايان رقابت‌هاي المپيك گذشتند. عسگري به همراه ميزباني و مهدي سهرابي 3 شركت‌كننده ايران در اين مسابقه طولاني به مسافت 244 كيلومتر بودند. در پايان مسابقه، عسگري با زمان 6 ساعت و 34 دقيقه و 22 صدم ثانيه در فهرست 142 نفري پنجاه و دوم شد، ميزباني هفتاد و نهم شد و مهدي سهرابي از رسيدن به خط پايان ناتوان ماند.

ايران - روسيه؛ آغازگر بسكتبال مردان‌

قبل از آن‌كه ترافيك صبح امروز تهران شكل واقعي‌اش را پيدا كند، نخستين بازي تيم ملي بسكتبال ايران در المپيك پكن به پايان مي‌رسد.

به عبارتي با بازي امروز صبح ايران كه ساعت 30/5 به وقت خودمان برگزار مي‌شود، بسكتبال مردان المپيك كه يكي از جذاب ترين رقابت‌ها در المپيك‌هاست، آغاز مي‌شود.

حريف اول تيم ملي بسكتبال، تيم قدرتمند روسيه است؛ قهرمان سال 2007 اروپا و يكي از پرعنوان‌ترين تيم‌هاي بسكتبال در ادوار مختلف المپيك.

«روسيه نيازي به شناخت بيشتر ندارد. آنها آنقدر بزرگ و پرقدرت هستند كه همواره در جمع مدعيان باشند. با اين حال، ما بازي‌ ماه گذشته آنها مقابل صربستان را آناليز كرده‌ايم تا بتوانيم نمايش بهتري در روز اول بازي‌ها داشته باشيم.»

محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال در آستانه بازي امروز اينها را مي‌گويد و در ادامه به شرايط ملي‌پوشان اشاره مي‌كند: «بچه‌ها در اين چند روز به نحو احسن تمرين كرده‌اند و از لحاظ روحي هم كاملا براي بازي با قدرت‌هاي برتر جهان آمادگي دارند.»

برنامه ديگر بازي‌هاي امروز بسكتبال‌

آلمان - آنگولا (گروه دوم، ساعت 45/7)
اسپانيا - يونان (گروه دوم، ساعت 11)
ليتواني - آرژانتين (گروه اول، ساعت 15/13)
استراليا - كرواسي (گروه اول، ساعت 30/16)
آمريكا - چين (گروه دوم، ساعت 45/18)

قرعه به بوكسور 64 كيلويي ايران لبخند زد
نگاه اميدوارانه سپهوند به مدال برنز المپيك‌

گروه ورزش: اگرچه قرعه براي مهدي قرباني و علي مظاهري در رقابت‌هاي بوكس المپيك زياد خوب نبود؛ اما مرتضي سپهوند در اين ميان خوش‌شانس‌تر از 2 ملي‌پوش ديگر بود تا از امروز با اميد كسب مدال روي رينگ برود.

طبق جدول رقابت‌ها، امروز بعدازظهر سپهوند در اولين مبارزه‌اش بايد به مصاف بوكسور تونسي برود. اين مبارزه كه اولين رقابت بوكس در جدول بعدازظهر است، ساعت 30/15 به وقت تهران برگزار مي‌شود.

بوكسور وزن 64 كيلوگرم كشورمان در اين باره مي‌گويد: «در المپيك هيچ حريفي آسان نيست؛ چراكه همه از بهترين‌هاي قاره خود هستند، با اين حال مي‌پذيرم كه قرعه من بسيار بهتر از قرباني و مظاهري است و اين فرصت براي من وجود دارد تا در صورت شايستگي به مدال برنز المپيك دست پيدا كنم.»

در وزن سپهوند، 28 بوكسور حضور دارند و نماينده كشورمان در صورت پيروزي در 3 مسابقه مي‌تواند مدال برنز را براي خودش قطعي كند. سپهوند درخصوص مسير رسيدن به مدالش مي‌گويد: اگر بتوانم بوكسور تونسي را شكست دهم، در دور دوم بايد با برنده روماني و ليتواني مبارزه كنم. در دور سوم هم به احتمال زياد يكي از 2 بوكسور مجارستان يا ارمنستان حريف من خواهد بود كه پيروزي بر آنها هم دور از دسترس نخواهد بود.

حريف رومانيايي كه احتمال دارد در دور دوم رودرروي بوكسور 29 ساله كشورمان قرار بگيرد، يونات گئورگي است كه سال گذشته در رقابت‌هاي جهاني بوكس با اختلاف 9 امتياز مغلوب سپهوند شد.

گويلا كات ارمنستاني هم كه در جدول سپهوند قرار دارد و احتمال مي‌رود در دور سوم با او روبه‌رو شود، در جام احمد كومرت، مغلوب ملي‌پوش وزن 64 كيلوگرم كشورمان شد. به اين ترتيب سپهوند شانس زيادي براي كسب مدال المپيك دارد، اگر بتواند در مبارزه اول حريف تونسي‌اش را شكست دهد.

سپهوند درباره اين حريف مي‌گويد: متاسفانه هيچ شناختي از او ندارم؛ ولي با توجه به اين‌كه يك بوكسور آفريقايي است، مي‌دانم قدرت بدني بالايي دارد. حمزه‌هاسيني 5 سال از من جوان‌تر است.

سپهوند كه خود عنوان قهرماني آسيا را يدك مي‌كشد، در رقابت‌هاي جهاني شيكاگو كه سال گذشته در آمريكا برگزار شد به عنوان پنجمي رسيد تا حداقل در جدول خود يكي از مدعيان باشد.

ديروز منوچهر مقصودي، سرپرست تيم ملي بوكس هم شرايط جسماني و روحي سپهوند را عالي توصيف كرد و با اميدواري از شانس او براي كسب مدال حرف زد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن