تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819935710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تکمیل طرح توسعه پالایشگاه لاوان تا پایان سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اکونیوز: مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه لاوان با 72 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال 90 به بهره برداری خواهد رسید.



به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(ECONEWS.IR)؛ مهندس هاشم نامور امروز (یکشنبه 3 بهمن) در شانزدهمین نشست تخصصی - خبری مدیران ارشد صنعت نفت با خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها گفت: با بهره برداری کامل از طرح جامع پالایشگاه لاوان تا پایان سال آینده فرآورده های جدید با کیفیت بهتر و ظرفیت بیشتر در این پالایشگاه تولید و عرضه خواهد شد.



وی تصریح کرد: طرح جامع بهبود فرآینده و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه لاوان به زیرپروژه های مختلف با پیشرفت فیزیکی متفاوت تقسیم بندی شده است.
افزایش ظرفیت پالایشی از 30 هزار بشکه به 50 هزار بشکه نفت در روز تا سه ماه نخست 90
مدیرعامل پالایشگاه لاوان افزود: پروژه افزایش ظرفیت واحد تقطیر موجود تا سقف 50 هزار بشکه در روز و احداث واحد تقطیر در خلا به ظرفیت 130 هزار بشکه در روز، یکی از این زیر پروژه هاست که با اجرای آن کمیت پالایش نفت خام پالایشگاه افزوده خواهد شد.
وی گفت: با اجرای این طرح، با بهره گیری از ظرفیت 20 هزار تنی ظرفیت گاز مایع فازهای پارس جنوبی، ظرفیت پالایش نفت خام این پالایشگاه از 30 هزار بشکه کنونی به 50 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
مهندس نامور گفت: این طرح در قالب «یی.پی.سی» در حال اجراست و با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، تا سه ماه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه به دو میلیون و 800 هزار لیتر در روز
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان همچنین گفت: افزایش تولید بنزین موتور از یک میلیون و 50 هزار به 2 میلیون و 800 هزار لیتر در روز، افزایش گاز مایع تولیدی از روزانه 30 تن به 220 تن، تولید سوخت جت برای اولین بار با ظرفیت یک میلیون لیتر در روز، افزایش کیفیت نفت گاز و نفت کوره تولیدی، تولید گوگرد برای اولین بار به میزان روزانه 30 تن، از دستاوردهای اجرای طرح جامع پالایشگاه است.
نامور افزود: همچنین ارتقای کیفیت فرآورده های تولیدی بر اساس استانداردهای جهانی سال 2005 اروپا، حفظ و صیانت از محیط زیست با کاهش میزان گوگرد از فرآورده ها برای مثال کاهش میزان گوگرد نفت گاز از 10 هزار ppm به 50 ppm، احداث واحد آمین، احداث واحدهای بازیافت گوگرد، آب ترش، فاضلاب صنعتی و ... به منظور حفظ محیط زیست، از دیگر زیرپروژه های طرح جامع پلایشگاه لاوان است.
وی همچنین از احداث واحد بنزین سازی دوم، انجام تغییرات در واحد بنزین سازی موجود و ارتقای فناوری سیستم کنترل واحدهای موجود زیر پوشش طرح جامع پالایشگاه خبر داد و افزود: احداث واحد سرویس های جانبی نیز با احداث واحد تصفیه آب های ترش، احداث واحد فاضلاب صنعتی،‌ چهار دستگاه توربین بخار مولد برق هر یک به ظرفیت 7 مگاوات، احداث 12 مخزن ذخیره سازی با ظرفیت 240 میلیون لیتر در دستور این طرح است.
پیشرفت 100 درصدی پروژه های احداث و تعویض خطوط لوله
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان از پیشرفت 100 درصدی پروژه های احداث و تعویض خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی و تعمیرات اساسی بازوهای بارگیری خبر داد و افزود: این طرح شامل نوسازی و تعویض خطوط لوله انتقال فرآورده های نفت کوره، نفت گاز و بنزین به اسکله نفتی در خشکی و دریا، تعمیرات اساسی پنچ دستگاه بازوی بارگیری اسکله و احداث دو رشته خط لوله 16 اینچی در بستر دریا برای انتقال سوخت جت و دریافت میعانات گازی بود که پیش از موعد مقرر به پایان رسید.
مهندس نامور با تاکید بر نبود مشکل تامین مالی گفت: اعتبارات این طرح از منابع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، صندوق انرژی بانک ملت و تسهیلاتی از بانک تجارت تامین شده است و مشکلی در زمینه تامین مالی آن وجود ندارد.
دستاوردهای طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان
افزایش ظرفیت، کاهش تولید فرآورده های سنگین، افزایش تولید فرآورده های سبک با ارزش افزوده بیشتر، تولید گوگرد، کاهش آلاینده های زیست محیطی، تولید فرآورده های نفتی با آخرین استانداردهای یورو 5، بهینه سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی پالایشگاه و افزایش زمینه های اشتغال زایی را می توان از دستاوردهای طرح جامع پالایشگاه لاوان نام برد.
بسیاری از تجهیزات این طرح با حمایت از ساخت داخل و به همت متخصصان داخلی برای اولین بار در داخل کشور ساخته شده و افزون بر 30 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی را به دنبال داشته است.
شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1355 با ظرفیت اسمی 20 هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید که با اجرای طرح های بهینه سازی، ظرفیت آن با 50 درصد افزایش هم اکنون به 30 هزار بشکه در روز رسیده است.
خوراک این پالایشگاه نفت از نفت خام میدان های دریایی سلمان، رشادت، بلال و رسالت تامین شده و محصولات آن گاز مایع، بنزین، نفت گاز و نفت کوره است.
با بهره برداری از طرح بهبود فرآیند پالایشگاه نفت لاوان تا پایان سال آینده، ظرفیت پالایشی نفت خام این پالایشگاه به 50 هزار بشکه در روز می رسد و فرآورده هایی نظیر سوخت جت، گوگرد و ... در ردیف فرآورده های تولیدی این پالایشگاه قرار می گیرد، همچنین با اجرای این طرح یک میلیون و 750 هزار لیتر به تولید روزانه بنزین موتور این پالایشگاه افزوده خواهد شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن