تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819759210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گیاهان دارویی هم ردیف با انرژی هسته‌ای مورد توجه قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: رئیس بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع كشور:
گیاهان دارویی هم ردیف با انرژی هسته‌ای مورد توجه قرار گرفته است
خبرگزاری فارس: رئیس بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع كشور گفت: گیاهان دارویی هم ردیف با برنامه‌های مهم فنی و استراتژیك كشور مانند انرژی هسته‌ای مورد توجه قرار گرفته است.



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین لباسچی ظهر امروز در نشست علمی با محققان كشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت به هم پیوستگی زنجیره‌های موثر در زمینه گیاهان دارویی افزود: اخیراً در نهاد ریاست جمهوری متولی خاصی برای این امر و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای تولید و تجارت گیاهان دارویی تشكیل شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر گیاهان دارویی هم ردیف با برنامه‌های مهم فنی و استراتژیك كشور مانند انرژی هسته‌ای مورد توجه قرار گرفته و این حمایت كلی یك فرصت كم نظیر برای ارتقای جایگاه تولید گیاهان دارویی است.
رئیس بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع كشور یادآور شد: در حال حاضر توجه به اشتغالزایی در بحث كشت گیاهان دارویی مورد توجه مسئولان است و در بیش از چند میلیون هكتار از اراضی منابع طبیعی كشور كشت گیاهان دارویی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: كشت گیاهان دارویی در اراضی منابع طبیعی و اراضی كم آب در حال حاضر در سطح 3 هزار هكتار از حوزه زاگرس صورت می‌گیرد و این امر در حال افزایش است.
لباسچی، لزوم توجه به صادرات گیاهان دارویی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر صادرات گیاهان دارویی در كشور با روش‌های نوین صادرات دنیا و استانداردهای فنی صورت نمی‌گیرد كه همین امر موجب كاهش ارزش افزوده گیاهان دارویی كشور در جهان شده است.
وی گفت: شركت‌های دانش بنیان می‌توانند داروهای گیاهی كشور را به جهان معرفی كرده و زمینه فروش محصولات دارویی را در جهان براساس استانداردهای فنی جهانی فراهم كنند.
رئیس بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع كشور اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های تحقیقاتی ملی متعددی در كشور توسط این مؤسسه در حال اجرا بوده و در آذربایجان شرقی نیز طرح‌های تحقیقاتی خوبی در جال اجراست.
وی گفت: در آذربایجان شرقی ظرفیت خوبی وجود دارد و منابع ارضی و نیز منابع آبی و محیط‌های مناسب برای كار فنی خوب وجود دارد.
لباسچی، بر لزوم احیای ایستگاه‌های تحقیقاتی گیاهان دارویی در آذربایجان شرقی تاكید كرد و افزود: برخی ایستگاه‌های تحقیقاتی بین‌المللی در استان وجود داشته‌اند كه در سال‌های گذشته این ایستگاه مانند ایستگاه «تیكمه‌داش» تعطیل شد كه می‌تواند در حال حاضر نیز به عنوان یك ایستگاه بین‌المللی در زمینه گیاهان دارویی دیم عمل كند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن