تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820205971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

او سفير خوبي براي ورزش ايران خواهد شد رييس فدراسيون وزنه‌برداري در ايسنا: حسين رضازاده تنها بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: او سفير خوبي براي ورزش ايران خواهد شد رييس فدراسيون وزنه‌برداري در ايسنا: "حسين رضازاده" تنها بود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

بهرام افشارزاده، پس از حضور در فدراسيون وزنه‌برداري با توجه به جايگاه اين قهرمان بزرگ، توجه‌هي خاص به او داشت. در بسياري از مواقع كنار او بود و به عنوان ياري وفادار "رضازاده" را تا هنگام خداحافظي و حتي پس از آن همراه بود اما، با اين حال افشارزاده مي‌گويد: "درست است كه رضازاده محبوب همه هست، اما بايد بگويم كه حسين تنها بود. او نه حاضر بود حرفش را به كسي بزند و نه حاضر بود دردش را به كسي بگويد."

رييس فدراسيون وزنه‌برداري كه به همراه قوي‌ترين مرد جهان در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حضور يافته بود، در مورد رضازاده گفت: من چندين سال است كه ارتباط نزديك با رضازاده دارم و آن چيزي كه من را واداشت وراي يك رييس فدراسيون با او عمل كنم، عملكرد درخشان، خضوع، خشوع، مردانگي و انسانيتي بود كه در اين چند مدت من از او ديده بودم. حتي در برخي مواقع مي‌ديدم اين انساني كه در اوج قدرت است، چگونه با خضوع و خشوع با مردم برخورد مي كند. اما متاسفانه برخي افراد بودند كه اين موضوع را نمي توانستند ببينند.

* دكتر گفت هيچ تضميني براي سلامتي رضازاده نيست

وي در ادامه با تشكر از رسانه‌هاي گروهي تصريح كرد: بايد از رسانه هاي گروهي و صدا و سيما تشكر كنم كه با خداحافظي رضازاده به صورت انساني برخورد كردند. آن چه كه من در برنامه تلويزيوني "كولاك" گفتم حقيقت بود و نخواستيم چيزي را از مردم كتمان كنيم. چون مي دانستم كه نه تنها او(رضازاده) محبوبيتش را از دست نمي دهد، بلكه روز به روز بهتر مي شود. همين طور هم شده. اكنون كه ما در خيابان مي‌رويم، چقدر از مردم ماشين ما را نگاه مي دارند و ما را بيرون مي‌كشند (براي عكس و امضا). مطمئن باشيد اگر قهرمان هم مي‌شد، اين ميزان كه اهميت اين كار براي مردم قابل لمس است، آن قهرماني نبود. اگر مي‌رفت و مدال مي‌گرفت، مي‌گفتند دو تا گرفته اين هم سوميش. ولي مردم بدانند كه زماني كه من احساس كردم كه بايد مداوا را شروع كنيم، (معطل نكرديم). روزي كه رفتيم پيش پزشك با آقاي زارع(سرمربي تيم)، دكتر گفت مطلبي را محرمانه مي خواهم بگويم: گفتيم بگو. گفت: هر آن احتمال خطر وجود دارد و هيچ تزميني (براي سلامتي)نيست. من هم گفتم كه زودتر معالجه را شروع كنيم. او حتي گفت ورزش سنگين را ادامه نده. ما هم همين را خواستيم. اما حسين گفت نه. من وظيفه دارم با سومين مدال طلا دينيم را به وطنم ادا كنم و تقديم به رهبر انقلاب و مردمم بكنم. هر روز تمرين هافشرده تر مي‌شد، ناراحتي او، قند و فشار خون او بيشتر اذيت مي‌كرد. استرس ها او را رنج مي‌داد. اما دقيقا از يك ماه پيش و در تمرين‌هاي اردبيل بيشتر به اين فكر افتاديم.

* اگر براي رضازاده در پكن اتفاقي مي‌افتاد، نفرين‌ها براي ما بود

افشارزاده يادآور شد: زحمتي كه او در اين ده ماه كشيده، قابل مقايسه با قبل از اين نيست. من احساسم بر اين است كه رضازاده يك اسوه و يك الگوي ارزشمند است كه بايد حفظش كنيم. من هميشه با حسين دوست بودم. من احساس مي‌كردم در اين مدت بايد كنار رضازاده باشم. درست است كه او محبوب همه هست، اما بايد بگويم كه حسين تنها بود. او نه حاضر بود حرفش را به كسي بزند و نه حاضر بود دردش را به كسي بگويد. ضمن اين كه من احساس مي كنم بدترين روزهاي عمرم اين دوهفته بود كه اين موضوع را جمع بندي كنيم و چگونه اين مسئله را بازگو كنيم.

وي افزود: با خود او مشورت كرديم كه راضي نبود. به او گفتيم كه آزمايش‌هايت به اين صورت است. ما به او گفتيم كه يك حسين سالم مي‌خواهيم كه از اين به بعد در مجامع بين المللي از او استفاده كنيم. خداوند هم ياري كرد كه آن متن ها را تهيه كرديم. من از آقاي ضرغامي در تلويزيون تشكر مي‌كنم كه كمك كرد اين كار را خوب انجام دهيم. از مهندس علي‌آبادي هم تشكر مي‌كنم كه ما را تنها نگذاشت. من از همه تشكر مي‌كنم. و از تصميمي كه گرفته‌ايم راضي هستم. ولي سخت است. هم براي حسين و هم براي ملت ايران. انتظار مردم اين بود كه حسين در پكن مدال بگيرد، اما باور كنيد كه اگر با حضور او در اين مسابقه‌ها حادثه‌اي پيش مي آمد، ما لعنت و نفرين مي‌شديم. در صورت پشت سرگذاشتن روزهاي سخت، اما راضي هستم.

*** با مديريت بهتر از گذشته مي‌توانستيم "حسين" را بيشتر حفظ كنيم

عضو شوراي المپيك آسيا در پاسخ به اين‌سئوال كه نمي‌شد با برنامه ريزي و مديريت بهتر از گذشته، حسين را بيشتر حفظ كرد؟ گفت: صدرصد مي‌توانستيم اين كار را كنيم و بايد هم مي كرديم. اما از وقتي كه من آمدم، ربيعي و نصيرشلال را زانوهايشان را عمل كرديم. اصغر ابراهيمي را يك سال پيش كتفش را عمل كرديم تا نوبت به حسين رسيد. اما در مورد او متاسفانه مصدوميتش زمان دار و مضمن بود. بله اگر پس از المپيك سيدني و يا قبل از آن هنگام بازي‌هاي تايلند اين موضوع را جدي مي‌گرفتيم و سعي مي‌كرديم اين كار را كنيم، حسين را صدر صد داشتيم. او خودش بهتر مي‌تواند دراين مورد صحبت كند. اما به هر حال او با توانايي كه داشت، دردها را تحمل مي كرد. و تا آن جا كه مي‌توانست مقاومت مي‌كرد. اكنون ديگر بيماري به او اجازه نداد. اگر ما علمي حسين را مديريت مي‌كرديم، او هم اكنون در المپيك پكن رقابت مي‌كرد.

*** رضازاده سفير خوبي براي ورزش خواهد شد

دبير كل سابق كميته ملي المپيك ايران در رابطه با آينده حسين رضازاده و حمايتش براي حضور در عرصه‌هاي مديريتي و مجامع بين‌المللي و حفظ اين سرمايه ملي اظهار كرد: اين مسئله در دنيا هست. به عنوان مثال در كانادا يك قهرمان اين گونه كه كنار مي رود، يك سازمان قوي‌تر از كميته ملي المپيك او را در اختيار مي‌گيرد و در زمينه‌هاي مختلف از او استفاده مي كنند. اين جا هم بايد باشد. بايد براي اين آدم‌هاي استثنا، استثنا هم عمل كرد. بايد چنين سيستمي داشته باشيم براي اين قهرمانان كه آن ها را حفظ كنيم. هم در مجامع داخلي و هم بين المللي از آن استفاده كنيم. به نظر من كار بين المللي زمان مي‌خواهد كه با حضور در نشست‌هاي مختلف تو را بشناسند، اما چهره بين المللي يك قهرمان آشناتر است و همه او را مي‌شناسند. رضازاده هم قدم به قدم بايد جلو برود. رضازاده هم چهره شناخته شده‌اي دارد و دنيا او را مي شناسند و بايد پي گيري كرد كه رضازاده به كرسي هاي بين المللي برسد. هم چنين رضازاده يك سفير ورزش بسيار خوب براي فدراسيون بين المللي وزنه‌برداي خواهد بود. چون او را همه مي شناسند. حتي مي‌تواند او در زمينه‌هاي آموزشي هم كار كند و او مي تواند با برنامه‌ريزي موفق باشد. حيف است از اين محبوبيت استفاده نكنيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن