تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819626348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اختصاصي مهر/سكوت فراكسيون ها در برابر وزراي پيشنهادي، آراي خاموش در روز راي اعتماد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش اختصاصي مهر/سكوت فراكسيون ها در برابر وزراي پيشنهادي، آراي خاموش در روز راي اعتماد
خبرگزاري مهر - گروه سياسي: در حالي كه روز سه شنبه قرار است جلسه راي اعتماد به 3 وزير پيشنهادي اقتصاد ،كشور و راه برگزار شود، تاكنون فراكسيون هاي سياسي مجلس از موضع گيري رسمي درباره گزينه هاي پيشنهادي رئيس جمهور خودداري كرده اند.

به گزارش مهر، مجلس هشتم بر خلاف مجلس هفتم كه از4 فراكسيون سياسي رسمي اقليت ، اكثريت ، وفاق و كارآمدي و اصولگرايان مستقل تشكيل شده بود، تنها دو فراكسيون اقليت و اكثريت دارد كه البته همين دو فراكسيون هم هنوز با گذشت بيش از 2 ماه از تشكيل مجلس هشتم شكل رسمي به خود نگرفته اند به خصوص فراكسيون اصولگرايان كه اعضاي آن تا كنون هيئت رئيسه يك ساله خود را نشناخته اند.

فراكسيون اقليت مجلس هشتم نيز اگرچه جلساتي را برگزار كرده است اما برخلاف فراكسيون اقليت مجلس هفتم هنوز نتوانسته جايگاه خود را در مذاكرات سياسي صحن و يا خارج از صحن پيدا كند.

با معرفي 3 گزينه به عنوان وزراي پيشنهادي راه، كشور و اقتصاد ، نمايندگان مجلس هشتم به جاي تصميم فراكسيوني تاكنون اظهارنظرهايي شخصي داشته اند هرچند جمع بندي اين اظهارنظرها حاكي از اين است كه در جمع اصولگرايان جريان رايحه خوش خدمت چندان از معرفي كردان به عنوان وزير پيشنهادي كشور خرسند نيست.

روح الله حسينيان كه در روز معرفي وزراي پيشنهادي از شنيدن نام آنان اظهار شگفتي كرده بود در حاشيه جلسه روز يكشنبه اين هفته مجلس نيز بارديگر به خبرنگاران پارلماني گفت كه هنوز هم از معرفي اين گزينه ها شوكه است.

احمد توكلي از اصولگرايان شاخص مجلس هشتم هم علي رغم اصرار خبرنگاران در حاشيه جلسه مجلس از هرگونه اظهارنظر درباره وزراي پيشنهادي خودداري كرد و با قاطعيت به خبرنگاران گفت كه هيچ صحبتي نمي كند.

عليرضا زاكاني از نمايندگان عضو جبهه متحد اصولگرايان هم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار داشت كه هنوز هيچ برنامه اي از وزراي پيشنهادي دريافت نكرده است، هرچند در مورد يكي از اين گزينه ها اسنادي به دست او رسيده كه در حال بررسي آن است.

مهدي كوچك زاده هم از اظهارنظر درباره وزراي پيشنهادي خودداري كرد و آن را موكول به بررسي برنامه هاي وزرا دانست.

اين درحالي است كه نمايندگان مستقل و يا مياني مجلس به خصوص نمايندگان شهرستان هاي كوچك ، فارغ از مباحث سياسي به برگزاري جلساتي با گزينه هاي پيشنهادي مبادرت كرده اند و در شرايطي كه در روز يكشنبه جلسه علني در حال برگزاري بود جلسه ديگري هم در حاشيه آن ميان وزراي پيشنهادي با نمايندگان برقرار بود و نمايندگان تك تك و يا دسته دسته به ديدار وزرا مي شتافتند.

فراكسيون اقليت هم تا كنون موضع گيري خاصي نداشته هرچند اظهارات جسته و گريخته اعضاي اين فراكسيون از توافق ضمني اعضا با وزراي پيشنهادي دولت حكايت دارد.

داريوش قنبري در اين باره به خبرنگار مهر مي گويد: فراكسيون اقليت مجلس هشتم از آن اقتدار لازم برخوردار نيست چون برخي از اعضاي آن سابقه دولتي دارند و بعد از دوره نمايندگي هم دوباره مي خواهند به مشاغل دولتي برگردند به همين دليل از موضوع گيري اجتناب مي كنند در حالي كه در مجلس هفتم بسياري از اعضاي اقليت از اساتيد دانشگاه و يا چهره هاي سياسي بودند و با فراغ بيشتري در موضع گيري ها شركت مي كردند.

با برگزاري جلسه روز گذشته فراكسيون اقليت گويا وزراي پيشنهادي توانسته اند نظر اعضاي اين فراكسيون را جلب كنند اما به احتمال زياد اقليت مجلس از موضع گيري رسمي در اين باره خودداري خواهد كرد و شايد در صحن علني آراي خاموش خود را بي سرو صدا در سبد موافقت و يا مخالفت با گزينه هاي مورد نظر قرار دهند.

البته گفته مي شود برخي چهره هاي شاخص مجلس هشتم كه عمدتا از جريان اصولگرا هستند از هم اكنون خود را براي سخن گفتن در مقام مخالفت با گزينه هاي پيشنهادي آماده مي كنند و بايد منتظر ماند و ديد در روز برگزاري جلسه راي اعتماد آيا حسيني، كردان و بهبهاني به عنوان سه وزير جديد اقتصاد ، كشور و راه از بهارستان روانه پاستور مي شوند يا اينكه اتفاق ديگري خواهد افتاد؟!

در مجموع دولت هم در اولين معرفي وزير به مجلس هشتم ميزان اقبال نمايندگان جديد الورود را به همراهي و يا عدم راي اعتماد را محك خواهد زد و شايد در صورت همراهي مجلس هشتمي ها با راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور، بازهم شاهد ادامه روند تغييرات در دولت باشيم.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن