تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820616539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش و بخشودگى جرايم بيمه


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: كاهش و بخشودگى جرايم بيمه
بيمه را اشخاصى كه متحمل لطمه، زيان يا حادثه ناخواسته‌اى شده‌اند قادر مى‌سازد پيامدهاى اين وقايع ناگوار را جبران نمايد و خسارت‌هايى كه به اين قبيل افراد پرداخت مى‌گردد از محل پول‌هايى تامين مى‌شود كه گروه مشتريان براى خريد بيمه‌نامه مى‌پردازند و با پرداخت آن در جريان خسارت يكديگر مشاركت مى‌نمايند.

و اما بيمه شاخص ثالث به طور كلى خسارت‌هاى مالى و جانى وارده به اشخاص ثالث را تا سقف تعهدات مندرج در متن بيمه‌نامه‌هاى شخص ثالث مقصرين حادثه را طبق ضوابط و مقررات جبران مى‌نمايد.

توصيه مى‌شود بيمه‌گذاران تعهدات بيمه‌نامه‌هاى خويش را به گونه‌اى انتخاب نمايند كه هنگام وقوع حوادث احتمالى از اين بابت دچار نگرانى و تشويش خاطر نباشند و از خدمات مطلوب بيمه‌اى در هنگام حوادث رانندگى استفاده فرمايند. همچنين باتوجه به افزايش نرخ ديه در هر سال، افزايش تعهدات جانى بيمه‌نامه شخص ثالث و انطباق آن با ميزان نرخ ديه جديد ضرورى مى‌باشد در غير اين صورت پرداخت مابه‌التفاوت ميزان ديه به عهده راننده مقصر است كه به لحاظ سنگين بودن بار مالى آن، معمولا رانندگان مقصر از پرداخت آن عاجز بوده و متاسفانه روانه زندان مى‌گردند.

بيمه شخص ثالث به لحاظ جبران مسئوليت رانندگان مقصر در هنگام تصادفات، نقش تعيين‌ كننده‌اى در نحوه ادامه زندگى افراد جامعه ايفا مى‌نمايد لذا موكدا تاكيد مى‌گردد كه بيمه‌نامه شخص ثالث به طور پيوسته تمديد گردد و از تاخير انداختن در تمديد آن جدا خوددارى گردد زيرا نداشتن بيمه‌نامه شخص ثالث و متعاقب آن تصادف، يعنى تباه شدن زندگى طرفين حادثه، فلذا مجددا تاكيد مى‌گردد بيمه‌نامه اتومبيل بدون تاخير تمديد شود و چنانچه راننده از تمديد به موقع آن امتناع نمايد شامل پرداخت جريمه مى‌شود و هرچه مدت تمديد آن طولانى‌تر مى‌شود به ميزان جريمه آن افزوده مى‌گردد.

اينك باتوجه به اينكه جريمه شخص ثالث بار مالى مضاعفى به دوش بيمه‌گذاران و دارندگان خودروها اضافه نموده و على‌رغم اينكه اخذ جريمه مطابق با قوانين مصوب بيمه شخص مى‌باشد وليكن به لحاظ كمك به مردم و با تصويب هيئت وزيران، از تاريخ 87/5/1 به مدت 6 ماه جرايم بيمه شخص ثالث توسط دولت خدمتگزار بخشيده شده كه اين بهترين فرصت جهت خودروهايى است كه مشمول پرداخت جريمه شخص ثالث مى‌باشند و اين بخشش قابل تمديد نيست.

همچنين طبق مصوبه هيئت محترم وزيران از تاريخ فوق‌الاشاره حق بيمه موتورسيكلت‌ها به ميزان 40 درصد كاهش داده شده است كه ان‌شاءالله باتوجه به كاهش حق بيمه، كليه دارندگان موتورسيكلت نسبت به خريدارى بيمه شخص ثالث اقدام مى‌نمايند.

اميدرضا ساداتي

رئيس اداره كل فنى بيمه ايران، استان خوزستان
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن