تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820148961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس روس: رد درخواست انحلال حزب حاكم تركيه جلوي ابهام سياسي را گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك كارشناس روس: رد درخواست انحلال حزب حاكم تركيه جلوي ابهام سياسي را گرفت
خبرگزاري فارس : يك نماينده "دوما" و از كارشناسان زبده سياسي روسيه مخالفت دادگاه قانون اساسي تركيه با انحلال حزب عدالت و توسعه را مثبت خواند و گفت اين كار جلوي ابهام سياسي در تركيه را گرفت.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه ترك زبان "يني شفق"، "سرگي ماركوف" در گفتگو با پايگاه خبري "اي.ح.آ" تركيه اظهار داشت كه صدور حكم عدم انحلال حزب حاكم عدالت و توسعه به ميزان قابل توجهي جلوي كشيده شدن تركيه به سمت نابساماني و ابهام سياسي‌هاي را گرفت.
"ماركوف" با تاكيد بر موازي بودن درخواست انحلال حزب عدالت و توسعه و عمليات "ارگنه‌كن"، تصريح كرد: مشكل اساسي تركيه از تفاوت ديدگاهي دو گروه مخالف هم در رابطه با تحولات راهبردي ملي نشات مي‌گيرد.
وي افزود: يكي از اين گروه‌ها بر ضروت همكاري سياسي و نظامي با آمريكا تاكيد دارند در حالي كه جنگ عراق نشان داد كه اتفاق بين آمريكا و تركيه هماهنگ با منافع ترك نيست. همچنين اين گروه از عضويت تركيه در اتحاديه اروپا حمايت مي‌كند. اتحاديه اروپا هم امروز حاضر به پذيرش تركيه نيست و بر اساس آخرين اصلاحاتي كه در قانون اساسي فرانسه صورت گرفته پذيرش هر كشوري در اتحاديه اروپا با برگزاري همه‌پرسي پيش‌بيني شده كه هيچ كسي شك در اين ندارد مردم فرانسه عليه تركيه راي خواهند داد. رهبران سياسي تركيه بايد بدانند كه انتهاي راهي كه به سمت عضويت اتحاديه اوپا مي‌رود بن‌بست است.
نماينده دوما اضافه كرد : الان درست‌ترين سياست اين است كه تركيه به روسيه نزديك شود.
"ماركوف" در ادامه به تركيه پيشنهاد كرد كه به قرارداد منطقه اقتصادي مشترك كه روسيه ، قزاقستان و بلاروس عضو آن هستند و انتظار الحاق اوكراين هم مي‌رود، بپيوندد.
اين كارشناس سرشناس روسي معتقد است كه با الحاق كشورهايي كه شانس عضويت در اتحاديه اروپا را ندارند به قرارداد منطقه مشترك اقتصادي، اين كشورها مي توانند قدرت اقتصادي منطقه‌اي بسيار قوي را تشكيل دهند.
بنظر كارشناس روسي ، براي تشكيل قدرت اقتصادي منطقه‌اي ، روسيه و تركيه بايد حجم مبادلات تجاري بين خود را ارتفاء دهند و ارقام موجود در روابط با اتحاديه اروپا را رها كنند.
نماينده مجلس دوماي روسيه تصريح مي كند كه تشكيل منطقه مشترك اقتصادي در تقابل با اتحاديه اروپا نبوده و روسيه با اتحاديه اروپا تحت شرايط برابر روابط برقرار خواهد كرد.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه حزب حاكم عدالت و توسعه تهديدي عليه نظامي لاييك نبوده، گفت: در روسيه هم زنان سالخورده مثل تركيه روسري بسر مي‌كنند. در كليساها هم حجاب رعايت مي‌شود.
"ماركوف" با اشاره به اين كه در دانشگاه‌هاي روسيه حجاب ممنوع نيست، اظهار داشت: در حال حاضر حزب عدالت و توسعه فعاليتهايش عليه لاييك نبوده اما مي دانم كه اكثر مردم تركيه حامي اين حزب هستند. بنابراين اگر روند اسلامگرايي بين مردم تركيه سرعت بگيرد فكر مي‌كنم كه اين حزب به تهديدي عليه نظامي لاييك تبديل خواهد شد.
انتهاي پيام/+
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن