تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820699786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرغامي: كمبود فيلمنامه قوي عمده‌ترين مشكل توليد در رسانه ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ضرغامي: كمبود فيلمنامه قوي عمده‌ترين مشكل توليد در رسانه ملي است
خبرگزاري فارس:جمعي از فيلم‌نامه‌نويسان در نشستي با رئيس سازمان صدا و سيما درباره مسائل حرفه‌اي خود و راهكارهاي ارتقاي تعامل با رسانه‌ ملي گفت‌وگو كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي صدا و سيما، در اين نشست كه امروز با حضور اعضاي كانون فيلم‌نامه نويسان كشور و جمعي از مديران رسانه ملي برگزار شد،حاضران با طرح برخي مسائل و مشكلات، ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود را براي ارتقاي كيفي برنامه‌ها و آثار نمايشي ارائه كردند.
بنابر اين گزارش، حفظ حقوق مادي و معنوي مؤلفان آثار نمايشي، افزايش دستمزد و سهم نويسندگان از عوايد توليد، اصلاح قراردادهاي حقوقي و اصلاح فزاينده نظارت و تأييد فيلم‌نامه در رسانه ملي، همچنين حذف برخوردهاي سليقه‌اي و كاستن از خطوط قرمز غير ضروري از جمله مباحثي بود كه فيلم‌نامه‌نويسان در نشست با رئيس سازمان صدا و سيما بر آن تأكيد كردند.
همچنين پيشنهاد تشكيل كميته مشترك كانون فيلم‌نامه‌نويسان و رسانه ملي و راه‌اندازي بانك فيلم‌نامه براي حفظ حقوق معنوي مؤلفان نيز از جمله پيشنهاداتي بود كه در اين نشست طرح و بررسي شد، فيلم‌نامه‌نويسان همچنين حمايت بيشتر رسانه ملي از نگارش فيلم‌نامه‌هاي طنز و آثار فاخر نمايشي با تأكيد بر تاريخ و فرهنگ غني ايراني - اسلامي را خواستار شدند.
سيدعزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما نيز كمبود فيلم‌نامه قوي و تأثيرگذار را از عمده‌ترين مشكلات توليد در رسانه‌ ملي برشمرد و گفت: ضرورت توجه و تقويت اين بخش در همه ابعاد و حوزه‌ها كاملاً احساس مي‌شود.
ضرغامي جمع قابل اعتماد و حرفه‌اي كانون فيلم‌نامه‌نويسان را بازوي توانمند رسانه ملي دانست و افزود: اين كانون مي‌تواند با ساماندهي و جهت‌دهي توليد متن و همچنين ايجاد كارگاه‌هاي آموزشي فيلم‌نامه‌نويسي، تحولي اساسي در اين حرفه ايجاد كند.
وي تضمين حقوق مادي و معنوي همچنين افزايش دستمزد را خواست به‌جاي فيلم‌نامه‌نويسان دانست و تأكيد كرد: رسانه ملي تلاش مي‌كند مشكلات موجود در اين حوزه را به سرعت برطرف كند.
رئيس سازمان صدا و سيما توليد فيلم‌نامه‌هاي قوي طنز را نيز از نيازهاي روز رسانه ملي برشمرد و گفت: بسياري از مشكلات و كاستي‌هاي كنوني در حوزه توليد برنامه‌هاي طنز به دليل ضعف موجود در متون نمايشي است.
وي ابراز اميدواري كرد با تداوم جلسات تخصصي، زمينه تعامل نزديك‌تر و بيشتر رسانه‌ ملي با ايده‌پردازان و فيلم‌نامه‌نويسان براي خلق آثار نمايشي فاخر و تأثيرگذار در حوز‌ه‌هاي مختلف فراهم شود.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن