تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي نيازي از كشيدن دندان ها در 70 درصد موارد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دبير نخستين همايش ارتودنسي به روش ديمون (Damon) با بيان اينكه اين روش جديدترين و پيشرفته ترين روش ارتودنسي در سطح جهان است، گفت: كوتاه شدن مدت زمان درمان و كاهش نياز بيمار جهت مراجعه به پزشك از مزاياي اين روش درماني است. حسام الدين قريشي در حاشيه اين همايش كه به منظور شناسايي ارتودنسي به روش ديمون برپا شد، افزود: در روش ارتودنسي به روش ديمون، همزمان با رديف كردن دندانها به طور خودكار ماهيچه ها و عضلات صورت نيز جا به جا مي شود.

در واقع در 99 درصد موارد ارتودنسي به اين شيوه، نياز به دستگاه هايي براي جابه جايي فك و عضلات صورت مانند هد گير كاملا از بين مي رود.
وي با اشاره به اينكه در روشهاي متداول ارتودنسي نيروها به وسيله براكت هايي كه روي دندان چسبانده مي شود و سيم هاي ارتودنسي كه نيروي زيادي را در داخل شيارهاي اين براكت ها وارد مي كنند، دندان ها به حركت درآمده و براي اتصال اين دو (سيم ها و براكت) از الاستيك (كش) استفاده مي شود، افزود: در روش ديمون با استفاده از تكنولوژي جديد روياي قديم پزشكان به حقيقت پيوست، يعني در اين روش ارتودنسي دندان ها به صورت يك محفظه كه به وسيله درب كشويي باز و بسته مي شود، تكامل پيدا كرده است.

دبير نخستين همايش ارتودنسي به روش ديمون، افزود: در سيستم ديمون به جاي استفاده از الاستيك (كش) از براكت هايي استفاده مي شود كه به شكل محفظه اي فلزي و با درب كشويي باز و بسته مي شود و با طراحي و تكنولوژي جديد اصطكاك را به حداقل رسانده و در نتيجه نيرويي كه به دندان ها وارد مي شود، نسبت به روش هاي درماني سابق بسيار كمتر شده و تخريب استخوان ها به حداقل مي رسد و Remodeling كه يك پديده طبيعي و روزمره در استخوان است به وقوع مي پيوندد.

قريشي با تاكيد بر اين كه در ارتودنسي به روش ديمون از مشكلات لثه و استخوان پيشگيري مي شود، اظهار داشت: در اين روش با استفاده از سيم (داير)هاي خاص كه در دماي بدن فعال شده و به صورت هوشمند هستند، در محدوده اي قابل تحمل و غير مخرب نيرو وارد مي شود، در نتيجه بيمار ناراحتي و دردي را كه در سيستم هاي قديم به علت عدم كنترل نيروها احساس مي كرد را ديگر تجربه نمي كند و به علاوه ريشه هاي دندان نيز ديگر دچار تحليل نمي شوند.

وي خاطرنشان كرد: در روش ديمون باز شدن كامل و پهن كردن سقف كام كه پيش از اين غير قابل باور بود، امكان پذير مي شود.

دبير نخستين همايش ارتودنسي به روش ديمون افزود: پيش از اين پهن كردن و باز شدن سقف كام با وسايل بسيار حجيم و دردناك انجام مي شد كه در بسياري از موارد موفقيت آميز نبوده و علاوه بر تخريب استخوان ها و خارج شدن ريشه ها از استخوان، بيمار را دچار درد فراوان مي كرد.

قريشي با بيان اينكه در واقع روش ديمون بزرگترين ضعف هاي ارتودنسي را تبديل به نقاط قوت و شاهكارهاي اين درمان كرده است، خاطرنشان كرد: اين روش، درماني راحت و از همه مهمتر پايدار و با نيروهاي طبيعي را نه تنها براي نوجوانان و جوانان بلكه براي بزرگسالان نيز به ارمغان آورده است.

دبير نخستين همايش ارتودنسي به روش ديمون همچنين يادآور شد: در روش ديمون از يك سو نياز به استفاده از وسايل خارج دهاني مانند هدگير كه استفاده از آنها براي نوجوانان سخت و عذاب آور است، تقريبا حذف شده و از سويي ديگر در 70 درصد موارد نياز به كشيدن دندان ها نيز از بين رفته است.

وي در پايان با اشاره به اين كه سيم هاي به كار گرفته شده در روش ديمون از جنس Ti، Ni و Cu است، ابراز عقيده كرد: به نظر مي رسد درمان به شيوه ديمون كه نگرش جديد انسان به همسويي با طبيعت و قوانين آن است و خود را همسو با بدن انسان قرار داده و نه خلاف جهت آن، مي تواند جاي خود را در جامعه ما بسيار سريع باز كند





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن