تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820044683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خزان زودرس درختان تهران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خزان زودرس درختان تهران
هنوز چند روزي بيش تر از دومين ماه تابستان نمي گذرد; هنوز تا پاييز فاصله اي طولاني داريم ولي در برخي از خيابان هاي شهر شاهد خزان زودرس درختان هستيم .
هميشه وقتي حرف از خزان و خش خش برگ ها به ميان مي آمد به ياد پائيز و فصل سرما مي افتاديم ولي حالا خزان در تابستان است و برگ هاي برخي از درختان تنومند شهر تهران ريخته و يا در حال ريزش است .
كافي است در خيابان فلسطين يا ولي عصر (عج ) قدم بزنيد خواهيد ديد كه برگ بسياري از درختان در اين خيابان ريخته است .
براي شهرونداني كه امكان دسترسي به تفرجگاه هاي خارج از شهر را ندارند فضاي سبز شهري نقش ارزنده اي براي آن ها دارد. همين فضاي سبز است كه بسياري از نيازهاي روحي انسان را كه به واسطه پديده هاي شهري محدود شده جبران مي كند. اين در حالي است كه هنوز پائيز نشده برگ برخي درختان زرد و كنار خيابان ها ريخته شده است .
انسان براي رشد طبيعي روح و جسم خود نياز به محيطي مناسب دارد; محيطي سبز و طبيعي اما امروز روح و جسم انسان ها در محيط ماشين خود ساخته زنداني شده و بيش تر فشارهاي روحي و ناراحتي هاي رواني را از همين محل متحمل مي شوند و هنگامي كه فضاهاي سبز نيز در شهر موجود نباشد خطرات فرواني براي شهر و شهروندان به همراه دارد.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران با اجراي طرح هاي كمربند سبز احداث پارك هاي منطقه اي محله اي و فرامنطقه اي و فضاي سبز عباس آباد تلاش خود را براي افزايش سرانه فضاي سبز شهري چند برابر كرده است .
برخي شهروندان تهراني هنوز خود را در حفظ محيط سبز شهر خود را سهيم نمي دانند و هنوز فرهنگ و آموزه هاي شهروندي در حدي كه پايتخت نشينان را به حفظ فضاي سبز ترغيب كند نهادينه نشده است . بايد فعاليت هاي فرهنگي گسترده اي در اين زمينه انجام شود.
محمد مختاري مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران در گفت وگو با خبرگزاري فارس در خصوص خزان زودرس در برخي از درختان شهر تهران گفت : وقتي درجه حرارت بالا مي رود به گياه شوك وارد شده و خزان زودرس رخ مي دهد.
وي ادامه داد : براي رفع اين مشكل بايد فواصل آبياري را تنظيم و زمان آب ياري را كوتاه كنيم .
به گفته مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران امسال نسبت به گذشته ميزان درجه گرماي هوا بسيار بالا بوده است .
وي با اشاره به اين كه ممكن است در برخي از خيابان هاي شهر تهران دچار خزان زودرس شده باشيم گفت : شايد در آبياري و در مدت زمان آب ياري قدري بي توجهي شده باشد.
مختاري ادامه داد : البته طي دستورالعمل و بخش نامه اي به مناطق 22 گانه شهر تهران اعلام شده است كه براي جلوگيري از خزان زودرس اقدامات لازم انجام شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اين شوك به كدام گونه از گياهان وارد شده است گفت : در برخي از درختان پهن برگ همانند چنار (كه نيازمند آب زيادي است ) اين امر رخ داده است .
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران تصريح كرد : برخي از گونه هاي گياهي نسبت به كم آبي مقاوم هستند و برخي گياهان اين گونه نيستند و با بالا رفتن درجه حرارت به آن ها شوك وارد مي شود.
مختاري با اشاره به اين كه امسال با خشكسالي مواجهيم خاطرنشان كرد : با برنامه ريزي هاي انجام شده و تهيه طرح جامع آب مشكلي نداريم .
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن