تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819695903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ربع قرن تلاش و بالندگي(8) دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ربع قرن تلاش و بالندگي(8) دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن در يك نگاه


گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران«خبرگزاري ايسكانيوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگي دانشگاه آزاد اسلامي و نقش برجسته اين مجموعه بزرگ دانشگاهي در فعاليت هاي علمي، پژوهشي و بين المللي، رشد و توسعه علمي كشور با مديريتي شايسته و توانمند به معرفي واحدهاي اين مجموعه عظيم دانشگاهي و فعاليت هاي صورت گرفته در آنها مي پردازد.

يكي از برنامه هاي مهم و حياتي اين واحد دانشگاهي و مسئولين دلسوز منطقه پيگيري احداث بيمارستان 96 تختخوابي و پذيريش دانشجو در رشته هاي پزشكي است
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"در اين شماره (8) به معرفي واحد رودهن و فعاليت هاي صورت گرفته در اين واحد دانشگاهي پرداخته مي شود.
25 سال پيش در شهر رودهن يك واحد دانشگاهي در ساختماني بدون حياط با 400 متر مربع زيربنا و 62 نفر دانشجو در رشته كارداني كشاورزي تاسيس شد. اين واحد دانشگاهي امروز با داشتن20 هزار دانشجو ، 95 هزار متر مربع ساختمان در 2 مجتمع به مساحت 65 هكتار و مزرعه اي آموزشي با مساحت 30هكتار ، يكي از مهم ترين و بزرگ ترين واحدهاي دانشگاهي در شرق تهران است.
**پيشرفت هاي علمي دانشگاه
دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن امروزه در عرصه جذب و توليد سرمايه هاي علمي به خود مي بالد كه با داشتن 20 هزار دانشجو در 63 رشته و گرايش در چهار مقطع كارداني، كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا ، 337 نفر عضو هيات علمي ، 64 نفر بورسيه دكتري و بيش از 43 هزار دانش آموخته چون ستاره اي تابان بر سينة سپهر فرهنگ و دانش و پژوهش كشور مي درخشد.
اين واحد دانشگاهي با پشتوانه پژوهشي 80 باب آزمايشگاه ، كارگاه ، سايت و تجهيزات رايانه اي ، كارگاه هاي سمعي و بصري با بيش از 1000 كاست ، نوار فيلم هاي آموزشي و سينمايي ، سخنراني و آموزشي ، 4 سالن اجتماعات و آمفي تئاتر با ظرفيت 2000 نفر و زير بناي 3150 متر مربع از طراوت فكري و پژوهشي انديشمندان خود پاسداري مي كند.
همچنين يك كتابخانه مركزي با سه شعبه تخصصي و بيش از 140 هزار جلد كتاب فارسي با 35 هزار عنوان ، 15 هزار جلد كتاب لاتين با 500/11 عنوان و تعداد 600 مقاله داخلي و خارجي، بوستان پژوهشي دانشگاه را طراوت و تازگي مي بخشد.
اين دانشگاه از لحاظ تجهيزات آموزشي خودكفا است. كتابخانه ديجيتالي مركزي اين واحد نيز آخرين يافته هاي علمي جهان را در دسترس دانش پژوهان قرار مي دهد.
ثبت نام تلفني دانشجويان به صورت شبانه روزي در ايام ثبت نام از نوآوري هاي اين دانشگاه است. از نيمسال دوم سال تحصيلي 87-1386 علاوه بر ثبت نام تلفني، دانشجويان مي توانند به صورت اينترنتي نيز ثبت نام كنند. گفتني است از مهر ماه 1387 كليه دانشجويان به جز پذيرفته شدگان جديد، فقط به صورت اينترنتي ثبت نام مي نمايند.
همچنين اين دانشگاه تاكنون توانسته است 30 همايش بين المللي و 130 همايش داخلي برگزار كند.
**فراهم كردن امكانات رفاهي براي كاركنان و دانشجويان
در اين واحد دانشگاهي ، دانشجويان خواهر از 3 بلوك آپارتماني با 120 اتاق و زيربناي 7531 متر مربع با ظرفيت 800 نفر بهره مند هستند. كليه استادان ، كاركنان و دانشجويان مي توانند از 3 سالن ورزشي مجهز به مساحت 3600 متر مربع استفاده نمايند. رستوران و سلف سرويس دانشگاه روزانه پذيراي 8 هزار دانشجو در 10 سالن غذاخوري است، كه از ارديبهشت ماه 87 سرويس دهي در اين سالن ها به صورت اتوماسيون ( الكترونيكي) انجام مي گيرد.
روزانه 80 دستگاه اتوبوس بيش از 5 هزار دانشجوي دختر را بين تهران و رودهن جابه جا مي كنند.
صندوق رفاه دانشجويان نيز سالانه حدود 40 ميليارد ريال وام هاي مختلف به دانشجويان مي پردازد.
در زمينه تامين مسكن براي كاركنان و استادان، شركت تعاوني مسكن دانشگاه توفيق يافته است كه 45 هكتار زمين در رودهن خريداري كند. همچنين اين واحد در شهر جديد پرديس نسبت به خانه سازي براي استادان و كاركنان محترم دانشگاه اقدام كرده است.
اين دانشگاه در حوزه مدارس سما نيز ، توانسته است با تاسيس يك مجتمع آموزشي با 320 دانش آموز در مقاطع ابتدايي ، راهنمايي و دبيرستان و يك آموزشكده فني و حرفه اي با 1100 دانشجو گام مهمي در راه تعليم و تربيت نسل آينده بردارد.
**پيشرفت هاي عمراني
طرح هاي عظيم آب رساني ، گازرساني ، برق رساني و مخابرات اين مجتمع دانشگاهي به گونه اي طراحي شده است كه حداقل پاسخگوي چشم انداز 20 ساله خواهد بود. دو منبع آب با ظرفيت 2 ميليون ليتر در بالاترين نقطه مجتمع ، آب آشاميدني مجتمع را تامين مي كند. 3 حلقه چاه آب حفر شده ، 35 هزار متر مربع درخت كاري ، گل كاري و فضاي سبز مجتمع را طراوت مي بخشد. تصفيه فاضلاب و بهره گيري از آن در آبياري فضاي سبز بر ضريب بهره وري افزوده است. نداي دلنشين مؤذن در هر نيمروز از گلدسته هاي مسجد پيامبر اعظم (ص) مجتمع همه دلدادگان به معبود لايزال را به طراوت جان و شست و شوي روان در زلال عبوديت حق فرا مي خواند.
**سوابق مديريتي در اين واحد
محمدكاظم شريعت پناهي نخستين رئيس واحد بود ، كه از بدو تاسيس در سال 1362 تا سال 1365 اين واحد دانشگاهي را اداره كرد. از آن تاريخ تا دوازدهم آبان 1386 آقاي سيد مهدي حسيني رياست اين واحد را عهده دار شدند و از تاريخ 12/8/1386 تاكنون نيز دكتر غلامحسين حيدري رياست اين واحد را بر عهده دارند.
**برنامه هاي آتي ( چشم انداز 20 ساله )
يكي از برنامه هاي مهم و حياتي اين واحد دانشگاهي و مسئولين دلسوز منطقه پيگيري احداث بيمارستان 96 تختخوابي و پذيريش دانشجو در رشته هاي پزشكي است.
رودهن و شهرهاي اطراف علي رغم قرار گرفتن در مسير بزرگ راه ، هراز و فيروزكوه ، هنوز فاقد بيمارستان است و احداث آن ضروري به نظر مي رسد.
*ما بر آنيم تا با اتكال به الطاف الهي و بهره گيري از سرمايه هاي انساني ميهن اسلامي خود ، همه توان فكري ، علمي ، مادّي و ... خود را در راه اعتلاي علمي و پژوهشي اين مرز و بوم به كارگيريم ؛ تا ان شاء الله در آينده اي نزديك بتوانيم جايگاه شايسته خود را در همه عرصه هاي علمي ، فرهنگي ، پژوهشي و فناوري جهان به دست آوريم.
مذهب زنده دلان خواب و فراموشي نيست
در همين خاك جهانِ دگري ساختن است //120
ايرج صادقعلي

اخبار مرتبط
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد بابل در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد خميني شهر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد شاهرود در يك نگاه
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن