تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819795264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشرين بررسي كرد:بازي خطرناك غرب و اسرائيل با سرنوشت سودان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تشرين بررسي كرد:بازي خطرناك غرب و اسرائيل با سرنوشت سودان
به نوشته يك روزنامه سوري،شكي نيست كه دستان سران رژيم اسرائيل و آمريكا به خون مردم بيگناه منطقه دارفور سودان آغشته شده است، زيرا اين غرب و اسرائيل عامل بحران در اين منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه تشرين در ارزيابي خود از صدور حكم دادگاه جنايي بين المللي بر ضد رئيس جمهوري سودان نوشت : آنچه بر ضد سودان رخ مي دهد؛ نمي تواند جداي از تجاوز به عربها، فشارها، محاصره و تلاش براي تقسيم كشورهاي عربي از سوي قدرتهاي بزرگ باشد.

اين روزنامه افزود : بنابراين معادله روشن است و ابزارهاي فشار براي به زانو درآوردن دولت سودان ديده مي شود. دادگاه جنايي بين المللي، اخيرا تحت عنوان جنايتهاي كشتار جمعي و نقض حقوق بشر،عمر البشير رئيس جمهوري سودان را متهم كرد.

اين روزنامه نوشت : كساني كه اوضاع منطقه دارفور و سودان را دنبال مي كنند؛ به راحتي مي توانند ببينند كه آمريكا و رژيم اسرائيل براي برهم زدن نظام سودان فعالند و آنها عملا امنيت اين كشور آفريقايي را به خطر انداخته اند. همانطوري كه واشنگتن و تل آويو قبلا امنيت عراق را به مخاطره انداخته اند.

به نوشته تشرين، شكي نيست كه دستان سران رژيم صهيونيستي و آمريكا به طور مستقيم و يا غيرمستقيم به خون مردم فقير و گرسنه منطقه دارفور سودان آغشته شده است.

كساني كه واقعا به دنبال شناخت پشت پرده رخدادها در دارفورهستند؛ ادله و دلايل زيادي براي دست داشتن تل آويو و واشنگتن در اين جنايات وجود دارد، ‏زيرا شرايط كشورهاي عربي براي متوقف كردن ناامني ملي آماده نيست .

اين روزنامه افزود :فرايند به بازي گرفتن سرنوشت سودان و بحراني كردن اوضاع اين كشور به ويژه درمنطقه دارفور ازسوي غربيها به بالاترين سطح خود رسيده است .

واشنگتن و تل آويو اين بار با ابزاردادگاه جنايي بين المللي در برابر سودان موضع گرفته اند. دادگاهي كه عملا چشمان خود را بر روي جنايات جنگي اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطين و نيز جنايتهاي نيروهاي اشغالگر آمريكايي درعراق بسته است .

‏فاجعه انساني در منطقه دارفور سودان ديده مي شود و اين حقيقت را نمي توان آنكار كرد. بنابراين بايد به موضوع بحران دارفور بيشتر توجه شود و از تمام وسائل و ابزار براي حل اين بحران استفاده كرد،اما آيا دولت سودان مسئول بروز اين فاجعه انساني در دارفور است ؟

روزنامه سوري با اشاره به اينكه مدعيان حقوق بشر چشمان خود را بر روي اين حقيقت بسته اند، تصريح كرد: دولت سودان همانند اهالي منطقه دارفورقرباني حوادث رخ داده دراين منطقه بحران زده شده است.

‏دولت سودان بارها نسبت به خطرات دخالت خارجي درناامن كردن منطقه دارفورهشدار داد و مدارك كافي را درباره فعال بودن دستان پنهان آمريكا و اسرائيل دراين منطقه آورد و تاكيد كرد كه آنها همواره براي بحراني كردن اوضاع اين منطقه تلاش مي كنند.

اكنون سودان در معرض حمله گسترده خارجي قرار گرفته است و عربها نبايد فريب شعارها و كلمات عجيب وغريب و پنهان غربيها با عنوان رعايت حقوق بشر را بخورند.

روزنامه تشرين نوشت : عربها بايد هرچه سريعتر تصميمي قاطع بگيرند،زيرا آمريكا و رژيم اسرائيل حمله سياسي وسيعي را براي بحراني كردن اوضاع منطقه دارفور و نيز بحراني كردن حمايت از دولت سودان آغاز كرده اند كه خطري بزرگ نه تنها براي سودان، بلكه براي تمام كشورهاي عربي به شمارمي آيد.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن