تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۶۳‬هزار نفر در خراسان شمالي زير پوشش خدمات تامين اجتماعي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۶۳‬هزار نفر در خراسان شمالي زير پوشش خدمات تامين اجتماعي هستند
داخلي. اجتماعي. بيمه تامين اجتماعي.

مديركل اداره تامين اجتماعي خراسان شمالي گفت: ‪ ۶۳‬هزار نفر در اين استان به عنوان بيمه شده اصلي تحت پوشش تامين اجتماعي قرار دارند.

اسماعيل يوسف نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با احتساب افراد تحت تكفل بيمه‌شدگان اصلي حدود ‪ ۲۷۷‬هزار نفر از جمعيت استان از بيمه تامين اجتماعي برخوردارند.

وي گفت: ميزان گسترش پوشش بيمه تامين اجتماعي استان در سال جاري به نسبت سال گذشته ‪ ۱۰/۵‬درصد افزايش داشته است.

او افزود: هم‌اكنون در اين استان ‪ ۳۴/۳‬درصد از جمعيت ساكن تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند كه اين ميانگين در سطح كشور ‪ ۴۳‬درصد است.

وي علت پايين بودن ميانگين برخورداري جمعيت خراسان شمالي از بيمه تامين اجتماعي را ساختار خاص اقتصادي اين استان دانست و گفت: در اين استان بيشترين اشتغال در بخش كشاورزي و روستاها است كه اين امر موجب پايين بودن ضريب برخورداري از تامين اجتماعي شده است.

مديركل تامين اجتماعي خراسان شمالي افزود: البته جمعيت ساكن اين استان از ساير بيمه‌هاي خدمات درماني و بيمه اجتماعي روستاييان بهره‌مند هستند.

وي تعداد مستمري‌بگيران اين نهاد در استان خراسان شمالي را پنج هزار ‪۵۵۲‬ نفر اعلام و بيان كرد: اين رقم نسبت به سال گذشته هشت درصد افزايش داشته است.

او ميزان پرداخت مستمري اين بيمه در سال گذشته را ‪ ۱۱۶‬ميليارد و ‪۵۷۵‬ ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اكنون در اين استان ‪ ۱۴‬هزار كارگاه فعال و نيمه فعال وجود دارد.

وي در مورد بيمه رانندگان سرويسهاي عمومي هم گفت: اكنون سه هزار و ‪۷۶۰‬ راننده درون و برون‌شهري تحت پوشش بيمه قرار دارند كه ‪ ۱۰‬درصد از حق بيمه اين افراد از طريق دولت و ‪ ۱۷‬درصد توسط بيمه‌شدگان پرداخت مي‌شود.

او تعداد قاليبافان بيمه‌شده استان را نيز حدود ‪ ۵۰۰‬نفر اعلام و بيان كرد دولت ‪ ۵۰‬درصد از حق بيمه اين گروه از شاغلان را پرداخت مي‌كند.

وي ميزان مطالبات اين سازمان از بيمه‌شدگان و كارفرمايان حقيقي و حقوقي را بالغ بر ‪ ۱۷۲‬ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: بيشترين اين مطالبات مربوط به شهرداري بجنورد و واحدهاي توليدي الياف و قند شيروان است. ك/‪۲‬ ‪۶۶۰/۶۲۶/۲۷۱۲‬
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن