تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820190153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در تهران رخ داد: مرگ هشت نوزاد در يك روز


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: در تهران رخ داد: مرگ هشت نوزاد در يك روز
اعتماد ملي: با مرگ 8 نوزاد در يك روز بازپرس جنايي تهران دستور تحقيق در مورد علت مرگ اين نوزادان را صادر كرد.

ساعات اوليه پنجشنبه هفته گذشته بازپرس كشيك قتل تهران در پي تماس تلفني از مرگ نوزاد سه‌روزه‌اي در يكي از بيمارستان‌هاي تهران مطلع شد و دستورات لا‌زم براي انجام تحقيقات در مورد آن را صادر كرد.

ساعتي بعد مرگ نوزاد ديگري كه 5 روز داشت را به بازپرس شاملو اطلا‌ع دادند و بازپرس جنايي برطبق اصول، دستورات لا‌زم را صادر كرد، اما اين آخرين مورد از مرگ نوزادان نبود كه در روز پنجشنبه به بازپرس شاملو گزارش شد. پس از آن مرگ 6 نوزاد ديگر نيز به بازپرس ويژه قتل تهران گزارش شد و او دستور انتقال اين اجساد به پزشكي قانوني را صادر كرد تا معاينات لا‌زم انجام شود. ‌

همچنين وي روز گذشته درباره مرگ 8 نوزاد در بيمارستان‌هاي تهران گفت: با توجه به اينكه همه 8 نوزاد بين 3 تا 7 روز سن داشته‌اند و همه آنها در بيمارستان جان سپرده‌اند، دستور دادم اجساد به پزشكي قانوني انتقال يابد و كارشناسان پزشكي‌قانوني در پي معاينات اوليه علت مرگ دو نوزاد را تصادف و مرگ نوزاد ديگري را بر اثر تومور مغزي اعلا‌م كردند. در رابطه با مرگ 5 نوزاد ديگر نيز اظهارنظر نكرده‌اند و در حال حاضر با نمونه‌برداري از اجساد اين نوزادان آزمايش سم‌شناسي بايد انجام شود. در مجموع با توجه به شرايط موجود، بازپرس جنايي دستور داده است در مورد وجود نقاط مشترك در اين نوزادان كه در بيمارستان‌هاي مختلف پايتخت جان داده‌اند، تحقيق شود.

بازپرس شاملو در پايان گفت: هنوز مرگ اين نوزادان بر اثر سهل‌انگاري يا موارد ديگر مطرح نيست و احتمال دارد پس از آزمايش‌ها معلوم شود كه آنها بر اثر نارسايي جان سپرده‌اند، اما براي محكم‌كاري دستوراتي صادر شده تا درصورتي‌كه دارويي فاسد يا اشتباه پزشكي، عامل فوت بوده است پس از مشخص شدن، اقدامات لا‌زم انجام شود.

كشف جسد در پي اطفاي حريق

اعتماد ملي:‌ بازپرس جنايي، تحقيق در مورد زمان مرگ مردي كه جسدش پس از اطفاي حريق كشف شده را به پزشكي قانوني سپرد.

حدود ساعت 2 بعدازظهر جمعه گذشته يك مورد آتش‌سوزي در يكي از ساختمان‌هاي حاشيه ميدان رسالت به مركز فوريت‌هاي 125 اعلا‌م شد. در پي آن ماموران نزديك‌ترين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در محل حضور يافتند و پس از اطفاي حريق ماموران جسد مردي را در ساختمان چند طبقه كشف كردند. در اين هنگام ماموران پليس حاضر در محل براي بررسي موضوع، بالا‌ي سر جسد رفتند و پي بردند آثار يك ضربه روي سر متوفي وجود دارد.

بنابراين بازپرس كشيك قتل را در جريان قرار دادند و بازپرس نيز دستور داد عوامل دست‌اندركار در محل حضور يابند. در پي اين اقدامات بازپرس خواست زمان دقيق ضربه و علت مرگ مرد مشخص شود اما كارشناسان و ماموران پليس با توجه به وضع موجود، اعلا‌م زمان و دليل مرگ را غيرممكن دانستند.

با به دست آمدن اين نتايج بازپرس شاملو دستور داد جسد به پزشكي قانوني انتقال يابد تا علت و زمان مرگ مشخص شود و همچنين كارشناسان آتش‌نشاني علت حريق و عمدي بودن آن را مورد بررسي قرار دهند؛ در حال حاضر تحقيق در مورد اين پرونده در اداره دهم پليس آگاهي نيز ادامه دارد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن