تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820166362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ستاد نماز جمعه تهران : نماز جمعه دژ مستحكم نظام اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس ستاد نماز جمعه تهران : نماز جمعه دژ مستحكم نظام اسلامي است
سياسي. نمازجمعه تهران . مرادي
رييس ستاد نماز جمعه تهران نماز جمعه را تحفه‌اي از سوي خداوند منان به مردم شريف و مسلمان ايران ويادگار حضرت امام خميني (ره)و ثمره خون هزاران شهيد و دژ مستحكم نظام اسلامي دانست و افزود: تريبون نمازجمعه مهم‌ترين تريبون سياسي كشور و از بزرگترين ابزار ارتباط مردمي به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت‌الاسلام والمسلمين مرادي روز جمعه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران ضمن تسليت به مناسبت وفات حضرت زينب(س) و گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام خميني رهبر كبير و فقيد انقلاب اسلامي و مرحوم حضرت آيت الله طالقاني كه نخستن نمازجمعه تهران را اقامه كرد ، ياد و خاطره شهداي محراب ، خادمان نماز جمعه تهران و شهداي نمازگزار را گراميداشت.

وي بااشاره به اينكه نماز جمعه گنجينه قيمتي است كه غافلان آن از ثروتهاي عظيمي محروم خواهند شد، تصريح كرد،نماز جمعه كلاس تربيت و تهذيب و ذكر و توجه به خدا است. نماز جمعه محل اجتماع خوبان و مستحكم‌ترين سنگر دفاع از اسلام و صحنه نمايش قدرت و عزت و افتخار و عظمت مسلمين و در مقابل مايه ياس و نااميدي كفار و منافقان است.

مرادي ضمن بيان اينكه نمازجمعه افزون برآنكه ميعادگاه عابد و معبود است و ميثاق گاه مردم با رهبري نيز مي‌باشد، نماز جمعه را عامل بسيار خوب براي پيوند و وحدت نيروهاي فعال انقلاب، پيونددهنده همه جناح‌هاي سياسي ، احزاب و گروه‌ها دانست. در نماز جمعه همه كساني كه عشق به اسلام و انقلاب وخدمتگزاري به مردم دارند در كنار هم جمع مي‌شوند.

رييس ستاد نماز جمعه تهران تصريح كرد، در طول هشت سال دفاع مقدس نماز جمعه به عنوان يكي از اركان مهم حكومتي توانست به عنوان يك زيرساخت قوي در جامعه ايجاد قدرت كند و مردم و جوانان را به صحنه قدرتمند نماز جمعه بكشاند و آنها راهي جبهه‌هاي جنگ شوند.

وي بااشاره به اينكه نماز جمعه نقش موثري در تضعيف روحيه دشمنان و مايوس كردن آنها ايفا كرد ، افزود: دشمن با حربه‌هاي مختلف و جنگ رواني و حتي موشك باران خواست نماز جمعه را تعطيل كند اما مردم در پيماني كه با خداي خود و رهبران ديني و امام بزرگوار خود بسته بودند صحنه را خالي نكردند و روز به روز بر فشردگي صفوف افزوده شد.

مرادي در اهميت روز جمعه تصريح كرد كه جمعه روز منتخب خداوند، روز اكمال دين و اتمام نعمت ، روز اطعام مساكين ، روز استغفار،روز قرائت قرآن ، روز تولد آدم البشر، روز تولد حضرت علي(ع)، حضرت فاطمه (س)، امامان حسين، باقر، رضا، جواد (ع) و امام زمان (عج) است.

وي افزود: روز جمعه روز انتظار وروزي است كه امام زمان (عج) ظهور خواهد كرد و پس از ظهور به كوفه وسپس از آنجا به نجف و كربلا مي‌رود و پايگاه عمومي مسجد جهاني جمعه را انتخاب و بنياد و بازسازي مي‌كند. نماز در روز جمعه پاداش مضاعف دارد و دو ركعت نماز جمعه بهتر از هزار ركعت در نماز غيرجمعه است.

به گفته مرادي، نماز جمعه معيار تقرب به خداست و مايه تكريم و بشارت مومنان است و معيار توبيخ منافقان است. كسي كه در نماز جمعه شركت مي‌كند اهل بهشت است به همين دليل نماز جمعه راجمع مستمندان ، مستعضفان و تهي دستان ناميدند.

وي تصريح كرد، كسي كه از روي عناد در نماز جمعه شركت نمي‌كند داراي زندگي نامرتب و نامبارك خواهد بود. ترك نماز جمعه خشم الهي بدنبال دارد .

مرادي در تشريح عملكرد ستاد نماز جمعه تهران در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه نماز جمعه امروز تهران يك هزا رو پانصدمين نماز جمعه تهران است ، هفته آينده را سالروز برگزاري اولين نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آيت الله طالقاني عنوان كرد.

وي بااشاره به اينكه امام خامنه‌اي منصب امامت جمعه تهران را بعهده دارند ، افزود: نماز جمعه تهران از زمان مرحوم طالقاني تا امروز ‪ ۱۲‬امام جمعه ثابت و موقت داشته است. هاشمي رفسنجاني با اقامه ‪ ۴۱۲‬نماز جمعه ، دو نماز عيد فطر و هشت نماز عيد قربان و شهيد رباني املشي با اقامه ‪ ۳‬نماز جمعه بيشترين و كمترين آمار اقامه نماز جمعه را دارا هستند.

مرادي با ابرازاميدواري نسبت به اينكه مصلي تهران هر چه زودتر براي برگزاري نماز جمعه‌هاي تهران آماده شود ، از جمله فعاليتهاي ستاد نماز جمعه تهران در خصوص ارايه خدمات به نمازگزاران سرويس رايگان اتوبوسراني، دراختيارگذاشتن مهد كودك، برقراري خطوط تاكسي صلاوتي و ميني بوس عنوان كرد و تهيه سي دي و كتاب نمازجمعه‌هاي تهران و جذب جوانان و نوجوانان براي همكاري و همياري در نمازجمعه را از كارهاي در دست اقدام اين ستاد بيان كرد.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن